• Mrs*N* 18/8

såå ledsen

Åååå jag e så himla ledsen, fick fortkörningsböter idag på 2800 kronor!
    Så jäkla onödiga pengar att betala =(

Visst jag får skylla mig själv för det va ju jag som körde för fort men ledsen blir man ändå. Man behöver ju alla pengarna man kan skrapa ihop till bröllopet som kostar en mindre förmögenhet

Jaja behövde bara skriva av mig lite

• Svar på tråden såå ledsen
  • rocketqueen

Lustigt att folk ska klaga om "attack" och "påhopp" så fort någon tycker annorlunda. Helt galet i mina öron. Tycker man att det är rätt åt någon att de fick ett straff när de begick ett brott, så är väl inte det någon attack och heller knappast någon speciellt konstig eller osund åsikt...

Att detta är ett diskussionsforum borde man kanske tänka på innan man postar trådar eller inlägg för att få "skriva av sig" eller för att få medhåll.

• Lady o Lufsen

...tänk att det går bra så länge alla klappar på axeln, kramar om och tycker synd om men så fort någon tycker annorlunda så är det "hackande surkärringar"...ville man inte ha sympatier??...USCH

• pelles_brud

Nej usch va jobbigt det är med 2+1-väg. Det är otroligt tråkigt när det är mycket trafik.
    Många av dom som ligger sakta framför när det är enkelfiligt ökar helt plötsligt hastigheten när det blir tvåfiligt och ligger i normal hastighet tills det blir enkelfiligt igen då dom sänker hastigheten. Någon annan som lagt märke till detta beteende?

• Soofia

ja pelles-brud, håller med dig denna bettende är otroligt irriterande. Jag märker den ofta med tanke på att jag brukar köra med farthållare på....

Dessutom är det också irriterande att få en bil som ligger en halv meter bakom en, när det är enfilligt och bara väntar på att kunna köra om...

• Soofia

beteende skulle det stå ju...

• Fröken Malm

Ja, fast hellre 2+1 väg än huvudlösa omkörningar där stressat folk tvingar ut en i vägrenen, eller ligger en meter bakom. Värsta typen är dom som blinkar med helljuset.

Men håller med om att det kan vara irriterande med sån väg också.....

• Damen i röd hatt

Usch...jag tillhör de som brukar blinka med helljuset till folk som inte håller hastighetsgränserna... Jag svkyr när folk kör 85 och så är det 90-väg.

Har noterat att folk vågar köra fortare när det är 2-filigt än 1-filigt på 2+1-vägar. Märkliga människor.

Vilka kör sämst tycker ni? Den absolut mest livsfarliga föraren enligt mitt förmenande är småbarnsmödrar med barnstol i framsättet. Hualigen! Vad som helst kan hända om hon får för sig att barnet är viktigare än trafiken. Har varit på väg att bli påkörd flera gånger av sådana.

• Fröken Malm

En stilla fråga....Varför blinkar du med helljuset? Om folk är så stressade att de börjar blinka eller rentav tuta kan det få mig att jävlas genom att på rent pin kiv sänka hastigheten.......

• Soofia

Förstår dig damen i röd hatt, gör också så när folk kör lägre än väg hastighet....typ 75 när det är 90 väg...och när man kör om börjar de accelerera i stället....det är nog de värsta, tillsammans med dem som ligger en i arslet, och inte fattar att det är faligt att ligga 0,5 meter bakom ....

En annan sak som är irriterande: på motorvägen varför kör folk i vänsterfilen och vägrar gå åt sidn när den som kommer bakom kör fortare än dem?

Men men, jag kör långt ifrån perfekt själv, men har iaf aldrig krockat än, peppar peppar!

• Skalaren

Ahh, det är det värsta jag vet när folk blinkar med helljuset eller alternativt kör upp och lägger sig en meter bakom en. Nu brukar jag i och för sig inte köra 85 på 90 väg, men man kör ju alltid för sakta för en del. Damen i röd hatt, har du aldrig tänkt på att bilars hastighetsmätare visar olika mycket fel. Kanske visar hastighetsmätaren hos den som du tycker kör 85 faktiskt på 90 och personen kanske vill vara säker på att inte köra för fort. Lastbilar har ofta hastighetsmätare som visar mer exakt, personbilar visar oftast lite mer än vad man faktiskt kör och det kan vara ganska stor skillnad.

Det finns inget förbud att köra långsammare än maxhastigheten. Jag tror att stressa sina medtrafikanter genom att blinka, tuta eller lägga sig extremt nära faktiskt orsakar olyckor.

• Skalaren

Soofia, jag kan hålla med om att det är irriterande om folk till synes utan anledning kör i vänster filen. Men det finns inget som säger att man ska kunna blåsa på i 170 i vänster filen och att alla andra ska kasta sig åt sidan. Det finns vissa som verkar tro det. Man kan t.ex. köra om tre lastbilar på rad och ligga i kanske 120 oc så kommer någon och blinkar bakom en. Ska man då pressa sig in mellan två av lastbilarna för att personen bakom inte kan använda sin bromspedal. Det vägrar jag faktiskt.

• Gabbies

Jag har svårt att förstå att det finns människor som kan tycka synd om folk som medvetet bryter mot lagen och när dom straffas är det så synd om dom. Min kompis fick nyligen fortkörningsböter och jag kunde inte tycka synd om henne, men det är enbart hennes eget fel, ingen annans. Visst det är tråkigt att TS blir av med så mkt pengar som kunde ha gått till något trevligare men det kunde man ha tänkt på innan. Någon som bryter mot lagen medvetet ska straffas och det är min åsikt. Jag är inte heller Guds bästa barn men om jag någon gång skulle få ett straff för något jag gjort så skulle jag svälja det. Då jag själv gjort ett val att t ex köra för fort (jag har inte körkort men det passade bra som förslag).

Måste tillslut få påpeka att jag tycker att det e väldigt tråkigt att en det inte kan föras en diskussion på BT utan att det någon gång under diskussionen går till person angrepp, det var iofs helt OT.

• Soofia

Skalaren vem har sagt att man skulle blåsa i 170????

Tro mig det har hänt mig många ggr att köra 110-115 på motorvägen och vara tvungen att köra om på fel sida eftersom bilen framför inte åkte åt sidan...Det allra värsta är väl där det är 3 filer och alla kör i mittfilen iaf....

Håller med dig att såna förare borde fråntas körkortet...kan man inte lugna sig lite när man ser att bilen framför håller på köra om, då har man nog problem. Jag referade mest på dem som är ensamma men ändå kör i vänsterfilen minsann....

• Soofia

Skalaren, jag menade "Håller med dig OCH tycker själv att såna förare borde fråntas körkortet..."

• Damen i röd hatt

Ja jag vet att jag är gräslig som blinkar med ljuset, och som hetsar andra. Vilken jä-la rätt har jag att hålla på så? Ingen förstås.

Jag kör 100-150 mil i veckan och jag har lärt mig att på 90-väg är det meningslöst att köra om lastbilar. För idag ligger lastbilar på 90-100, de kör mycket fortare i dag än för 10 år sedan. Långsammast kör äldre gubbar och tanter. De bryr sig bara om sig själva, och tänker minsann inte släppa fram någon för det behöver de inte. Kvinnor med småbarn i framsätet är fruktansvärt livsfarliga. Att mobiltelefontalande fortfarande är tillåtet i Sverige är mig en gåta - helt livsfarligt. Motorcykelförare älskar döden. Hemskt nu på våren med alla cyklar som kommer fram. Det går fort, inte sällan 200.

Och hastighetsmätare som visar olika är inte ett så stort problem tror jag. Man märker när det är förare som kör långsamt utan att behöva det. De är mer osäkra, har svajig körning, sitter långt ned i sätet, har båda händerna på rattens ovansida. Och vissa kvinnor skjuter framstolen så långt fram att de nästan kan lägga underarmarna på ratten. De har inte en chans att göra en undanmanöver om de skulle behöva.

Oojjjjj så mycket bilföraråsikter jag har. Tur att jag kör som en gud själv då....;)

• Fröken Malm

Damen i röd hatt!

Hahhahaha! Skrattar åt beskrivningen att en del damer drar fram stolen.....stämmer rätt bra ju....

Jag tycker gamla tanter och gubbar är de värsta bilförarna. Till och med värre än dem som blinkar med helljuset...

Värst om våren är motorcyklisterna som axar och gasar så högt att man blir hörselskadad!!! Man kan ju inte ens sitta med fönstert öppet.....

• Damen i röd hatt

Fröken Malm
    Håller helt med! :)

Svar på tråden såå ledsen