• jimbool

underlivhår!!

Hej,
    Har en fråga ang. hårväxt på underlivet. Jag har mkt tjockt hår på underlivet. har försökt raka av det några gngr, men som bekant så kliar det när det växer ut igen och de e så obehagligt. igår köpte jag en sån hårbottagnig Creme istället för att raka, men mitt hår är så tjockt där nere att cremen inte verkade !! max tid för att har cremen där är 10 min. men eftersom jag har såpass tjockt hår lät jag den verka i 20 min, men ingen effekt !! vad ska jag göra?! finns det ngt annat sätt att ta bort håret? (dock inte vaxning, för det har jag redan försökt och ni kan tänka er hur mkt ont det gör när man har så tjockt hår botten.) hjääääälp!

• Svar på tråden underlivhår!!
  • Pomodoro

Eller sa kan man ju acceptera att kvnoor har har i underlivet och lata bli att raka/laserbehandla/vaxa/plocka.
    Livet blir lite enklare da.

• MissGalbadia

Pomodoro: För mig handlar det inte om acceptans, utan om trivsel. Jag känner mig mkt fräschare utan behåring där nere, och trivs super med det. Jösses vad lat man måste va om man tycker att livet är enklare (dramatiskt!) utan rakning... det går ju jättefort när man väl blivit av med allt, bara underhålla med några dagars mellanrum, vi snackar ju bara några minuter här och där.

Och om du syftade på acceptans från männens sida så kan jag bara säga att min kille accepterade mig minst lika mkt som nu när jag HADE hår där nere...

Men! Alla är vi olika.

• MissGalbadia

Alltså det där lät surare än det var menat :) det var verkligen inget påhopp mot det du skrev pomodoro, men jag ville bara säga att för mig personligen handlar det om nåt helt annat än acceptans.

• ***godis***

Ett tips är att inte raka eller vaxa alls. Jag kör ansning!!! Det är bara att klippa lite då och då. Sedan minskar risken med inåtväxande hår som kan bli väldigt förödande i underlivet!

Hej hopp

• Pomodoro

Ingen fara MissGalbadia.

Jag gor som du ***godis***, ansar lite da och da med sax, nastan lika bra som att raka och inget stubb!

• bbengtsson

laser, det är permanent, kostar mindre i längden, inga innåt växande hår, helt smärtfritt!!!

• jocelyn

Eller hur! Det är knappast "lathet" som gör att man väljer att ha kvar sina kvinnliga attribut.

Ansning är bra. Finns smarta trimmers man kan använda så går det snabbt och enkelt.

• Sister of the Night

Här är en till som inte kopplar poängen med att plåga sig när det finns något så smidigt som en sax :D

• Buslinna

Jag kör också med trimmer. Raka går bara inte - huden blir täckt av röda upphöjningar och inflammerade hårsäckar som kliar och svider i ett par veckor. Verkligen inte värt det!

Trimmer är smidigt och går snabbt, men jag tycker att det är svårt att få det kort i alla skrymslen och vrår ... Inte skönt om man blir för närgången med trimmern. :)

Laser skulle jag kunna tänka mig, men hur känns det att vara nästan/helt hårlös om 30 år? Jag vet inte riktigt varför jag skulle vilja ha hår då, men tänk om. :)

• InaHjärtarAdam

ni som har kört med laser, hur ser det ut efter sex behandlingar? behöver man göra det ännu fler gånger? annars är ju ca 4000 kr en piss i missisippi om man jämför med obehaget över att ha hår därnere;)

Svar på tråden underlivhår!!