• Hajda

min sambo har friat.......

Tjoho! Min sambo chockade mig rejält i lördags morse. Väckte mig med champagnefrukost o när jag vaknat ordentligt så ställer han sig på knä bredvid sängen o frågar om jag vill gifta mig.. Självklart svara jag JA så nu är planeringen i full gång. kyrkan e bokad o gästerna bestämda.. Nu e bara frågan om vi kommer att ha råd med allt...Tänkte ha en kuvertavgift istället för presenter men samtidigt så känns det lite snålt..Tycker ni att det e för mycket om man tar typ 250:-/pers.?? Det blir ca 40pers som vi ska bjuda... Kom med massa tips o råd e ni snälla... Bröllopet blir den 22juni-07 alltså på midsommarafton nästa år...Längtar redan

• Svar på tråden min sambo har friat.......
  • snart fru G

Vad har ni för historia föresten? Har ni varit tillsammans länge? *fortsätter att vara nyfiken*

Själv är jag 25 år gammal och jag och min pöjk har varit tillsammans i 2,5 år. Så inte så jättelång historia men det känns verkligen rätt till 100 procent. Inga barn, men ska snart börja jobba på det!

• NinaHq

Vilken frukost - jättestort grattis till er!

• Hajda

snart fru G
    Klänningen heter AA1826 Föll direkt för den men det e ju inte alls säkert att den passar på mig... Jag o min sambo har bara varit tillsammans sen i somras men det känns redan som att vi varit ihop i flera år för vi känner varann utan o innan o vi har inga hemligheter för varann. Trivs i varandras sällskap o barnen älskar honom oxå...Vi tycker,tänker,känner likadant o har väldigt liknande uppväxt... Känns verkligen rätt att gifta mig med honom, Du tycker säkert att jag e galen som gifter mig så tidigt i förhållandet men det känns verkligen rätt...

• snart fru G

Tycker absolut inte du är galen, är en stark förespråkare av att följa sitt hjärta och sin intuition!

• snart fru G

jag hittade inte klänningen försesten som du skrev om...

• Hajda

Klänningen ligger under erbjudande på deras sida. Halterneck o rätt så vid nertill. kostar 3800:-

Jag har en känsla av att min moster kommer tycka att jag är knäpp för hennes dotter ska gifta sig nu i januari o då tror hon väl att jag ska gifta mig bara för det.

Men vi hade planerat detta innan jag fick veta att hon skulle gifta sig...

De har varit ihop i 10år o gått i skolan hela tiden nästan för att få så mycket utbildning som möjligt o även varit utomlands o har inga barn så enligt min moster så ska det ju se ut så tydligen innan man gifter sig.

Jag däremot har valt barn först men med fel pappor eftersom det tagit slut med dem o jag har inte världens bästa jobb men det gör mig inget för vi har pengar nu så vi klarar oss iallafall. Och det känns som att jag träffat mannen i mitt liv nu..

• snart fru G

Ååååhhhh klänningen var ju fantastiskt vacker!!! verkligen! skulle kunna tänkt mig den själv om jag inte redan hade köpt min!

Angående mostrar och annan släkts åsikter så finns det väldigt gott om dem! Av någon anledning så tycker folk att dom har rätt att berätta precis vad de tycker när det gäller bröllop. Människor har så mycket åsikter när det kommer till bröllop. Hur länge man ska ha varit tillsammans, hur själva bröllopet ska se ut, vad man bjuder på, och gud förbjude om man önskar sig bidrag till bröllopsresa i present. Vilket vi kommer göra och min släkt tycker det är sååå tråkigt! Men vi önskar ju oss verkligen ingenting, har redan det mesta vi vill ha men skulle verkligen uppskatta att få komma iväg på en bröllopsresa, då måste väl detta vara den bästa presenten om man nu vill ge oss någonting?!

Hur gammal är du föresten och dina barn?

• Hajda

Snart fru G! Jag e 29 o mina barn är 1½ 7 o 10år. Har du msn så kan vi ha kontakt där om du vill...

• timtim05

Hajda!! Varför ska du svika Orsa kyrka..??

• Hajda

Jag gifter mig i mora för att jag bott här sen 96 o alla mina vänner och min familj bor här o det känns därför rätt... Vem e du timtim05??? Har du msn?? Adda mig där isåfall så kan vi prata mer där om du vill... hajda_77@hotmail.com

• Lucia05

Ja, jag tycker det är för mycket att kräva sina gäster på 250 kronor per person när man bjudit in den till sitt bröllop.

• Hajda

Ska man hellre skriva att de gärna får ge ett litet bidrag då istället för presenter???

Svar på tråden min sambo har friat.......