• Heleneli

    Stockholm Norrort

    Hej tjejer!

    Hur många är vi som gifter oss i Norrort i sommar?

    Själv gifter jag mig i Vallentuna (Frösunda kyrka) 21/7!

    Tänkte att vi kunde dela med oss av våra tips och erfarenheter här!

  • Svar på tråden Stockholm Norrort
  • lilo76

    Här är en till norrortsbo. Vi skall gifta oss den 8 september i Djursholms Kapell och sedan ha fest i Änglagaraget.

  • MrsPink

    MiAn07: ahh..oki ja många har stängt i Juli har vi märkt oxå.. vi gifter oss dagen efter så vi har oxå haft problem.
    Nu har vi bokat villa Källhagen iaf så länge..

  • pruppa

    tips på boende i juli är Waxholms hotell, hade iallafall öppet i juli för 2 år sedan!

    Vi fick våran bebis i torsdags så i dag när gubben kommer hem tänkte jag prova klänningen, ÄNTLIGEN!
    o så tänkte jag börja leta ring på allvar nu!!!

  • MrsPink

    Nån som har tips om bra sömmerska i Norrort?? Gärna solna/sumpan trakten.

  • TEL

    Hej!
    Jag hoppar in här.
    Det finns en sömmerska på tygbutiken på Järnvägsgatan i Sumpan. Hon har sytt min dotters dopklänning och skall sy min tärnas klänning. Tror hon är bra! Hon är i alla fall trevlig och har okey priser.

  • superhappy

    Lilo76, roligt, vi har samma upplägg! gifter oss den 25/8.

  • lilo76

    SuperHappy, vad roligt med någon annan som skall vara på samma ställe. Hur har ni lagt upp det med mat, dekorationer ect, skall ni ha catering?

  • Heleneli

    Hej tjejer!

    Tänkte att jag skulle berätta att vi har bytt catering.... Jag fick jättebra bemötande av alldeles catering, men de drog sig ur... :( Jag har i alla fall lyckats fixa en annan catering via kontakter... Så det blir nog bra ändå!

    Min fina kinaklänning har kommit! Den passar jättebra och är sååå fin! Bilder finns på home.gamman.se/helena-mattias/

  • superhappy

    Lilo 76:
    Vi kommer faktiskt laga maten själva, inte alls svårt eller omständigt, det beror på vad man gör o hur mkt hjälp man får. (Laxpaté, örtmarinerad kalkon- kommer färdig fr Ingelsta kalkon med västerbottenpotatis stänger, glassnobelbomb o tårta sen.) Dekorationer till bord mm kommer vi nog att köpa på Hötorget innan.
    Band kommer dit vid 23. måste dock hitta några kompissyskon som kan hjälpa till att servera.
    Hur kommer ni göra?

  • lilo76

    Superhappy, Vi har faktiskt precis idag ändrat oss från Änglagaraget till Djursholms Slott. På Änglagaraget hade vi tänkt ha catering som ordnade med mat och dekorering och sedan en DJ. Med Slottet vet jag inte riktigt hur det funkar, skall dit imorgon och titta.

  • Rebban

    WoW! Frösunda kyrka är verkligen toppenfin.. Vi gifter oss den 14:e juli i Össebygarns kyrka. Hoppas ni får en toppendag! Vi e på helspänn. Känns som att dagarna går sjukt fort nu

  • solen4

    Nu får jag lite småpanik...

    Ska gifta mig den 25 augusti i vallentuna kyrka. Vet vilken präst som vi ska ha och när jag träffade honom känndes det inte hundra.

    Nu när jag läste inlägget här om att det fanns en riktigt dålig präst i Vallentuna kyrka bli jag lite halvnervös misstänker STORT att det är han vi ska ha.

    HELENELI Snälla maila mig namnet på prästen som du tycket gjorde ett dåligt jobb på dopet du var på skulle verkligen vara supergulligt:))

    min mailadress är annakk2@spray.se skulle vara toppen om du hjälpe migmed detta:))))

    Tack på förhand

  • Heleneli

    Hej!
    Solen, du har mail!

    Vi var uppe i sthlm i helgen och smakade tårta, kollade på festlokalen och i kyrkan. Allting känns jättebra nu! Vet bara inte hur vi ska lösa det med att komma ut efter gästerna ur kyrkan... Vi får väl springa upp på läktaren eller klättra in genom ett fönster... :D

    Tårtan var helsmaskig men vi hade lätt att bestämma oss för vilken vi skulle ha! :D

  • solen4

    Hej Heleneli!

    supertack verkligen så snällt av dig:))

    tyvärr har jag inte fått ngt mail ännu om du har lust att kanske prova att skicka igen:)det kanske blev ngt fel första gången.

    Trodde aldrig jag skulle få tag i dig så jag kännde mig lite småpanikslagen gissa hur glaad jag är nu:))

    Har du fått reda på vilken präst ni ska ha???

    Vi ska ha vår fest på Linholmens gård vart ska ni vara???

    Tusen tack åter igen:))

  • Heleneli

    Har du kollat så det inte hamnat i skräpposten? Jag testar att maila från en annan adress nu med en gång så får vi se!

    Vi ska ha festen i Mathiasgården. Är du från Lindholmen?

Svar på tråden Stockholm Norrort