• Pringlez

Ibland blir jag så trött på BT...

Jag älskar BT och får många bra tips här..som jag är oändligt tacksam för.

Men ibland i vissa trådar är det "fullt" att spendera mycket pengar på sitt bröllop. Om det nu är ringar, klänningar, fotograf, mat......
    Allt behöver inte vara budget bara för man är på BT? eller?

• Svar på tråden Ibland blir jag så trött på BT...
  • Berner

Brände vid min lunch pga av denna intressanta diskution.

• Gable

rocketqueen - här på BT är det tvärtom

• rocketqueen

Hahaha! Tro mig, jag vet :D:D:D

• Fröken Malm

Tycker ordspråket "sköt dig själv och skit i andra" fungerar i detta sammanhang.....

• Berner

Stoppa huvudet i sanden så syns du inte....passar nog inte i alla fall

• rocketqueen

Haha! "Stoppa huvudet i sanden..." skulle jag aldrig klara av ändå! :D

Berner, det är verkligen en rolig diskussion! Kul med lite fart på BT...och bränd lunch på det, spännande! :D

• Gable

Det var länge sen som det var nåt riktig fart på forumet. Skönt att se att det piggar på sig ibland

• Berner

Ja, idag är det fart på flera trådar och det är ju fler än jag som kryssar runt.

Jag är inte heller s bra på att hålla tyst....

• blueberrypie

Ja, idag blir man nästan lite fuktig i armhålorna av allt skrivande...

• jagärsåkär

jag har (hittills) aldrig stött på "påhopp" pga ens spenderande på BT. Däremot är det nåt man konfronteras med jämt i vardagslivet. Man får lära sig att skita i det, tror det är ända sättet. Och om vissa "kompisar" inte pallar att se ens livsstil får man bryta med dem. Det har jag gjort, tyvärr var det nödvändigt.

• Pringlez

Jaha..detta blev ju väldigt intressant måste jag säga!
    Vissa TS har en tendens att bara kanske vara lite "klumpiga" i sin formulering tex. www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2233157.html

Men det finns trådar där TS har blivit idiot förklarad av en eller flera personer.
    Alla har självklart rätt att ha en åsikt.
    Är min klänning finast?....Vilken ring?... Sk ajag ha kort eller lång?(ja, ni förstår!)

MEN när en TS frågar vart jag kan få tag på en viss sak tycker jag det är totalt onödigt att skriva att det var det mest onödiga bla bla bla.

Detta kanske bara står för min uppfattning men har en känsla av att jag inte är ensam.eller?

• rocketqueen

Hur menar du med stycket "Men det finns trådar där TS har blivit idiot förklarad av en eller flera personer.
    Alla har självklart rätt att ha en åsikt.
    Är min klänning finast?....Vilken ring?... Sk ajag ha kort eller lång?(ja, ni förstår!)"? Hur då idiotförklarad?

• Pringlez

Om jag tex frågar vart kan jag få tag på en röd hatt!
    Så räknar jag med att få svar vart jag kan hitta min röda hatt.
    Att få inlägg där någon förklarar att röda hattar är fel och fult är för mig totalt onödigt.

• Fru Cinderella

rocketqueen
    Finns väldigt många, inget specifikt jag kan länka till just nu dock men ex.

Vad tycker ni om de här ringarna tillsammans?
    - Nej det blir skitfult
    (Kommentar till mig för ett år sedan)

eller liknande
    Jag tänkte ha svarta klänningar på mina tärnor
    - Svar, nej de måste vara blåa annars är du korkad etc.. det finns folk till allt!

(Det sista exemplet finns inte på riktigt, var bara ett exempel)

• rocketqueen

Aha, nu förstår jag! Håller med dig!

• rocketqueen

_Cinderella_
    Ah, då förstår jag vad du räknar som påhopp. Att uttrycka sin åsikt (jfr "det blir skitfult") tycker jag inte är något fel om man bett om det och om man inte kommenterar personen i fråga. Det är inte påhopp för mig. Men nu vet jag vad du tycker, tack för att du skrev!

• Fru Cinderella

rocketqueen
    Nej det är ju kanske inte ett påhopp i sig, och självklart la jag inlägget för att få åsikter. Men att få kommentaren "Det blir skitfult" är väl lite onödigt? Om jag själv skulle svarat någon på en sådan fråga hade jag nog uttryckt mig som "Personligen anser jag nog inte att de går ihop för att..."
    Så ja lite påhopp är det nog att säga att det blir skitfult.. fast långt ifrån den grövsta formen kanske..

• Fru Hennerdal

Tror nog att vi alla får kommentarer från nära och kära om hur vårt bröllop borde vara osv. Skulle vara skönt om denna plats på webben fick vara lite fri från taskiga kommentarer av typen "usch vad fult", "så kan man ju inte göra" m.fl. Detta gäller ju självklart också när TS formulerar en tråd.

Klart att man inte bör känna att man hela tiden skall vara rädd för att trampa ngn på tårna, men vanligt sunt förnuft tycker jag passar sig i alla sociala sammanhang.

Sköt om er och fortsatt lycka till med planeringen!

• rocketqueen

_Cinderella_
    Ja, jag kan absolut hålla med om att det inte var det bästa sättet att uttrycka sig på! Just "skit"-fult tycker jag har en lite onödigt otrevlig ton...

Svar på tråden Ibland blir jag så trött på BT...