• sockerbollen

Oktober 2008

Hurra! Äntligen ska vi gifta oss, efter sju års förhållande, nyligen införskaffat hus, ett barn på snart två så känns det som att det är dags! Oktober 2008 blir det för hösten är ju en så härlig årstid. Nu välkomnar jag andra oktoberbrudar att diskutera allt som hör bröllopet till! För- och nackdelar med höstbröllop m.m!

• Svar på tråden Oktober 2008
  • Vill bli fru!

Lilltass: Ang chaufförer... Jag "hyrde" två av min brors vänner (19 år gamla) till att köra till och från en fest en gång. Betalade en liten summa pengar som tack. Kolla runt i bekantskapskretsen... det är ju som du säger mycket roligare om alla kan festa loss, och inte behöva köra eller tima in bussar.

• oktober2008

Här är en till som ska gifta mig då! Trodde inte att det skulle vara såhär många som ska göra det...

När har ni tänkt att börja boka grejer, som kyrka, lokal osv? Kanske är dags snart?

En annan fråga, när har ni tänkt att skicka inbjudningar? Vet att det väl är väldigt långt fram i tiden, men är ändå nyfiken...

• Pingiii

oktober2008: Jag funderar på att skika ut mina inbjudningar redan i slutet av maj (innan alla semestrar börjar) och sätta osa i mitten av augusti (när de flesta semestrar slutat) Men eftersom det då blir väldigt tidigt så vet jag inte riktigt hur det blir. Vad hade du för planer?

• sockerbollen

Hallå på er!

Tips! Jag har hört att under hösten nu så rear de ut 07's brudkollektion på olika ställen så de som vill kan få en mkt fin klänning till ett bra pris - då blir det kanske t.o.m. billigare att köpa än att hyra! Fast oj vad många gånger jag skulle titta på den och känna att det var attans så långt till okt 08!

Inbjudningarna har jag inte funderat över så mkt, men jag tror att det kommer bli utskick innan den snart obefintliga "industrisemestern", dvs i början av juli och det skulle vara bra att ha svaren senast i slutet av augusti tycker jag.

Håller på att kolla olika alternativ till kyrka och festlokal, men vi har inte bestämt oss för ngt än. Vi ska flytta in i vårt nyinköpta hus om två månader så det känns som att vi först gör det och sedan tar tag lite mer i att verkligen göra ngt kring bröllopsplaneringen, inte bara drömma...

Vill bli fru
    Ett par som gifte sig i N.Y för ett år sedan tog med sina bröllopskläder som handbagage på planet för att minimera risken att bli av med dem.

• Fejs

Hej!
    Vi ska förlova oss första advent och sedan gifta oss i oktober/november nästa år. Men vi väntar med all planering tills efter förlovningen. Möjligtvis att vi tittar på lokalen under oktober för att se hur det skulle kunna se ut om ett år.

• oktober2008

Pingiii: Vi vet inte riktigt när vi ska skicka ut inbjudningarna, kanske i mitten av juli och ha o.s.a i mitten av augusti.

Har ni planerat eller bokat nåt annat tjejer?

• Vill bli fru!

Hej,

japp jag har börjat kolla på ring lite smått...tycker det e så himla svårt. Hur ska man veta vad man vill ha hela sitt liv (förhoppningsvis :/) Mitt dilemma är att jag nu har en förlovningsring i gult guld, men har under många år insett att jag mer trivs i vitt guld. Så det måste ju innebära att jag måste handla en ny förlovningsring (vill inte blanda), samt att min sambo också måste ha en ny. Har dock inte tagit upp detta dilemma med han än! hi hi hi

Har ni andra tittat på ringar?

• Vill bli fru!

Fejs: Jätte fina ringar, ja något liknande fast i vitt guld kan jag nog också tänka mig. Tittat något på klänning?

• Fejs

Tack! =)
    Ja men det är ju jättesvårt! Hittar verkligen inte någon som jag vill ha. Jag har dock inte tittat i butiker utan bara på nätet. Jag är lite rund om magen och har ett litet huvud så jag vill gärna ha en v-ringad klänning men någon typ av axelband, mycket strass/stenar och gärna omlott. Men jag har ju över ett år på mig så jag hoppas jag hittar något...
    Själv då? Har du hittat någon klänning?

• lilltass

Hej oktoberbrudar!

Vad roligt att vi är så många! Jag har hittat min klänning nu faktiskt men jag vill nog vänta ett tag till innan jag köper den. tror inte att jag kommer att ändra mig men jag vill inte tröttna på den.

Svar på tråden Oktober 2008