• jimbool

underlivhår!!

Hej,
    Har en fråga ang. hårväxt på underlivet. Jag har mkt tjockt hår på underlivet. har försökt raka av det några gngr, men som bekant så kliar det när det växer ut igen och de e så obehagligt. igår köpte jag en sån hårbottagnig Creme istället för att raka, men mitt hår är så tjockt där nere att cremen inte verkade !! max tid för att har cremen där är 10 min. men eftersom jag har såpass tjockt hår lät jag den verka i 20 min, men ingen effekt !! vad ska jag göra?! finns det ngt annat sätt att ta bort håret? (dock inte vaxning, för det har jag redan försökt och ni kan tänka er hur mkt ont det gör när man har så tjockt hår botten.) hjääääälp!

• Svar på tråden underlivhår!!
  • Jordgubbslisa

Pincett, gör mindre ont att ta dem en och en.

• Misery

klådan efter rakningen har man ju bara i början, man vänjer sig rätt snabbt.

• jimbool

Tack för svaren,Ja ... Pincett kan ju vara bra, men om jag börjar ta bort dem en o en så kommer jag vara klar med det om en vecka så mkt hår jag har!!...
    grejen är att jag inte är europén (européer har inte så mkt hår på kroppen, och även de har så är de inte tjocka svarta hår som mitt ) så varken pincett eller rakning är ngt för mig

• Pärlhönan

Tycker ändå att du ska gå till en bra salong för vaxning. Det är stoooor skillnad på att göra själv och att gå till en som är van. De har olika tekniker för att dra, för att göra det lite mindre smärtsamt och du behöver ju inte vaxa allt;)

• Pärlhönan

Annars är det laser som gäller men det kostar:(

• MissGalbadia

Misery har rätt, hade åxå lite klåda i början, men jag vande mig och det försvann rätt fort. Kan fortfarande klia lite ibland direkt efter rakning, men det är bara ignorera så försvinner det fort. Eller så kan man ha på lite barnolja så känns det ofta mjukare och bättre.

• c_t

Laser är inte så fruktansvärt dyrt som man kan tro. Jag betalar 4100 för 6 behandlingar och redan nu efter två så är det en enorm skillnad!

• Pärlhönan

c_t: men det var ju inte så farligt. Riktigt rimligt faktiskt:)

• c_t

Jag behövde raka varje dag förut, nu rakar jag 1 gång i månaden (under behandlingstid) och det är helt slätt!

Gamla stans laserkirurgi

• orkideen

Ja jag tror nog att du ska testa på rakningen igen och va tålmodig,klådan brukar lägga sig när man gjort det några gånger och tipset med barnolja som tidigare antytts är mycket bra allt känns så behagligare efteråt. Och lämna inte så många dar mellan rakningarna för det är oftast då som håren börjar växa in i hårsäcken och det lätt blir lite inflamerat och irriterat och tänk på en bra rakhyvel då slipper man också mycket irritation. Lycka till!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden underlivhår!!