Hej,
det är inte alltid lätt att inte trampa någon på tårna, då det finns alla typer: de som har mycket pengar men håller nere kostnaderna ändå, de som helt enkelt inte har råd med ett stort bröllop, de som har förutsättningar för sitt drömbröllop, och de som tycker att det är värt att ta ett lån för att få lägga ner lite mer pengar på denna speciella dag, samt alla mellanting eller andra varianter jag inte nämnt ;)
Jag tror att man ofta skriver lite utifrån sin egen synvinkel och kan "försäga" sig och därmed oavsiktligt kritisera någon annan, och det är väl oftast då någon som inte har råd med så mycket och inte kan förstå hur andra lägger ner mer bara för att man själv inte vågar. Det är inte så lätt att känna till alla andras förutsättning och man borde förstås vara försiktig med värdeladdade omdömen. Men jag tror att de som känner sig "påhoppade" också får räkna lite med denna oförståelse. Tänk då på att det med bara två undantag alltid finns både de som lägger ner ännu mer pengar och de som lägger ner ännu mindre pengar! (Och undantagen är det inte fel på heller!)