• Mrs*N* 18/8

såå ledsen

Åååå jag e så himla ledsen, fick fortkörningsböter idag på 2800 kronor!
    Så jäkla onödiga pengar att betala =(

Visst jag får skylla mig själv för det va ju jag som körde för fort men ledsen blir man ändå. Man behöver ju alla pengarna man kan skrapa ihop till bröllopet som kostar en mindre förmögenhet

Jaja behövde bara skriva av mig lite

• Svar på tråden såå ledsen
  • Mrs*N* 18/8

Tack ni förstående tjejer!
    Klart att det löser sig, kändes bara tungt just efteråt.

Och sen måste jag ju ifrågasätta om man egentligen riskerar andra liv varje gång man kör bil då? Den diskussionen (attacken) vissa verkar vilja föra saknar lite tyngd anser jag.
    För det händer ju olyckor även i låg hastighet

Men men, jag vill inte föra den diskussionen vidare, I will move on

• Kaffemoster

Var glad att du inte bor i USA .. där får man böter OCH bilförsäkringen går upp med ca 30% under 3 år ...
    Visst ska man inte köra för fort .. men skulle tro att de flesta någon gång gör det iallafall ...

• Balinda

alla kör nog för fort någon gång en del har oturen att åka dit, en del klarar sig hela livet.
    trist för dig TS då man verkligen behöver pengarna ännu tristare är alla moral predikningar och folk som alltid måste passa på att hacka. jag är övertygad om att ni alla kört för fort någon gång.
    Jag försvarar inte fortkörning alls men vi är alla männsikor som kan göra fel ibland och då behöver man STÖD!

• pelles_brud

Stackars dig! Otroligt tråkiga pengar att betala,.. särskilt innan ett bröllop. Med risk att bli påhoppad tycker jag faktiskt att det är mycekt pengar för ganska liten överträdelse.
    Hoppas att ni ändå kan spara ihop pengar till bröllopet.
    Kramar

• Lilla Li

Håller med pelles_brud och vägrar bli påhoppad.

• Lainan

Här är en till som åkt fast för fortkörning! 2000kr blev det, på alla hjärtans dag dessutom. Tyckte inte ett dugg synd om mig själv, med desto mer om sambon eftersom vi har gemensam ekonomi!

Det är dryga pengar att betala, man kan ha bra mycket roligare för dem. Samtidigt kan man vara glad för att det inte blev dyrare/hände en olycka. Så tänker jag för att muntra upp mig själv. Nåväl, jag kör lugnare i trafiken nu och det lär dröja innan jag får en bot igen!

Kram på dig!

• Zozo

Nu vet jag ju inte om man kan säga att man riskerar nagon annans liv MER för att man kört 16km för fort (eftersom det FAKTISKT inte hänt) än om man nagon gang kastat ett bananskal pa marken (för nagon KUNDE ha trampat pa det och halkat och brutit nacken).
    Sa diskussionen huruvida Mycket långt kvar ALDRIG riskerat ngns liv (underförstatt att TS gjort detta) är löjlig.
    Därmed inte sagt att det är RÄTT att kôra för fort... Suck!

• Fröken Malm

Tycker det är fel att säga att man riskerar andras liv bara man kör för fort!

Kör man på motorväg och det är bra väglag och fri sikt så kör jag ofta över hastighetsgränsen. Det finns folk som kör enligt fartbegränsningarna som kör farligare än den som kör 16 km för fort! Tycker dessutom att folk som kör för sakta utgör större fara än den som kör 16 km för fort......

BeaBea, sura pengar särskilt nu inför ert bröllop.....

• Fröken Malm

Zozo, där satte du huvudet på spiken!

• N&N

Blev påkörd igår och den andra bilen smet.. suck, det värsta som kan hända är att jag får betala självrisken på 2000 kr själv, men jag klarade mig utan skador vilket jag är glad för. Dock var det ett åkeri och jag hann se vilket, så jag har pratat med killens chef och han lovade att hjälpa till.. får se om han håller det löftet.

Trist för dig, TS. Böter får man ta emot och snabbt glömma, annars blir man så deppig. Instämmer annars med Zozo!

Svar på tråden såå ledsen