• Den lyckli­ge
    Äldre 16 Jun 23:17
    8274 visningar
    36 svar
    36
    8274

    Fler Växjö tjejer som är i planerna för att gifta sig sommaren 2008?

    Hej!

    Vore kul att höra lite fler tankar och ideer från några växjö tjejer. Jag och min sambo skall gifta oss nästa sommar, juni blir det nog!? Ja, det är så långt vi har kommit än. Men vi har massa planer och ideer.

    Kyrkor vi funderar på är Gårdsby, Öjaby och till festen väljer vi mellan Teleborgslott, VillaVik, Öjaby Herrgård,Slottsruinen.

    Är det någon som har någon erfarenhet av våra förslag! Vi vill gärna ha ett färdigt paket på festen. Men drickat hade ju varit bra om man kunde köpa själv, borde ju bli mycket billigare då!

  • Svar på tråden Fler Växjö tjejer som är i planerna för att gifta sig sommaren 2008?
  • .CMD.
    Äldre 22 Jul 16:03
    #0

    brud09: jag berättar hur det var! Vad funderar ni mer på? Vi var o kollade på osaby säteri men tyckte inte om att det var två rum, så man fick dela på gästerna.

  • Tutik och Prasar­t
    Äldre 24 Jul 13:36
    #0

    Hej hej!
    Jag och min sambo ska oxå gifta oss nästa år 2008 i aug blir det nog.
    Vi letar för fult efter ett ställe som vi kan ha festen på.
    Vi hade tänkt oss något borgligt. Vi hade tänkt oss på Vilavik för där är det så himla fint.
    Men när vi fick veta att vi inte fick fixa egen sprit så gick den tanken i fasen.
    Vi har även tittat på kronobergsslott. Men vi tyckte det var lite för mörkt där. Fast de har bilig mat och där får man ordna drickat själva.
    Så vi vet inte hur vi ska göra. helt plötsligt tog all fantasi slut. Jag vill så gjänra gifta mig runt Helga sjön. men jag kommer inte på en ända plats just nu. Någon som har lite tips?

  • Den lyckli­ge
    Äldre 26 Jul 10:27
    #0

    Hej!!!

    Tutik: Kul att ni ska gifta er . Det finns att fint ställe till "vid" Helgasjön Öjaby Herrgård. Det är inte lätt och bestämma sig, to mig jag vet .

    CMD: Hur har det gått med buketten? Varför ställde de in? Jag har fått tips om Södersblommor(tror jag dom heter), ligger vid södersol. De utgår från stil på klänning,vigsel,fest och dina önskemål.

  • Den lyckli­ge
    Äldre 30 Jul 16:43
    #0
  • .CMD.
    Äldre 2 Aug 22:38
    #0

    Den lycklige: Jo jag har oxså blivit rekomenderad Södersblommor och Klostergården. Tyvärr hade de semester stängt när jag var i Växjö och jag ville gärna prata med floristen i butiken så det blev Astas blommor. De andra bytte tydligen ägare och hade stängt... Men det känndes bra på Astas! Hur tänker du din bukett?

    Min klänning är färdig nu och jag är jätte nöjd! Berätta om det händer ngt nytt för dig!

  • Den lyckli­ge
    Äldre 3 Aug 20:40
    #0

    Hej!

    .CMD.: Vi har inte valt något färg tema ännu, har därför inte börjat tänka så mycket på det ännu. Det skulle isåfall vara att jag nog vill ha en ganska så klassisk bukett som innehåller mycket rosor(hade visst mer åsikter i det än vad jag trodde )

    Skönt att det ordnade sig med buketten för dig, hur ser din ut och vilka färger har du valt?

    Bara två veckor kvar ooiiiiiiääää!!!
    Är du verkligen i plan med allt som skall göras, eller är det nu det sista rycket kommer?

  • .CMD.
    Äldre 9 Aug 12:19
    #0

    Den lycklige: Hej! Jo jag är ganska lugn faktiskt. Är lägligt nog mamma ledig så jag har gott om tid! Vi har valt att ha ljus-rosa som färgtema. Klänningen är svagt rosa siden. Buketten blev efter lite velande fram och tillbaka en rund boll bestående av svagt rosa rosor och creme färgad gerbera. Valde en ganska stor ros (sweet awalanche). Ju mer man tittar på andras buketter desto svårare blir det... det finns så mkt fint!

    I övrigt är allt färdigt, festprogram, rispåsar, mat och dricka! Det som saknas är väl bara en spellista med musik.

    Och vet du, tiden går så mkt fortare än man tror! Vi började planera för över ett år sedan och nu är vi snart där!
    Har du ngt annat nytt?? Så kul att höra andras planer! KRAM

  • Tutik och Prasar­t
    Äldre 15 Aug 11:37
    #0

    Hej!
    Den lycklige:
    Har ni hittat någon plats som ni ska gifta er och ha er bröllops fest?

    Själv letar jag för fult.
    både plats och om vi ska gifta oss i kyrka eller borligt. Men det lutar nog åt kyrkan. Har hittat en i Hemmesjö som jag tycker är så myssig. Tror att Risingegården inte ligger så långt där i från.
    Föresten är det någon som har gift sig där eller haft på Risingegården?
    Kan ni inte berätta lite hur ni har haft det och hur många ni var.
    Hoppas att det går bra för alla att planera kram på er

  • Den lyckli­ge
    Äldre 16 Aug 12:51
    #0

    Hej!

    Tutik: Jo, nu har vi faktist bestämt oss . Det blir vigsel i Domkyrkan 16 augusti (ej 18 som jag skrev tidigare )och sedan ska vi ha festen på Slottet. Det känns kanon just nu , för slottet är något vi har pratat om länge, det var liksom en liten dröm vi haft.
    Är det g:a kyrkan eller den nya i hemmesjö ni funderar på?

    Tänkte uppdatera en lista på våra datum fyll gärna på nu växjö tjejer.

    2007
    .CMD.- 18 augusti - Domkyrkan

    2008
    Budgetbrud2008- 9 augusti - Teleborgsslott
    Den lycklige- 16 augusti - Domkyrkan

  • Tutik och Prasar­t
    Äldre 16 Aug 14:46
    #0

    Hej på er!

    Den lycklige: Vad kul att ni ska gifta er i Domkyrkan. Det funderade vi med på men jag vill ha en liten mindre kyrka.
    Har bara sätt kyrkorna på bild. Tänkte att jag skulle få med mig sambon nästa helg och titta på kyrkorna och festlokalen.
    Så vi kan bestäma oss någon gång.
    När vi väll har spikat ett datum kommer jag lägga upp det i listan som ni har.

    CMD. får önska dig alla lycka på er bröllops dag på lördag och att ni får det jätte bra och en trevliga dag. kram på dig

  • ka08
    Äldre 23 Aug 09:32
    #0

    Hejsan!

    Här är en till....7/6-2008

  • Den lyckli­ge
    Äldre 23 Aug 10:54
    #0

    Hej!

    ka08: Välkommen, kul att du ska gifta dig, hur långt i planerna är ni?

    CMD.Hoppas att allt gick bra på bröllopsdagen! Grattis grattis grattis grattis gratis!!!!!!!!!!!!

    Tänkte uppdatera en lista på våra datum fyll gärna på nu växjö tjejer.

    2008
    ka08- 7 juni
    Budgetbrud2008- 9 augusti - Teleborgsslott
    Den lycklige- 16 augusti - Domkyrkan

  • ka08
    Äldre 23 Aug 11:23
    #0

    Den lycklige: Tack tack!!

    oj..ja, hur långt har vi egentligen kommit?!

    Kyrka bokad, och så även fest lokal.
    Börjat spåna på gästlista och inbjudningskort. Solist till vigeln klar.
    Ja, så har vi nog mest tankar och funderingar kring resten. Skall ner och prova klänningar på stan. Ingen aning om vad det landar på...finns ju en uppsjö att välja på...Många fina! vill vara ute i god tid..vet ju hur jag är...besluts ångest!! (hahahaha)

    Har ju fått för mig att det behövs en massa planeringstid så det är väl lika bra att börja!

  • Slotts­Brud20­08
    Äldre 23 Aug 11:48
    #0

    Vi har bokat slottet, filat på budgeten och kommit ner en hel del, man är ju inte gjort av pengar ;)
    Tärnor och toastmadamme är bestämda, klänning letas det efter för fullt. Gästlistan jobbar vi fortfarande på (vilka kusiner ska man bjuda? ska man bjuda hon som man känner väl men inte träffar alls längre..?? såå många svåra beslut juh!!).
    Eventuellt så blir det att göra egna inbjudningskort, ska kolla lite priser och sådär men kanske.
    Ska ringa och kolla med florist-skolorna häromkring om de kan göra en bukett...

    Blir tokig snart tror jag... det är ju ett heltidsjobb det här med bröllopsplanering :D

  • .CMD.
    Äldre 23 Aug 11:54
    #0

    Hej tjejer!

    Tack för ni tänkte på mig/oss! JAg kan inte riktigt fatta att jag blivit FRU nu!!! Det blir svårt att förklara hela dagen men den var helt underbar, fantastisk, mäktig och verkligen ett minne för livet! Allt flöt på utan problem och festen blev super lyckad med mkt spex. Alla hade kul och det var verkligen högt i tak!

    För er som funderar på att vara i Kronobergsslottsruin kan jag bara säga, utmärkt val. Han som har stället är otroligt proffesionell och ordnade allt vad vi ville. Atmosfären var toppen och alla gästerna tyckte att det var ett kanon
    ställe. Många trodde nog att det kostade mycket mer än det verkligen gjorde!

    Jag kännde mig verkligen som en drottning och vill inte riktigt släppa taget om dagen... Jag ska lägga upp lite bilder för er som vill se. Just nu planerar jag inför min kompis bröllop på lördag där jag ska vara toastmaster (snacka om att ha många bra ideér nu!)

    Hur går det för er andra... tänk att ni har allt underbara framför er!! Om ni vill ha tips på en toppen frisör så rekomenderar jag Alexandra på Carpe Diem, TOK BRA!

    Hej på er!

  • Tutik och Prasar­t
    Äldre 28 Aug 15:34
    #0

    Hej på er tjejer.

    .CMD. Låter som att du har haft en mycket underbar dag.

    I dag har jag mailat och ringt till alla festlokaler som jag bara kan komma på.
    Men den fest lokal vi vill ha har jag inte fått tag på den som har det.
    Har mailat men de har inte svarat än. Vore så skönt att få reda på om de kan ta i mot oss eller inte.
    Det ända som vi har planerat är vart vi ska ta maten i från.
    Och det är ju alltid en liten bit på vägen.
    Sen är en tärna och en bestman bestämd.
    Och att spriten ska köpas i Tyskland.
    Oj vi har ju kommit en liten bit vi oxå.
    Nu ska vi bara besluta oss om en datum för utom att det ska vara i Aug.

    En liten fråga.
    Hur lång ska en brund klänning vara?
    jag är 163 cm lång, provad min sambos syssters klänning känndes som att det var för kort för mig och man kan inte lägga ner den för de har glipt av den. den är en bra bit över marken så att skorna syns väldigt väll.

    Ha det bäst till nästa gång.

Svar på tråden Fler Växjö tjejer som är i planerna för att gifta sig sommaren 2008?