• snart fru G

    någon mer nyinflyttad fikasugen i Malmö?

    Är ganska nyinflyttad i Malmö och tycker alltid det är kul att träffa nya människor.

    Någon som är i samma sits och kanske vill ses över en fika och tjata lite bröllopsplanering blandannat?

  • Svar på tråden någon mer nyinflyttad fikasugen i Malmö?
  • Slottet

    malmborgsgatan menar jag..... Tror jag det är i alla fall.....

  • Slottet

    Jag skall flyga till stockholm vid 6 imorgon bitti och måste förbereda en presentation jag skall hålla och snart gå och lägga mig. Bestäm ni något så kommer jag dit.

    Hur ser ni ut?
    Jag är lång och blond har förmodligen en röd jacka.

  • snart fru G

    Jag gillar Pickwick jättemycket! Så det tar jag väldigt gärna. 19.00 vore perfekt för min del.

    Fungerar det för din del också utomlands-brud? och om det finns andra som också vill komma!

    Lycka till med presentationen imorgon Slottet!

    Jag är för övrigt också ganska ljus, lite lockigt hår till axlarna, lång, och antagligen svart kavaj.

    Känns som om man ska på blinddate!

  • moonlight lady

    Hej tjejer, får jag hoppa in här? Ska oxå gifta mig nu i sommar, 21/7. Bor strax utanför Malmö. Hur många är ni som ska fika på torsdag?

  • Utomlands-brud

    Hej alla! Pickwick blir bra! Är det kl.19 som gäller? Roligt med brudblinddate, har aldrig varit med om det tidigare!

    Moonlightlady: Välkommen! Vet inte hur många som kommer, men ju fler desto roligare så bara kom dit! (och alla ni andra också som sitter och fumderar på om ni ska gå eller inte!!)

  • snart fru G

    Vad kul! Då är vi väl 4 stycken än så länge om moonlight lady också hänger med!

    Snart fru G
    Utomlands-brud
    Slottet
    Moonlight lady

    Någon mer som vill följa med? bara hojta till!

    Kl 19.00 säger vi väl då på Pickwick om ingen protesterar?!

    Vad kul det ska bli! första gången med brudblinddate för min del också!

  • snart fru G

    moonlight lady: Nyfiken här bara... Vad blir det för typ av bröllop för er del?

  • moonlight lady

    Är på jobb så det blir bara en snabbis, vi planerar en utomhusvigsel men har inte kommit så väldans långt i planeringen - är alltid ute i sista minuten, börjar bli lite småstressad över det :-/

    Ni själva då?

  • snart fru G

    Hej på er!

    Tänkte bara dubbelkolla så att det är kl 19.00 som gäller imorgon på Pickwick och att några av er dyker upp.

    Jag tycker i alla fall att det ska bli väldigt kul!

  • Slottet

    Hej!
    Kom just hen från Stockholm, efter en låååång dag. Jag kommer imorgon. 19.00

    Vi ses då, skall bli kul

    /Godnatt

  • Utomlands-brud

    Japp, jag kommer också till Pickwick 19. Ska bli jätteskoj!

  • moonlight lady

    Jag är ledsen tjejer...men jag slutar jobb redan kl 16 och är dessutom så förkyld....vi är kort med folk på jobbet idag och kommer att få slita som fanken idag... åker hem och vilar mig efter jobb istället...hoppas kunna vara med nästa gång istället...blir så länge att vänta i Malmö ända till kl 19
    Hoppas ni får det jättetrevligt!

  • Slottet

    Tack för ikväll tjejer! Det var supertrevligt att lära känna er.
    Vi hörs

  • snart fru G

    God morgon!

    Tack för igår ja! det var verkligen hur trevligt som helst!

    Slottet: Din klänning ser verkligen fantastisk ut och man ser att det är som klippt och skuren för dig! Otroligt vacker.

    Här är länken till de små brudparen som jag nämnde till tårtan.
    lagerfeldt.com/first.html

  • Utomlands-brud

    Hej o tack för igår! Det var jättetrevligt att träffa er, det måste vi göra om!

    Kanonfin klänning, Slottet!

    Coola marsipan brudpar till tårtan, Snart fru G!

  • Utomlands-brud

    Hej tjejer!

    Hur är det med er? Och hur går det med bröllopsplanerna?

  • Slottet

    Hej!
    Allt är bra med mig. Jag hinner dock knappt vara inne på BT har så mycket att göra på jobbet och jag och L fixar med festprogram, vigselprogram, bordsplanering köper smågrejer som behövs- ja fixar med alla detaljer helt enkelt.
    Det är ju snart minder än 3 veckor nu!!!!

    Denna helg försvann snabbt och L blev kidnappat igårmorse. Men jag var på stan och köpte en massa nya underkläder så att jag är snygg och sexig på vår bröllopsresa

    Hur går det för er då?

  • guldplutt

    Hejhej, kul att ni sågs och hade trevligt!

    Själv har jag fullt upp, vi åker ju på torsdag, och bröllopet är på lördag... Det mesta är klar nu, både ring och klänning är hämtade (äntligen), menyer och placeringskort är på tryck. Idag gick vi igenom med vår fotograf hur vi ska lägga upp dagen. Tja, sen är det nog inte så mkt kvar merän att tvätta och packa och ta oss dit!

    Mkt lägligt har dock vår lilla flicka blivit sjuk. Förkyld och kanske även lite feber. Gnälling och snorig till tusen. Typiskt. Men kanske bättre att det kom idag, då kanske det förhoppningsvis har blivit bättre tills på torsdag när vi ska resa. bara hon inte får ont i öronen när vi flyger det lilla livet...

    gjorde förresten en blixtbeställning av de där brudparen från lagerfeldt! tack för tipset! har inte fått dem än dock, men jag tyckte det var en lite kul idé att göra som överraskning!

  • Utomlands-brud

    Hej brudarna!

    Hur har det gått för er? Såg att det är 20 dagar kvar för dig nu, Snart fru G.

    Och du, Slottet är väl lyckligt gift nu. Hur var bröllopet? Gick allt bra? Har du någon hemsida? Skulle gärna vilja se foto.

    Själv är jag mitt inne i planering av tårta nu och har hittat en korsett som sitter perfekt under min bröllopsklänning (både utan axelband och låg rygg). Mina kinaklänning kom för ett tag sen och jag är mycket nöjd!

Svar på tråden någon mer nyinflyttad fikasugen i Malmö?