Jag förstår de som inte vill byta sitt namn för att de vill kunna hittas senare, det är ett problem som jga inte har iaf. Jag har ett extremt ovanligt förnamn och efternamn, kan nästan garanter att jag är ensam i världen gällande mitt förnamn, iaf om man ser till stavningen. Gällande efternamnet så var det inte särskilt mycket disskusston, jag ville ha ett svenskt efternamn och han har ett lite udda och vackert namn, och jag ville inte behålla min pappas utlänska efternanm då mina föräldrar har varit sikilda sedans jag var 5 år och båda är omgifta, och jag tycker att det låter lite fult. Ironin är att jag eg ogillar när kvinnor tar sina mäns efternamn av vana, och det känns lite fel att byta, men men, det praktiska går före.
Min blivade svärmor vart överlycklig när hon fick höra att jag skulle ta deras efternamn, för hennes sida av släkten är i princip utdöende med undantag för hennes två söner, dvs min m2b och hans bror, och det märktes att hon har oroat sig för hur det ska gå med släkten och släktnamnet. Det roliga är att om det är någon som är mer exalterad över vårat bröllop förutom mig och min m2b så är det hon