• sockerbollen

Oktober 2008

Hurra! Äntligen ska vi gifta oss, efter sju års förhållande, nyligen införskaffat hus, ett barn på snart två så känns det som att det är dags! Oktober 2008 blir det för hösten är ju en så härlig årstid. Nu välkomnar jag andra oktoberbrudar att diskutera allt som hör bröllopet till! För- och nackdelar med höstbröllop m.m!

• Svar på tråden Oktober 2008
  • Madeleene

Tänkte bara gratulera till kommande bröllopet. Själv gifter jag/vi oss i augusti 08. Lycka till med all planering, det är skoj

• AhjärtaA

Hallå! Vi ska också gifta oss i början av aktober nästa år. Jag hoppas bara att de fina höstfärgerna i naturen har kommit fram ordentligt då!!

• sockerbollen

Medeleene
    Tack och grattis själv - härligt med bröllopsplanering och ngt att se fram emot!

AhjärtaA
    Ja, det är ju det som är så ovisst. Ibland är det fint redan i början av oktober och ibland kan det dröja till mitten av oktober innan de vackra färgerna kommer och så försvinner det ju ganska snabbt så det gäller väl att ha tur! Fast oftast går det ju hitta ngn liten buske eller ngt litet träd som är vackert i färg för foto, om det inte regnar vill säga... Men visst vore det härligt om hela naturen sprakade i höstfärger! Det får den gärna göra hela oktober 2008 tycker jag - och en himla massa sol också så blir allt ännu mer perfekt förutom att vi får vår drömman!

Vore kul om vi kunde ta sällskap här fram till vår stora dag och följa varandras planering och tipsa om bra höstidéer!

• Vill bli fru!

Hej, här vill jag haka på. Vi har oxå bestämt oss att gifta oss i oktober nästa år. Har som du Sockerbollen oxå varit tillsammans med sambon länge, nyss fått barn.. så nu får det banne mig vara dax :)
    Fast vi har bestämt oss för att gifta oss utomlands.. så nu e vi i full rulle att välja paradis :) Hur går det för?

/Sarah

• Pingiii

Hej! Vi har bestämt oktober med, första helgen närmre bstämt och hoppas på att få alla fina höstfärger tills dess. Vi har också varit tillsammans ett bra tag nu och har nyligen köpt hus, så det kändes som om tiden var inne.

/Anna-Maria

• sockerbollen

Roligt att vi blivit fler!!! Ja,det verkar ju som om fler av oss har gjort saker och ting i "fel" ordning, missförstå mig rätt ! Men inte gör det dagen mindre speciell tycker jag!

Är ni förlovade ännu? Det är inte vi än, trots att vi bestämt att vi ska gifta oss vill jag ha ett "riktigt" frieri, så det väntar jag på... Om inte annat så är det ju skottår nästa år så då får jag väl ta saken i egna händer antar jag ! Vi har alltid sagt att när vi förlovat oss ska vi gifta oss inom ett år, så än finns det tid kvar för honom att fria på!

• Pingiii

Vi är förlovade sedan ca fyra år tillbaka, *ler* har redan fått mitt "riktiga frieri" och då tackar man inte nej till en så underbar kille.

• Vill bli fru!

Vi är förlovade sen 5 år tillbaka, förlovade oss på vår 5 årsdag. Så nu i juni firade vi 10 år tillsammans. Så nu e det väl verkligen på tiden att gifta oss, vi e ju redan som ett gift par :) Trots att vi planerar detta bröllop helt ihop har jag sagt till min sambo att jag gärna vill ha ett traditionellt frieri..hi hi så nu e det bara till att vänta :) Ååå visst känns det länge tills det e våran tur eller hur?! fast tiden går ju snabbt när det e mycket att fixa o planera.

• lilltass

Hej brudar!

Gifter mig också i oktober 2008, den elfte närmare bestämt. Vi har redan planerat lite smått i några månader men snart är det bara ett år kvar och då kan man ju sätta igång på riktigt. Vill börja i tid så vi inte missar en massa roliga detaljer ju.

Dock har vi inga barn och har varit förlovade exakt ett år nästa vecka. Han överraskade mig totalt med att gå ner på ett knä ute på en klippa i skärgården. Så himla klyshigt men väldigt underbart.

• Vill bli fru!

Lilltass: Mmm snart får man börja springa runt i bröllopsbutikerna som en galning.. :) Längtar... Vi ska iofs inte gifta oss här hemma i kyrkan med en brak fest o så, men ändå... lite brudpyssel blir det allt :) Hur har ni tänkt att ha det?

Svar på tråden Oktober 2008