• Tjej87
    Äldre 8 Dec 19:28
    61315 visningar
    33 svar
    33
    61315

    Geisha kulor, knipkulor

    Funderar lite på att testa det, så jag sökte lite på internet och insåg att det faktist inte är samma sak!
    Men jag förstår inte helt skillnaden...
    Någon som har testat nåt av dem?
    Vilka är bäst, och funkar de verkligen?
    Alltså har sexet blivit bättre?

    Jag har ju inte fött barn eller så, men tänkte att det kan väl va bra att träna musklerna lite.

  • Svar på tråden Geisha kulor, knipkulor
  • Buslin­na
    Äldre 12 Dec 13:58
    #0

    Åhå, intressant pickolina! Jag hade fått för mig att man skulle använda de kulor som har snöre genom att försöka hålla emot med musklerna medan man drar i snöret.

    Har du provat att "knycka" med höfterna på geishavis med kulorna på plats? :D

  • pickol­ina
    Äldre 12 Dec 17:28
    #0

    Buslinna
    Jag tror att man kan använda kulorna på det sättet som du menar oxå.. Är ganska säker på det. Jag har läst att man på tex apoteket och ex. lustjakt får med instruktioner och övningar man kan göra och jag tror att det säkert då är sådana övningar som du tänkte på..

    Med mina smartballs fick jag inte med något sådant, men de var en present och köpta på ett sk. homeparty. De små fick jag inte heller med något sådant men de har ju å andra sidan inget snöre och kan ju i princip bara användas på ett sätt... :)

    Nej det glömde jag att testa.. *s* Ska komma ihåg det... *asg*

    Jag ska nu i alla fall börja anv dem varje dag, för jag insåg igår att även om jag inte har några problem att knata runt och tom även ställa mig och hoppa utan att tappa dem så höll jag på att tappa dem ett par ggr under kvällen och det har aldrig hänt tidigare... Dags att börja träna alltså, innan man blir "slapp"... *asg*

  • Buslin­na
    Äldre 12 Dec 18:05
    #0

    haha, ja, det är väl lika bra att lägga upp ett träningsprogram för de musklerna också. :D

    Otroligt att det finns en hel sajt om knipkulor, för övrigt!

    Berätta gärna vad du tycker när du utvärderat knyckmanövern. :)

  • pickol­ina
    Äldre 12 Dec 18:10
    #0

    Yes!.. Ska försöka komma ihåg att testa och sedan utvärdera höftknycken.. Hur jag nu ska få till den.. *s*

  • Malin2­2
    Äldre 19 Jan 21:55
    #0

    okej här kommer ett svar lite sent

    pickolina,

    är du säker på att det är "äkta" geishakulor du har? De riktiga är ju väldigt tunga och det är ju därför man inte kan hålla kvar dom (och det är ju just i syftet att det inte ska vara svårt att få ut dem). Var t.o.m. en tjej som hade spräckt sitt badkar genom att ställa sig upp med dom i (varför hon hade stoppat in dem när hon låg där har jag dock ingen aning om).
    Det är iaf det jag har hört, har själv aldrig provat, blev rätt avskräckt av badkars-historien. :P

  • missZa­pon
    Äldre 19 Jan 22:20
    #0

    Malin22 - när jag köpte mina så står det på förpackningen att man ska akta ömtåligagolv eftersom golvet kan spricka om de ramla ur!!!

  • pickol­ina
    Äldre 20 Jan 18:04
    #0

    Malin22 - Jappz, jag är 100% säker! :) Jag har hört att många har svårt att hålla dom inne... Men jag har aldrig förstått det. Speciellt inte som jag tom haft svårt att få ut dom. Nu hade jag inte anv dom på superlänge och insåg att jag inte är fullt lika vältränad eftersom jag faktiskt höll på att tappa dom ett par gånger när jag ställde mig och hoppade..fast efter några gånger nu så är det inga som helst problem.. Jag kan knata runt med dom hela dagen och göra alla mina vanliga sysslor utan några som helst problem. Nu har jag även lärt mig att slappna av så att jag får ut dom lättare... Haha...

    Men ja, om man inte kan hålla dom inne så kan dom förstöra underlaget om man tappar dom... *s*

  • pickol­ina
    Äldre 20 Jan 18:06
    #0

    Malin22 - Jag kan faktiskt tom kissa utan att tappa dom... Dvs, slappna av så pass att jag kan kissa men ändå hålla musklerna så spända att jag inte tappar kulorna.. *hihi*

  • missZa­pon
    Äldre 20 Jan 18:37
    #0

    pickolina - märker du att du har dem inne när du har dem? Jag testade för första gången igår och glömde bort det! Känndes inte som jag knep särskillt mycket heller, sen hade jag stora problem att få ut dem!

    Kanske inte behöver använda dem om det är så

  • pickol­ina
    Äldre 20 Jan 19:10
    #0

    missZapon - Det var lika för mig förut och det var därför jag började fundera på deras effekt. Numera, ett antal år äldre, så måste jag faktiskt vara lite aktiv för att hålla dom inne och har oxå lättare att få ut dom.. Så nu ska jag komma ihåg att använda dom och mina smartballs lite då och då, så att man inte förlorar spänsten, för nu har jag ju märkt att man faktiskt gör det..

    Jag vet faktiskt inte hur det fungerar riktigt. Jag har sökt massor av info och pratat med folk men det är olika bud.. Kanske är det så att du inte blir mer upptränad än du redan är men att du däremot förhindrar att du förlorar spänsten?! Dvs att du behåller spänsten.. Men jag vet inte exakt som sagt. Jag vet däremot att det finns mer avancerade sätt att träna upp musklerna, om man nu vill det och kulorna inte känns tillräckliga.

  • stinei­ngmann
    Äldre 10 Feb 10:57
    #31

    Om du redan har bra bäckenbottenmuskulatur och önskar en mer avancerad träning med knipkulor skulle jag rekommendera Fun Factory Smartball DUO. Jag köpte mina på Sinful.se. Med dem ska du hålla två kulor uppe och använda flera muskler då det blir tyngre än med en kula. Du kan enkelt ha knipkulorna inne medan du går runt. Då måste du spänna dina bäckenbottenmuskler ännu mer men detta hjälper ju att behålla spänsten. 

  • Äldre 30 Nov 11:36
    #32

    Det finns några bra guider till knipkulor och geishakulor hos Oliver & Eva, både för nybörjare och gravida. Det kan ju vara bra att börja träna innan man får barn :)

    Nybörjarguiden: www.oliverocheva.se/knipkulor-for-nyborjare/
    För gravida: www.oliverocheva.se/knipkulor-for-gravida/
    Geishakulor: www.oliverocheva.se/tone-svarar/2013/06/08/hur-anvander-man-geishakulor/

    och här kan man köpa dom: www.oliverocheva.se/kategori/sexleksaker/kulor/knipkulor/

  • Äldre 2 Jun 09:48
    #33

    Köpa Knipkulor - goo.gl/R7RRH9 

Svar på tråden Geisha kulor, knipkulor