• 071023 2

mysträning - vad tycker ni?

Hej.

Ni som befinner er på olika gym. Jag har en fundering kring en grupp träningsmänniskor. Dom är väldigt fascinerande.

Man hittar dom på cyklar, löpband, trappmaskinerna osv...

Dom har med sin vattenflaska och lilla handduken och en bok. Det sistnämnda verkar vara den viktigaste delen i deras träning.

Kan någon förklara vad dom tränar när dom sitter där på cykeln och trampar runt, läser bok, tittar på andra och ser helt oberörda ut. Dom tar inte i utan dom andas precis som vanligt. Vad gör dom där?? Mystränar dom? Eller tror dom verkligen att dom konditionstränar? Färgen i ansiktet är densamma som man ser på folk som sitter på fik eller hemma i soffan.

Någon annan som har haft en liknande fundering?

Tycker mest att det verkar vara waist of time.

• Svar på tråden mysträning - vad tycker ni?
  • 071023 2

2007-08-13 14:18 förhoppningsis

håller med dig!!! skitäckligt.. undra hur man tänker då?

• ninjan

hmmm...men tänk om de dränkte in sej i parfym tidigare på dagen då, och inte just innan dom skulle åka till gymmet? Och likadant med de som är supermejkade på gymmet..de kanske inte har lust att tvätta bort sminket innan träningen? Men det kan hända att jag läste kritiken om smink i nån annan tråd.

ja, och förövrigt så är det ju förstås dumt att DRÄNKA in sej i parfym när det räcker bra med litta granna!

• nenne78

hjärtsjukdom och halta och lytta kan jag ta, men dessa tillpiffade brudar som powerwalkar på löparbanden bredvid varandra i en timme, när de kunde ha fått i sig lite friskare luft utomhus, det fattar jag inte. De röker säkert också!

• nenne78

alltså de powerwalkar tillsammans och pratar Jättesocialt och trevligt för dem, visst, men trist för oss som får vänta.

• förhoppningsis

De jag pratar om som DRÄNKER sig i parfym är de jag ser på gymmet som byter om till träningskläder och sen tar fram parfymflaskan och sprutar 8-10 gånger på sig, sen går de direkt in på gruppträningspass.

• nenne78

huäääck! But WHYYYyYyyYyyyYYy....?

• förhoppningsis

ninjan
    se mitt inlägg ovan.
    de som kommer från jobbet för att lunchträna är självklart sminkade och hårsprayade och ev parfymerade, men det var något de troligen gjorde på morgonen... inte sekunderna innan.

• förhoppningsis

glömde att säga - alla ni som protesterar mot kombinationen bok och löpband/cykel kom gärna ut till Sthlms universitet och titta i våra träningslokaler. Där är det gott om folk som springer så att svetten stänker men ändå läser sin kursitteratur samtidigt. Ser flera tjejer som springer en mil på löpbandet ett par gånger i veckan med böcker... och fort går det!!
    Lite avis, vi jurister kan inte riktigt göra så för vi måste antecka i lagboken hela tiden men gissa om jag är avis!

• 071023 2

självklart finns det såna som kan läsa och springa samtidigt.

appropå sminket, parfymen och hårsprayen. Jag snackar endast om dom som står och sminkar sig och sprayar håret framför spegeln innan klassen. Ingen som slinker in efter jobbet eller under lunch för att träna.

• Pomodoro

Det dar med pulshojningen fattar jag inte alls! Man kan ju trana av olika anledningar, for att branna fett eller ova kondition.

• c_t

Pomodoro

för att kunna träna kondition måste du höja pulsen

• 071023 2

2007-08-15 10:06 Pomodoro

Pulsen är rättså väsentlig oavsett om man bränner fett eller övar på kondition. Sen är det jättebra med lågintensiv träning men man förbränner mer fett om man har bättre kondition. Samma sak gäller för styrketräning. Ju mer muskler, ju mer förbränner man.

• Pomodoro

c_t. Jo, jag vet.

ramlosa
    Det ar nog ganska sa omojligt att ga en promenad och samtidigt ha vilopuls.

• c_t

2007-08-15 10:06 Pomodoro

Det dar med pulshojningen fattar jag inte alls! Man kan ju trana av olika anledningar, for att branna fett eller ova kondition.

tydligen inte....?!

Svar på tråden mysträning - vad tycker ni?