• Hajda

min sambo har friat.......

Tjoho! Min sambo chockade mig rejält i lördags morse. Väckte mig med champagnefrukost o när jag vaknat ordentligt så ställer han sig på knä bredvid sängen o frågar om jag vill gifta mig.. Självklart svara jag JA så nu är planeringen i full gång. kyrkan e bokad o gästerna bestämda.. Nu e bara frågan om vi kommer att ha råd med allt...Tänkte ha en kuvertavgift istället för presenter men samtidigt så känns det lite snålt..Tycker ni att det e för mycket om man tar typ 250:-/pers.?? Det blir ca 40pers som vi ska bjuda... Kom med massa tips o råd e ni snälla... Bröllopet blir den 22juni-07 alltså på midsommarafton nästa år...Längtar redan

• Svar på tråden min sambo har friat.......
  • timtim05

Hajda....

Är det du Lena???

• timtim05

Gått i din klass på Högstadiet!!

• timtim05

Mellanstadiet också...

• Hajda

timtim05!
    Du får nog ge mig lite fler ledtrådar. Vi va ju några stycken i klassen menar jag.

• snart fru G

Hajda: Angående dina tärn-funderingar. Jag kommer ha mina tre bästa vänner som tärnor medans min blivande kommer ha sin bror som bestman. Tycker inte att det gör något att det blir olika antal.

Vi kommer även ha två toastmastrar istället för en. Tror det blir mycket roligare för dem att planera i och med att de är goda vänner och inte lika betungande som att vara ensam.

Vewt inte vilka vi ska ha som värdpar däremot att ta emot gästerna och så vid kyrkan.

Gällande musik så kommer vi nog bara ha inspelad musik, inget live. Tror det blir bra ändå när alla mest springer runt och minglar.

När har du tänkt att skicka ut inbjudningskort föresten? Vet inte riktigt när jag ska göra det. Nästan alla vet vilket datum vi gifter oss men jag vill ändå vara ute i god tid.

• Hajda

Snart fru G!
    Det blir min före detta svägerska som blir tärna åt mig o hon ska även va värdinna o hjälpa mig med all planering.. Jag valde henne pga att hon är som en syster för mig..
    Vi tänkte skicka inbjudningarna i början av april men jag är inte riktigt klar med gästlistan tror jag, vi har ingen budget att gå på än o vi vet inte om vi kanske ska göra maten själva istället för buffé.
    Jag har förslag 2 två tjejer som ev. kan servera o sedan åka hem med barnen när festen börjar...Sen ska jag höra med ett liveband som jag känner om de har lust att spela. Jag sitter varje dag vid datorn o får tips o råd så snart blir väl min sambo knäpp på mig o stänger ner datorn för mig... Han tycker att jag ska ta det lite lugnt med planeringarna för vi har ju faktist 7månader på oss så vi hinner ändå säger han men jag vet hur fort tiden går när man har roligt så jag får nästan lite panik att jag inte ska hinna med allt.. Jag har inte hittat nån klänning än o tärnan ska ju oxå ha kläder o sen ska ju barnen ha nya kläder, har 2tjejer o 1 son. Har du hittat nån klänning än???

• snart fru G

Hajda: Ja min sambo tycker också att jag bor vid datorn! men han tycker det är roligt att jag planerar så mycket och han är faktiskt ganska intresserad. Antagligen tacksam att jag kikar runt mycket på egen hand och inte frågar honom om allt hela tiden

Jag blir också lite stressad när jag tänker på allt man ska hinna med! Samtidigt är det svårt att göra en massa hela tiden. Det kommer ju ändå bli att allt kommer på en gång sen. Håller på och filar på gästlistan nu och letar reda på adresser till alla, sånt kan vara ganska skönt att ha fixat.

Och jag har hittat min klänning! Först hade jag tänkt beställa från kina som många tjejer verkar ha gjort här inne. Men när jag var hemma i Tidaholm senast så åkte jag och mamma iväg till en bröllpsbutik, bara för att kika. Väl där så ser jag en klänning som ser väldigt fin ut. Men den är axelbandslös och det ville jag inte ha men jag tänkte att jag provar den ändå. Den satt nästintill perfekt och jag sken upp som en sol när jag såg mig i spegeln! Pricken över I:et blev den slöja som damen i butiken hängde på mig. Den la sig så himla vackert över axlarna, vilket gjorde att jag inte kände mig så bar, sen sluttar den liksom nedåt på ryggen och går ända ned till marken. Jätte vackert verkligen!! Klänningen är väldigt enkel, helt slät i ivory, a-linjeformad. Det i kombination med slöjan gjorde att jag blev helt såld och köpte den på en gång!

• Hajda

snart fru G! Jag har hittat en känning på internet en sida som heter Tindra men jag vill prova först så vi ska nog åka ner till stockholm o se om vi hittar nåt liknande för där verkar det finnas mycket.
    Min sambo är jätteglad att jag sitter o planerar o är med själv oxå när han har tid o kommer med ideér så det är roligt men eftersom vi har 3 barn hemma så är det lite svårt att sitta tillsammans o planera.. Vi har bara berättat för närmaste vännerna att vi ska gifta oss men ska väl berätta för min familj oxå, lite svårt hur jag ska framföra det bara.. Men det går säkert bra, vill ju att hela världen ska få veta det som ska hända....

• snart fru G

Tindra var jag också inne och tittade på, fanns ju en massa fint! Vilken klänning var det du tyckte var finast? *nyfiken*
    Men det är nog smart att åka och prova klänningar som du har tänkt, man vet ju aldrig vad som känns rätt förräns man har det på sig

När vi väl hade bestämt datum kunde jag inte hålla mig utan jag har basunerat ut till alla att vi ska gifta oss på midsommarafton! Så jag tror att nästan alla inbjudna vet vilken datum det blir, och det kan ju vara ganska bra med tanke på vilken helg man har valt.

Svar på tråden min sambo har friat.......