• martinibruden

Bröllop 2009

Vi kommer nog sannolikt inte att hinna gifta oss före 2009. I sommar gifter sig min bästa vän och året därpå (2008) fyller m2b mycket jämt så det kommer bli ett kostsamt kalas. Är det någon här som planerar i extremt god tid som vill ha en 2009 tråd?

• Svar på tråden Bröllop 2009
  • hicka

Inte om man är student och behöver tid att spara pengar...

• missZapon

Åh vad glad jag blev att jag hittade den här tråden, planerar bröllop på alla hjärtansdag 2009!

Har inte vågat starta en egen tråd ang. detta för jag trodde inte det fanns fler här som planerade så långt fram... Men tydligen så fanns det flera stycken.

Presentation av mig själv: Örebroare (glad och inte ett dugg gnällig) 22år. Sambon är 25år. Varit tillsamans i 3½år. förlovade sen 31mas -06.

Jag har länge försökt vara anonym här på BT men ju längre tiden går svårare blir det

• missZapon

Varför skulle det vara överdrivet Brudår2007?

• Zenobia

Brudår2007
    Precis vad ja undrar med varför ska det vara överdrivet för.
    Bättre att planera och komma fram nu. För oss var det vid förlovningen vi blickade framåt och planerade bröllop. Men innan vill vi juh skaffa barn =)

missZapon

Man ska våga =) Jag la ut en tråd redan för 1 år sen ungefär och sökte folk som skulle gifta sig 2009.

• Cia-bruden

Mitt drömbröllop när jag var ung har varit på sommaren i kyrkan osv.
    Men ju mer jag tänker på utlands-bröllop desto bättre låter det

• Lilla_Hemlig

Åhh!! Här passar jag också in ju! Vi gifter oss den 1 augusti 2009. Har lagt ut ett par trådar tidigare, men inget napp. Så det är var riktigt roligt tjejer!

Förlovade oss på vår 4-årsdag i november 2006 efter ett frieri augusti samma år. Det var han som frågade om jag ville förlova mig och efter det var vi helt på det klara med att vi skulle gifta oss i framtiden. Datum bestämde vi i slutet av januari.

Och MissZapon, jag pluggar i Örebro, men bor i Katrineholm. Pendlar till skolan.

Kram

• hicka

Cia-bruden: Vi är väldigt lika du och jag.... haha

• Cia-bruden

hicka,
    Hehe, kul att höra
    Nåt mer som vi kan vara lika på?

• hicka

Nja jag vet inte.... vi har precis börjat prata om detta. Vi är inte förlovade ännu. Jag har tidigare haft uppfattningen att man ska gifta sig inom ett år... (jag tycker nog fortfarande Lite så) men som vi sagt nu så vill vi förlova oss i år (när blir en överraskning för mig, han vill fria) då kommer vi även att annonsera ut vår förlovning å berätta när och var vi tänkt gifta oss. PÅ det sättet ger vi både oss själva och eventuella föräldrar/gäster chansen att spara pengar till resan.

• Cia-bruden

hicka,
    Smart med utannonseringen.
    Vi är nyförlovade. Hade väl först tänkt mig bröllop sommaren 2008, men det hade då inte sambon. Men som sagt, ett utlandsbröllop verkar ju inte helt fel.
    Vi ska väl försöka spåna lite i om våra föräldrar har möjlighet att följa med. Men först måste vi luska ut vart vi ska

• hicka

Vi har heller inte bestämt oss ännu. Från början var vi helt säkra på Thailand, men nu börjar vi kika på Kambodja också... Vi räknar inte med att någon kommer att följa med, men blir det så så blir det en trevlig bonus...

• Cia-bruden

hicka,
    Jag pratade med min mor igår och avslöjade lite av våra tankar. Det första hon sa var: Men vi får väl följa med?

Men det är inte lätt att veta vart man vill, finns ju så många underbara ställen.

• hicka

Jag vet!! Men vi har ett tag att bestämma oss på känner jag... iallafall fram till förlovningen... som jag tror kommer bli i sommar... haha... min kille vill ju göra det "hemligt"

• Cia-bruden

hicka,
    Jag känner att jag ialla fall vill börja spåna på vart vi vill åka så man ungefär vet hur mycket man måste spara ihop.

Spännande

• hicka

Ja, jag vet hur det känns... Jag är vääldigt sugen på Thailand. Vi var där för ett år sedan och det var underbart. Jag är jättesugen på Koh Tao (fritidsresor). Men min h2b vill till Kambodja, men jag har hört så mycket dåligt om kambodja... Men här sitter vi med resekatalogeer var och varannan kväll. =)

• Cia-bruden

hicka,
    Vi har aldrig varit i Thailand, men det ser ju onekligen väldigt fint ut.
    Jag har mest tittat på Västindien, men det kommer väl troligtvis kosta multum, så vi får väl se

• hicka

Åh, det låter härligt.... Jag har varit i Thailand två gånger på två år.. jag har ett beroende :) Vore ju kul att se nått annat också, men vi gillar ju stället och tänkte resa runt lite... vi får se hur det blir...

Svar på tråden Bröllop 2009