Inlägg från: Den lycklige |Visa alla inlägg
  • Den lycklige

    Fler Växjö tjejer som är i planerna för att gifta sig sommaren 2008?

    Hej!

    Vore kul att höra lite fler tankar och ideer från några växjö tjejer. Jag och min sambo skall gifta oss nästa sommar, juni blir det nog!? Ja, det är så långt vi har kommit än. Men vi har massa planer och ideer.

    Kyrkor vi funderar på är Gårdsby, Öjaby och till festen väljer vi mellan Teleborgslott, VillaVik, Öjaby Herrgård,Slottsruinen.

    Är det någon som har någon erfarenhet av våra förslag! Vi vill gärna ha ett färdigt paket på festen. Men drickat hade ju varit bra om man kunde köpa själv, borde ju bli mycket billigare då!

  • Svar på tråden Fler Växjö tjejer som är i planerna för att gifta sig sommaren 2008?
  • Den lycklige

    CMD: Slottsruinen låter väldigt mysigt, hur skall festen gåtillväga. Sitter ni utomhus/innomhus eller är ni inne i restaurangen igemte(det härliga våffelstället).

    stompan: Känner du till Öjaby kyrka? Har inte varit inne i den ännu bara hört att den skall vara så fin. Vill gärna att kyrkan skall vara både "mysig" och pampig.

    Hur många blir ni? Vi tycker det är svårt vart man skall dra gränsen man vill ju bjuda alla, men det blir ju lite dyrt ;) Vi blir nog ändå ca 70st. och när börjar man med inbjudningarna!? Ja, det är så mycket man skall tänka på. CMD: När började ni med era planeringar?

    Nä, nu skall jag gå och bläddra lite i min Bröllopstidning. Är just nu på jakt efter vigselring.
    Kram

  • Den lycklige

    CMD. :Ååh, det ser riktigt häftigt ut. Du bara måste berätta hur det blev på den stora dagen D sen. Men förhoppningsvis har vi hunnit bestäma oss innan dess :) Vi måste absolut åka och titta på detta min hälft och jag.

    Ja, inbjudningskorten blir ett kul projekt. Hellst vill man ju ha ett färg/stil-tema redan från inbjudningskorten och vidare till festen... Kul!!!

  • Den lycklige

    Hej!
    Va kul det är med så många växjö tjejer på det här forumet!!!

    Budgetbrud2008: Du ska ju ha festen på Teleborg, får man fråga vad det kommer att kosta och hur många blir ni.
    Det skulle ju vara som en saga att vara där...

  • Den lycklige

    Va svårt det är med planerinen.......
    Det är ju så mycket man ska fixa , vilken ände börjar man, jag har kört fast!!! Det är ju ändå nästan ett år till , men vi kan inte bestämma oss för var vi ska va!! Det vore så skönt att ha ett datum bestämt, då har man ju ett datum att utgå ifrån och boka frissa fotograf mm mm.

    Jag och min blivande ska ta en helg här nu snart och bara åka runt och kolla fest lokaler och kyrkor, uteslutnings metoden helt enkelt ...

  • Den lycklige

    Budgetbrud2008: / stompan:

    Nu har har vi åkt runt och tittat på kyrkor och festlokaler. Ett ställe som vi har fastnat för är Korrö ca 3 mil söder om växjö, jätte mysigt att ha festen på! Ett vandra hem finns på området ca 200 kr/pers natten, perfekt för gästerna, men en svit för oss såklart. Och då skulle nog vigslen vara i växjö någonstans.

    ???
    Har du/ni någon erfarenhet av bröllop på Korrö, det jag vet med mat och dryck är att man kan ta med det själv, även att de har ett nybyggt kök där nu som de kan fixa till maten.

    stompan:

    Det kanske vore ett ställe för er!?

  • Den lycklige

    Hallihallå!

    Nu idag har vi äääääntligen bestämt oss för var vi ska ha festen. Det blir Teleborgsslott och så blir det Domkyrkan om det inte är fullbokat (kyrkan hade datakrongel idag över bokningarna).

    Så nu känns allting mycket lättare , efter att ha flängt runt överallt, nu finns det ett datum 18 augusti 2008.

    Nu är vi några stycken som gifter oss i augusti

    .CMD.
    Du gifter dig ju om en månad ,är allt enligt planen?

  • Den lycklige

    Ja,det känns jätte gött att ha ett datum. Kyrkan tider blev jag lite så där på kl.14 eller kl.17. Då måste man ju ta kl. 14 känns det som, hade velat ha kl 16 men men.....vad säger ni andra om det.....

    Tänkte uppdatera en lista på våra datum fyll gärna på.

    2007
    .CMD.- 18 augusti - Domkyrkan

    2008
    Budgetbrud2008- 9 augusti - Teleborgsslott
    Den lycklige- 18 augusti -

  • Den lycklige

    Hej!!!

    Tutik: Kul att ni ska gifta er . Det finns att fint ställe till "vid" Helgasjön Öjaby Herrgård. Det är inte lätt och bestämma sig, to mig jag vet .

    CMD: Hur har det gått med buketten? Varför ställde de in? Jag har fått tips om Södersblommor(tror jag dom heter), ligger vid södersol. De utgår från stil på klänning,vigsel,fest och dina önskemål.

  • Den lycklige

    Hej!

    .CMD.: Vi har inte valt något färg tema ännu, har därför inte börjat tänka så mycket på det ännu. Det skulle isåfall vara att jag nog vill ha en ganska så klassisk bukett som innehåller mycket rosor(hade visst mer åsikter i det än vad jag trodde )

    Skönt att det ordnade sig med buketten för dig, hur ser din ut och vilka färger har du valt?

    Bara två veckor kvar ooiiiiiiääää!!!
    Är du verkligen i plan med allt som skall göras, eller är det nu det sista rycket kommer?

  • Den lycklige

    Hej!

    Tutik: Jo, nu har vi faktist bestämt oss . Det blir vigsel i Domkyrkan 16 augusti (ej 18 som jag skrev tidigare )och sedan ska vi ha festen på Slottet. Det känns kanon just nu , för slottet är något vi har pratat om länge, det var liksom en liten dröm vi haft.
    Är det g:a kyrkan eller den nya i hemmesjö ni funderar på?

    Tänkte uppdatera en lista på våra datum fyll gärna på nu växjö tjejer.

    2007
    .CMD.- 18 augusti - Domkyrkan

    2008
    Budgetbrud2008- 9 augusti - Teleborgsslott
    Den lycklige- 16 augusti - Domkyrkan

  • Den lycklige

    Hej!

    ka08: Välkommen, kul att du ska gifta dig, hur långt i planerna är ni?

    CMD.Hoppas att allt gick bra på bröllopsdagen! Grattis grattis grattis grattis gratis!!!!!!!!!!!!

    Tänkte uppdatera en lista på våra datum fyll gärna på nu växjö tjejer.

    2008
    ka08- 7 juni
    Budgetbrud2008- 9 augusti - Teleborgsslott
    Den lycklige- 16 augusti - Domkyrkan

Svar på tråden Fler Växjö tjejer som är i planerna för att gifta sig sommaren 2008?