• jimbool

underlivhår!!

Hej,
    Har en fråga ang. hårväxt på underlivet. Jag har mkt tjockt hår på underlivet. har försökt raka av det några gngr, men som bekant så kliar det när det växer ut igen och de e så obehagligt. igår köpte jag en sån hårbottagnig Creme istället för att raka, men mitt hår är så tjockt där nere att cremen inte verkade !! max tid för att har cremen där är 10 min. men eftersom jag har såpass tjockt hår lät jag den verka i 20 min, men ingen effekt !! vad ska jag göra?! finns det ngt annat sätt att ta bort håret? (dock inte vaxning, för det har jag redan försökt och ni kan tänka er hur mkt ont det gör när man har så tjockt hår botten.) hjääääälp!

• Svar på tråden underlivhår!!
  • Frantic

Jag har en sådan tur att jag är ihop med en man som tycker att det är sexigt med könsmogna kvinnor och deras kroppar ;)

• Glitterkråkan

Sen finns det ju den rent hälsomässiga aspekten på det hela; vi har ju hår därnere av en anledning, och det är att miljön i underlivet ska vara "luftigare" för att undvika t ex svampinfektioner.

• InaHjärtarAdam

jag tycker att det är en smaksak om man vill ha hår mellan benen eller inte. det är inte en fråga om könsmognad eller inte. iallafall inte i mitt förhållande. jag har noll hår mellan benen men är nog rätt könsmogen eftersom jag är på tjocken;) och man ser ju faktiskt inte ut som en liten flicka bara för att man inte har något hår.
    det är jättebra att ni som väljer att ha hår därnere är nöjda med det, men vi som inte är nöjda måste ju få ta bort det utan att folk tycker att det är något konstigt.

sen den här grejen många alltid drar upp om att man får svamp om man rakar, herregud, jag går iallafall inte runt med svamp år ut och år in. har varit helrakad i över åtta år nu och lider fortfarande inte av svamp. men det kanske kommer? den som lever får se.

• Joleen

Frantic:

Det har jag med, men rakar och vaxar gör jag för min egen skull, han också!

• Glitterkråkan

Det är ju bara att gratulera er som kan raka år ut och år in utan att få svamp... Själv hör jag verkligen inte till den kategorin! Men skulle nog inte göra det ändå eftersom jag med tiden blivit lite bekväm och känner att jag är bra precis som jag är.

Självklart är det upp till var och en om man vill raka eller inte.

• Snart_FruL

jaja alla gör som de känner är bäst. Min m2b skulle inte vilja att jag rakade mig ens om jag ville själv. Men det gör jag inte, rakar inte ens benen... bara armhålorna. Och det funkar bra för oss.

• Flisann

Hej!
    Hur känns det att ta bort med laser? sticker det till? kan man ta bort i stort sett allt eller är det mest bikinilinjen de gör?
    Tacksam för svar!

• c_t

Det sticker till en nanosekund, det är inte smärtfritt men det gör inte heller ont. Det känns.

Jag tog bort allt mellan och på sidorna men har lämnat en toffs upptil.

• InaHjärtarAdam

c_t:
    hur många behandlingar krävdes och hur ser det ut nu? kommer det typ lite hår som du får raka bort eller är det helt lent?

• c_t

Det är helt borta och det är fantastiskt skönt. Det tog 4 behandlingar sen hade alla hårstrånas olika växtfaser gåtts igenom.

• Louise14

c_t

Vad kostade det? Pinsamt att göra`? Har haft funderingar. Är det borta för all framtid, elllr typ 10 år?

• c_t

Betalade 4000 för 6 behandlingar. Så jag har 2 kvar som jag tänker använda till armhålorna.
    Det är inte pinsamt alls, personalen är superprofsiga och jag hade trosor på mig som jag bara "flyttade" på.
    Ja det är permanent och jag kan verkligen rekommendera det till alla som vill ta bort håret.

• pickolina

Glitterkråkan - Jag undrar om det är helt sant. Jag såg på ett program där en expert sa att anl till att man tappar könshår och hår under armarna när man blir äldre är för att håret då inte längre tjänar sitt syfte. Hon menade att syftet med håret bla var att skapa/bibehålla en lukt som drar till sig partners och att man inte längre behöver det när man inte är fruktsam så att säga. Så om håret var så extremviktig för att hålla ex. svamp borta så skulle man nog inte tappa det på äldre dagar.. Eller? En tanke bara.

• pickolina

Själv anv jag en epilator på bikinilinjen, rakar kring själva "skönheten" ;) och trimmar håret på toppen. Att raka eller vaxa allt ger för mycket problem för min del och en sax skulle vara uteslutet, jag är alldeles för perfektionistisk för det. En trimmer skadar inte om man har en bra trimmer och rätt teknik.

• Glitterkråkan

pickolina

Jag vet inte vad som är sant och inte. Men det är ju tydligen så att äldre, icke fertila kvinnor, mycket sällan har svamp. Kanske har det mer med hormoner att göra, eller så är det en kombination.

• Glitterkråkan

Men själva rakningen gör ju att det blir en påverkan på huden, typ små "sår", och har man anlag för svamp så "biter" den mycket lättare då.

• pickolina

Glitterkråkan - "Fertila" var ordet jag letade efter ja. Skratt.. Ja det kan säkerligen stämma..

Det är ju så individuellt dock. Jag hade konstanta problem i flera år och lyckades bli av med dom utan att sluta raka. Jag är väl medveten om att rakning kan vara boven i dramat för många, men jag tror oxå att man skyller allt på rakning och så enkelt är det ofta inte... Kan bli så trött på kommentarer som ofta slängs med i diskussionen "rakat eller inte". Skratt...

• pickolina

Buslinna - Jag kan tipsa dig om att anv en ladyshave och/eller hyvel. Endast på dom ställen där det blir bökigt med trimmern alltså. Det fungerar perfa tycker jag.. :)

• pickolina

Frantic - Vad trött jag blir. Det är underbart att din kille gillar dig som du är, men man är knappast mindre könsmogen eller har en mindre kvinnlig kropp bara för att man är rakad. Att jämföra rakade kvinnor med barn (vilket jag antar att du syftade på) är ju bara så fånigt!

• pickolina

InaHjärtarAdam 2007-06-11 11:00 -MYCKET BRA skrivet!!! :D Kunde inte hålla med dig mer!

Svar på tråden underlivhår!!