• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    Hur många Haninge brudar finns här?

    Man stötter på er i endel trådar;)
    Jag vill som kanske ni vara anonym ett tag till,men det är lite kul att få lite bra tips på ex,frisör-smink,fotagrafer mm.,som är lokala.
    Ellar bara snacka lite

  • Svar på tråden Hur många Haninge brudar finns här?
  • mrztigger

    mitt lindex hade inte fått brudkollektionen än. inte ens en liten broschyr om hur det ser ut.

    ska ta mig en tur in till stan och kolla runt.

  • Juni07

    Silvera: ok nåja det löser sig säkert, när jag pratade med damen på exp sa hon att jag kunde komma förbi med papperet om hindersprövning jag tar väl med båda, får vi se vad hon säger!

    Österhaninge kyrka brukar ha info träffar nån månad innan för alla blivade brudpar, var ni på nåt sådant, man skulle få en inbjudan, i så fall, hur tyckte ni de var?

  • silvera

    Vi gifte oss i Österhaninge, men vi blev inte kallade på något sådant möte. Det kanske bara är för "sommarbrudpar"? ´

    Å eftersom min karl jobbar utomlands kunde vi inte träffa prästen någon vardagskväll, utan gick till St Eskil på en gudstjänst(söndag), som vår präst höll i. Sedan haffade vi honom till kyrkkaffet, och pratade med honom, och fick öva på knäfall i sakristian...

    Jag skulle nog föredra att prata med prästen själv, eftersom man ju har så mycket konstiga frågor... Men jag kan förstå att de slår ihop mötet till ett stort, eftersom det är ju en populär kyrka att gifta sig i.

  • Juni07

    Ja men som jag förstod så skulle man få ett privat möte också strax innan där man pratar ocm sina önskemål.
    detta var mer som en "allmän info" hmm återstår att se.

    Får man provgå in i kyrkan tro knäpp fråga jag vet..... men jag har funderat på det, jag skulle nog behöva det också men framförallt barnen....

  • silvera

    Jag tror inte att man kan provgå i kyrkan. Men testa att åka dit när de har en gudstjänst, och dröj dig kvar i kyrkan, och öva en snabbis då. Österhaninge är ju inte bemannad varje dag, som St Eskil är, tyvärr. Eller öva där kanske?

    Vår präst tyckte att det var bra att vi övade lite på knäböjningen, och kom med tips till mig, att jag skulle dra upp klänningen fram, mm. Upp och ner, upp och ner... ingen av oss är särskilt smidig!Oj, vad vi skrattade!
    Men bättre att skratta i sakristian under övning, än på vigseln...

    Sedan tyckte han inte att min man skulle se så allvarlig ut, utan slappna av, och att inte ha händerna i byxfickorna...
    Så på bröllopsdagen var min man stramare än någonsin, för att han var så nervös!
    Men han hade i alla fall inte händerna i fickorna...

  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    Här har man vart aktiv idag

    Silvera:Vad tråkigt med katten,stackare:(

    Vi försöker ju igen då eller hur tjejer:)25mars,kl:11:00.
    Skulle vara kul om dom flesta kan,som Carina6,Gyllan;Annelie,Mizztigger,Silvera,och Juni07, mfl*skäms*om jag glömt någon.

    Jag vill oxå provgå i k:a,men vigs ju i MariaMagdalena K:a,och dom har sagt att dom kallar till möte närmre sommaren.

    Idag var jag och provade min ring i bankfacket,jag har ju gått ner i vikt.Så jag var liiite orolig att den inte skulle passa.MEN den satt perfekt,hade ju lixom glömt att fingrarna var lite för tjocka förrut Sånt VILL man ju förtränga;)
    Men när jag hade den på så bara lääängtar man ju ännu mer:)

  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    Silvera:Tur att mannen hade händerna där dom skulle då

  • silvera

    jag ska bli en fru...lääängtar

    Ja... å senare på kvällen var de ju precis överallt...

  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift
    Du är rolig du;)
    Tur var väl det oxå:)
  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    Jag menar inte vill man bli snuvad på konfekten lixom

  • Gyllan

    Jag ska kolla upp hur det ser ut det datumet ni väljer.

    Tycker det e så roligt att ni vill "övningsgå" i Kyrkan. Eftersom jag varit aktiv i Österhaninge Församling jätte länge (8 år och jag e snart 23) så e kyrkorna här nästan som ett andra hem för mig. Jag har gått den där altargången jag vet inte hur många gånger i Österhaninge, och legat i kyrkbänkarna och lyssnat på musik, ocg varit både utanför och innanför altarringen massa gånger. Så jag känner mig inte ett dugg nervös eller obekväm just med de bitarna.

    Och om jag skulle känna att jag absolut måste provgå får jag väl dra med mig killen och åka ut nån kväll. Min sambo e ju präst i församlingen, så det går alltid att ordna.

  • silvera

    Tips till Juni07:
    Kidnappa Gyllan, och begär att få provgå i kyrkan, som lösen...

  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    Gyllan:Vad kul:)Du har ju redan "fuskövat"
    Har ni någon präst som ni känner då,till vigseln?
    Kommer du med 25 Mars,och fikar?Vore jättekul,då kan du ju tipsa om musik och sånt som en novis som jag ej kan;)

  • Juni07

    Silvera: tack för tipset att "kidnappa" gyllan, ska fundera på saken

    Förstår att det låter knasigt och roligt detta men min yngsta dotter är väldgit blyg och kan sätta sig på tvären rejält om hon bestämmer sig för det så mest är denna tanke att hon ska veta lite i förväg vad som ska hända på dagen D, så vi slipper bära henne in i kyrkan.... nä det hoppas jag ju såklart inte men ni förstår säkert

    Gyllan: Vad skönt det måste vara att känna sig så bekväm och hemma med själva vigseln, jag är rätt nervös för den faktiskt
    Håller på att fundera på in/ut gångsmusik i kyrkan, har du några tips, vad är vanligast, nåt som inte gör sig så bra mm tacksam

  • Juni07

    Hallååååå...var är alla idag, lider av total beslutsångest just nu i allt

    Hemma är alla förkylda och sjuka, planeringen står stilla och jag vill komma framåt, vill att det ska bli VÅR....NU.....men eftersom vi har en del kvar att göra så är det kanske tur att det bara är Februari ännu.

  • silvera

    Juni07
    Nu är jag hemma i alla fall. Har haft prov idag... hoppas det gick bra, för jag skrev det med en härlig migrän på G...
    Vad är det du inte kan bestämma dig om? Berätta för fru Silvera, så ska jag se om jag kan hjälpa dig!

Svar på tråden Hur många Haninge brudar finns här?