• Hajda

min sambo har friat.......

Tjoho! Min sambo chockade mig rejält i lördags morse. Väckte mig med champagnefrukost o när jag vaknat ordentligt så ställer han sig på knä bredvid sängen o frågar om jag vill gifta mig.. Självklart svara jag JA så nu är planeringen i full gång. kyrkan e bokad o gästerna bestämda.. Nu e bara frågan om vi kommer att ha råd med allt...Tänkte ha en kuvertavgift istället för presenter men samtidigt så känns det lite snålt..Tycker ni att det e för mycket om man tar typ 250:-/pers.?? Det blir ca 40pers som vi ska bjuda... Kom med massa tips o råd e ni snälla... Bröllopet blir den 22juni-07 alltså på midsommarafton nästa år...Längtar redan

• Svar på tråden min sambo har friat.......
  • Fru Martinsson ( fd martinsson2be )

Stort grattis!!

• snart fru G

grattis!!! Vi ska också gifta oss på midsommarafton nästa år!

Så fantastiskt roligt att planera!

Jag tycker det är en väldigt bra lösning att ta kuvertavgift istället för presenter om man har svårt med finansieringen. 500 kr för två vuxna tycker jag också är en rimlig summa.

Sen kan man ju spara mycket pengar genom att knåpa och fixa en massa själv. Inbjudningar, vigselprogram och placeringskort till exempel. Jag har tex tänkt att plocka stenar och måla namn på dem och det som placeringskort. Gällande bordsdekorationer så har vi tänkt att använda oss av naturen och plocka allt själva. Finns ju en massa blomster vid midsommar! Samma sak med brudbuketten som jag tänkte plocka blommor till själv.

Vi kan säkert utbyta en massa tips med varandra! Rolibgt med någon annan som gifter sig samma datum!

Vart gifter ni er någonstans?

• Hajda

snart fru G! Vi ska gifta oss i mora kyrka
    Vart bor ni nånstans??? Hade varit jättekul om vi kunde byta ideér med varandra o kanske ge varandra råd o stöd inför den stora dagen...//Hajda

• snart fru G

Vi bor i växjö med ska gifta oss i mina hemtrakter utanför en liten stad som heter tidaholm. Ligger i västergötland.

Vad ska ni ha för typ av bröllop? Många gäster? vad för mat? jag är jättenyfiken på allt du vill dela med dig av! Om du har hunnit ta några beslut ännu

• snart fru G

Kom precis på att du skrev att ni skulle bli 40 stycken!

Vi kommer bli mellan 80-100, kommer servera en traditionell midsommar buffé. Det tror jag gästerna uppskattar också!

•  bruden från småland

Grattis guu va kul att vakna till en sådan frukost :)

• Hajda

snart fru G!
    Det blir ett vanligt traditionellt bröllop men jag har inte bestämt vem jag ska ha som tärna ännu. Funderar på mina systrar men vill även ha bästa vänninan men ska nog bara ha en av dem för min man ska ha sin bror som bestman så det blir nog min syster som får bli tärna men hon ska även va värd så jag vet inte hur det blir..efteråt blir det mat o fest i en bygdegård i närheten där vi bor...Blir nog bara en enkel buffé från catering o de står oxå med personal så då slipper vi bry oss i serveringen o bara kan sitta o njuta..Sen blir det kaffe o tårta... Funderar på om ett band ska spela på festen eller om vi ska ha egna skivor, beror lite på vad det kostar.Det e väldigt mycket som ska planeras o jag vet inte om jag hinner med allting.

• Höstlyckan

Hej
    Jag har också nyligen blivit friad till. Jag bor också i Dalarna närmare bestämt i Sälen. Vi har som plan att vi ska gifta oss nästa okt. Vilket många av våra (framför allt)manliga vänner ifrågasatte eftersom det är älgjakt då.Det får väl avgöra vilket som är ens vänner eller ej ). Jag tror nog det hoppar en dag av älgjakten men om du bor i Dalarna så vet du nog hur helig den är (jag är inte från Dalarna från början så jag fattar inget). Vi har inte bokat något ännu!! Min M2Bs pappa gick bort dagarna efter att vi hade bestämt oss så nu får vi väl fixa begravningen och sörja färdigt innan vi börjar att planera.Dessvärre har min M2B väldigt (skall öppna en ny butik innan säsongen)fram till januari så vi kommer nog inte fixa något innan dess men okt är ju inte högssäsong för giftemål så det fixar sig nog. Men det är mysigt att veta att vi ska gifta oss iallafall.

Svar på tråden min sambo har friat.......