• sockerbollen

Oktober 2008

Hurra! Äntligen ska vi gifta oss, efter sju års förhållande, nyligen införskaffat hus, ett barn på snart två så känns det som att det är dags! Oktober 2008 blir det för hösten är ju en så härlig årstid. Nu välkomnar jag andra oktoberbrudar att diskutera allt som hör bröllopet till! För- och nackdelar med höstbröllop m.m!

• Svar på tråden Oktober 2008
  • lilltass

Vi ville gifta oss i oktober eftersom det då har börjat mörkna på eftermiddagarna. Så vi vill ha vigseln lite senare på dagen och tända upp kyrkan med en massa levande ljus.

Vi är verkligen inte ett sånt där "pastelligt" par utan festen ska vara mörk och jag funderar på en mörkröd klänning. Tror att hela bröllopet kommer att bli ganska rockigt.

Tänkte också fokusera mycket på själva festen sedan. Vi tycker båda att det är viktigare med gratis dricka och bra musik än en trerättersmiddag. Så vi kommer nog att köra på en ganska enkel buffé. Bröllopet och festen kommer nog kännas väldigt mycket "vi".

Hur har ni själva tänkt er?

• Vill bli fru!

Å låter perfekt! Det är som du säger, man får prioritera vad man vill med sin bröllopsdag. Vi har velat fram o tillbakaom det här bröllopet och har kommit fram till att vi ska gifta oss utomlands bara vi. Har ni berättat för era familjer än att ni ska gifta er? Jag tror att min kära mor kommer att flippa ur när hon får reda på att det kommer att vara utomlands... :/

• lilltass

Gud så underbart och romantiskt att åka iväg och gifta sig.
    Men risken är ju alltid att nära och kära blir besvikna för att de missar den stora dagen. Eller ni kanske hade tänkt att bjuda med de närmaste eller blir det bara ni?

Vi berättade för några månader sedan för våra föräldrar men de blev inte alls så uppspelta som jag hade föreställt mig. Men det kanske är för att det är ett år kvar. Mina föräldrar sa iallafall att de ville bidra med ca 25 000. Så det va ju supervälkommet!

Mina kompisar är dock eld och lågor. Vi är de första i vår krets som gifter oss så det känns lite speciellt.

• Vill bli fru!

lilltass: Nej det blir jag o micke och vår lilla dotter Wera som nu e snart 7 månader :) Får nog berätta för mamma i tid, så att hon hiner vänja sig vid tanken. Ååå du det var inte ett illa bidrag ni får, riktigt snällt !

Har ni bestämt kyrka och lokal för festen efter?

• sockerbollen

Hallojs på er! Ja, visst känns det långt kvar... Suck! Men det kommer nog bara rassla till så är vi snart där! Det härliga med hösten är ju ändå att det kommer bli en mysig fest oavsett väder eftersom det är mörkt så blir det ju alltid härlig stämning med ljus etc!

Vi har inte berättat att vi ska gifta oss än, känns som att vi väntar tills vi är förlovade - det blir liksom mer naturligt då känns det som för oss.

Vill bli fru:
    Förstår din nervositet inför att berätta för föräldrarna att ni gifter er utomlands. Men det är ju faktiskt Er dag, så ni bestämmer! Vi hade ett par bekanta som skulle gifta sig "hemma", men det blev så tjafsigt med föräldrar som hade åsikter om allt och inget så till slut drog de utomlands och gifte sig bara de två på en strand och hade sedan bröllopsfest när de kom hem!

• lilltass

Vill bli fru.
    Vi bor i Täby norr om Stockholm så vi ska nog gifta oss i en kyrka som ligger på väg ut mot vaxholm. Östra Ryds kyrka heter den och är så himla vacker. Sen har vi hittat en lokal som ligger typ 10 min med bil därifrån som kanske inte är så jättefin men den är stor så vi kan nog pynta den vacker.

Funderade på att ordna så att folk inte behöver köra frn kyrkan till lokalen. Vill ju inte ha en massa chaufförer på festen, alla ska ju kunna festa. Men det kanske blir dyrt. Jag vet inte..

Har du kollat klänning än?

• Pingiii

Hej, hej!
    Vi har redan börjat med ett och annat. Vi sa att vi skulle vänta tills det var ett år kvar men när jag ringde kyrkan och frågade hur det var med tider den dagen så berättade tjejen jag pratade med att dom bara hadde två tider kvar den dagen så det blev att vi bokade kyrka och lokal i rasande fart och sen har det bara flutit på.

• Rosviol

Grattis alla blivande oktobernrudar. Kanon månad ni valt. Jag gifter mig också i oktober men nu i år, men ville bara Gratulera!!!

• Rosviol

OktoberBrudar ska det ju stå

• Vill bli fru!

lilltass: Ja, men den kyrkan har jag sett :) Jätte fin. Ja valet av kyrka slapp vi, känns underligt på något sätt. Vi måste välja mellan typ strand eller på en båt hi hi. Valet av klänning känns svårt, vill ju ha en brudklänning men kan ju inte vara en vanlig. Har inte kikat så mycket, mer än på nätet men i höst ska jag nog ut på jakt. Min brudklänning får ju inte vara för stor eller för varm, måste ju lätt kunna transporteras i en resväska. Har du hittat någon röd som du vill ha?

Svar på tråden Oktober 2008