• Pringlez

Ibland blir jag så trött på BT...

Jag älskar BT och får många bra tips här..som jag är oändligt tacksam för.

Men ibland i vissa trådar är det "fullt" att spendera mycket pengar på sitt bröllop. Om det nu är ringar, klänningar, fotograf, mat......
    Allt behöver inte vara budget bara för man är på BT? eller?

• Svar på tråden Ibland blir jag så trött på BT...
  • Brud 2008

Vi har också en större budget än de flesta, och jag kan också känna mig lite påhoppad ibland. Vissa verkar tycka att om man vill lägga mycket pengar bryr man sig mer om bröllopsfesten än om äktenskapet. Jag känner bara att det är en enda chansen jag kommer att få att riktigt få vara prinsessa för en dag, jag kommer ju aldrig att få leva ett sånt lyxliv...
    Egentligen hadlar det mest om att prioritera, vi har verkligen inte speciellt mycket pengar, jag pluggar och sambon är sjuksköterska. Vi valde helt enkelt att ta lite längre tid att spara och gifta oss två år efter att vi började planera.

• MhjärtaJ

Personliga påhopp är inte ok men läser jag ett inlägg där ex den blivande bruden frågar om råd eller undrar hur andra tycker, anser jag att det är självklart att man ska ge ett ärligt svar. Det vill iallafall jag ha när jag ställer frågor här på BT.
    Men som sagt, visst händer det att man får en känga...

• rocketqueen

Vad är då ett "personligt påhopp"?

• Gable

Rocketqueen - om man är ärlig så är det inte ett påhopp

• Luckyclover

Jag tycker det är ovidkommande vilken budget man har för sitt bröllop. Tycker bara det är roligt att det finns så stora variationer där man kan få bra råd och där man märker att alla vill hjälpa varandra på ett hjärtligt och generöst sätt.

Vad jag kan tycka är lite tröttsamt är när man blir ifrågasatt på ett ofint sätt. Jag tror att det är ytterst sällan någon som planerar att köpa en mindre sten blir ifrågasatt varför hon inte köper en med bättre kvalitè. Å andra sidan kände jag nästan på mig att det skulle komma moralkakor eller missunsamma kommentarer när jag berättade hur mycket vi planerar att min ring ska kosta.

• blueberrypie

Ibland verkar det som att man ska skämmas för att man har mycket pengar. Vissa verkar inte förstå att om man har mycket pengar så ligger det ofta mycket slit bakom det. Exempelvis långa och tuffa utbildningar, jobb där man INTE kan gå hem för att klockan slår fyra etc....

Jag skäms INTE för att vi hade råd med ett lite dyrare bröllop; vi har slitit för att få det så bra ställt som vi har det!

• rocketqueen

Haha, herregud... Vissa tycker tydligen att andra ska tala lågt om eller skämmas för att de spenderar pengar. Jag tycker snarare att det är inställningen till saker och ting vissa borde skämmas över...!

• fåttettryck

Hej,
    det är inte alltid lätt att inte trampa någon på tårna, då det finns alla typer: de som har mycket pengar men håller nere kostnaderna ändå, de som helt enkelt inte har råd med ett stort bröllop, de som har förutsättningar för sitt drömbröllop, och de som tycker att det är värt att ta ett lån för att få lägga ner lite mer pengar på denna speciella dag, samt alla mellanting eller andra varianter jag inte nämnt ;)
    Jag tror att man ofta skriver lite utifrån sin egen synvinkel och kan "försäga" sig och därmed oavsiktligt kritisera någon annan, och det är väl oftast då någon som inte har råd med så mycket och inte kan förstå hur andra lägger ner mer bara för att man själv inte vågar. Det är inte så lätt att känna till alla andras förutsättning och man borde förstås vara försiktig med värdeladdade omdömen. Men jag tror att de som känner sig "påhoppade" också får räkna lite med denna oförståelse. Tänk då på att det med bara två undantag alltid finns både de som lägger ner ännu mer pengar och de som lägger ner ännu mindre pengar! (Och undantagen är det inte fel på heller!)

• fåttettryck

det jag menar är att man får tåla en viss generell oförståelse som inte riktar sig till någon specifik. Börjar man klandra någon särskild är det ju ett klart påhopp!

• Berner

Jag tror det är lätt att känna sig påhoppad ibland också.
    När tex någon lagt ner mycket energi på något och så blir man helt dissat fast man själv tycker att ide´n var helt fantastisk.
    Sedan kommer någon och säger att så kan man inte göra...

Svar på tråden Ibland blir jag så trött på BT...