Vilken lins- glasögonstyrka har ni?
Hej undrar vad ni har för styrka.
Jag är 25 år och har -5,75 på mina linser. Och synen har inte stabiliserat sej ännu utan den forsätter att bli sämre... :(
Hur har ni det?
Hej undrar vad ni har för styrka.
Jag är 25 år och har -5,75 på mina linser. Och synen har inte stabiliserat sej ännu utan den forsätter att bli sämre... :(
Hur har ni det?
Pickolina
Är det pga brytningsfel du inte kan ha linser?
En del kan ju inte ha linser p ga att de har för "torra" ögon dvs för lite tårvätska.
Ett annat problem kan vara det jag fick för någon sommar sedan. Helt plötsligt blev jag illröd i ögonen och kunde inte använda linserna. Jag provade och provade ända tills sambon kom på att det kanske var linsvätskan jag inte tålde! Helt rätt hade han! så då fick jag skölja linserna med koksalt varenda gång jag satte i dem. Såhär höll jag på länge (av rädsla för att få tillbaka rödheten) tills jag i somras bestämde mig för att prova linsvätska igen, nu funkar det utmärkt!
Fru Brorsson skrev 2007-11-05 19:57:51 följande:
Pickolina
Vad är det som inte gick bra vid första operationen?
Fru Brorsson skrev 2007-11-06 10:33:41 följande:
Pickolina
Usch, vad det låter jobbigt för dej!!
Varför använder de sej av en "sämre" lasermetod nu? Vad säger de om denna långa läkningstid? Ska du verkligen se så dåligt efter så lång tid?
Håller tummarna för att du ska se bra snart!
Var hos optikern idag och fick -0,25 starkare på höger öga. Så nu har jag -6,00 på mina siliconlinser. Hade varit 5,75 på vanliga linser.
Fick reda på att efter -6 så är varje steg 0.5 istället för 0.25. Vad dumt. Tycker jag ser jättedåligt när jag behöver höja 0.25 och nu måste man vänta tills man ser ännu sämre... Jag hoppas verkligen att det kan stanna upp nu. De senaste året/åren har jag ändrat med 0.25 var tredje, fjärde månad....
Fru Brorsson skrev 2007-11-06 19:35:59 följande:
Fru Brorsson skrev 2007-11-06 19:40:33 följande:
Jag har handlat glasögon där massor av gånger och betalat typ 395:- för kompletta glasögon! Toppen när man har råd med flera olika par och kan variera sig efter humör! Har docj sista tiden bara använt dygnetruntlinser som jag bara ÄLSKAR! Helt underbart att vakna upp som normalseesnde och inte minst att kunna somna framför tv:n utan att riskera att krossa glasögonen. Innan använde jag endagslinser men det var för torrt på mitt jobb för att det skulle funka. Med dygnetruntlinserna (långt ord!) funkar det hur bra som helst!
Jag har -7.75 på båda ögonen om jag inte minns fel, men jag tycks iaf ha stabiliserat mig (tacka gudarna för det)
puff puff
Puffar
Puffar igen