• bröllops häxan

Vad väger ni som är 177cm?

Vad väger ni som är ca 177cm? Hur ser era matvanor ut och hur mycket motion ägnar ni er åt i veckan? Undrar ochså hur ni ser på eran kropp. Är ni nöjd med er själva (kroppsligt)eller vill ni bli större/ mindre, ha mer muskler...tja hur trivs ni i almänhet? Hoppas det är bra *L*

Nyfiken:)

• Svar på tråden Vad väger ni som är 177cm?
  • silverdrake

jag har 80 i midjemått, 110 bystmått, 108 stussmått. drar oftast 42 i storlek..men det där är ju så beroende på modell, en del grejer kan gå upp mot 44-48..(jag väger 80 (eventuellt plus 5 kilo :)) är 1,78)

det är så dumt att man är så besatt av vikt när man i spegeln tycker man ser bra ut..varför gör man så mot sig själv..men det jag numer tycker är jobbigas är att min man nu väger mindre än mig, det kändes okej så länge han låg ca 5-10 kg mer men nu när han gått ner känner man sig själv extra stor....man vill ju vara som en liten sylfid som han kan lyfta lätt som en plätt (in my dreams:o)

• silverdrake

oj, skulle stå 1.78 inte smajlygubbe ;)

• Miss Cykel

Själv är jag 175 cm. Är det fler än jag av denna längd som har problem med att så många toppar är för korta? Jag hatar glipan mellen toppen och byxorna!! :(

• Bluenun

Jag är 176cm och väger 54kg. Midjemått 66 cm och stussmått 90. Jag har alltid varit pinnig ;) men efter mitt första barn fick jag äntligen lite höfter. Jag håller med Miss Cykel om problemet med korta tröjor. Inte alltid så roligt att visa naveln men jag brukar ha på mig ett längre linne under och matcha färgen med den korta tröjan el linnet över. Men jag har även problem med att tröjorna är för korta i ärmarna och byxorna för korta i benen men det kanske bara är jag som har aparmar och storkben haha

• bröllops häxan

Nu mätte jag mig också :D
    midja 83cm stuss 109cm.

• bröllops häxan

någon fler?

:D

• anNea

Hej. Jag är 178 cm och väger ca 70 kg. Men jag är ändå rätt smal i midjan - 72 cm. Men stor bak - 103 och bystmått 96... ska försöka börja träna intensivare efter jul

• M.G

Jag är 1,79cm och väger 68kg. Midjan mäter 93cm. Det övriga har jag inte mätat.

• bröllops häxan

M.G : Oj vilket midjemått du har för att väga relativt lite. Själv så hade jag ett midjenmått på 95cm när jag vägde närmare 100kg. Är det säkert att du mätt rätt?(precis över naveln) Annars så visar det ju yterligare en gång att vi alla är olika ;)

Kram alla

• M.G

Fru Tusse - ja, visst är det mycket. Det tycker jag själv också. Övriga kroppen är spinkig, allt sätter sig i midjan och det är ju det som är det farliga fettet. Att fettet sätter sig på midjan är ett tecken på att man är kolhydratöverkänslig och jag hade graviditetsdiabetes med första barnet och på 40års kontrollen hade jag lite högt.

Jag tror nog att jag har mätt rätt för jag vet att det är precis ovanför naveln men jag måste nog mäta igen :)

• Skivbaren.nu

jag är 172cm lång, väger ca:50kg. Jag kämpar just nu med att gå upp några kilon till.
    låg på ca. 55kg innan jag blev gravid med första barnet men rasade massor efter hon föddes, kom aldrig upp i normalvikt innan jag blev gravid emd nästa, och när hon föddes så kom samma visa igen, och jag rasade hur mycket som helst, så nu kämpar jag mot målet 55kg igen. de går ju inte dirket fort uppåt men så småningom kanske mina favoritbyxor passar igen :)
    Annars trivs jag med min kropp igen.
    promenerar nog i snitt 4mil i veckan, annars så tränar jag inget. och de där promenaderna är att lämna och hämta barn på dagis.

• Miss Cykel

Tänk vad olika vi är! Jag gör allt för att INTE gå upp i vikt medan du, Skivbaren.nu, gör tvärtom. Själv tycker jag att det är orättvist, men jag inser att du kanske också kan tycka att motsatsen är jobbig? :)

• snuttungen

Skivbaren:

Jag har samma problem som du, men jag är 170 cm och vägde för 3 månader sedan 49,5 kg (suck). Jag har också tappat i vikt efter graviditeter, mer för varje, och sedan inte lyckats gå upp igen. Jag har varit hos en nutritionist (kostrådgivare) som ställde mig på en våg som visar fördelningen av muskler, skelett och fett osv i kroppen, och jag hade toklite fett, långt under minimivärdet. Hon lade upp en kostplan åt mig, inget komplicerat, bara vanlig mat men visade vilka mängder jag behövde för att min kropp skulle "gå runt" och fungera som bäst. Nu, 3 månader senare har jag lyckats gå upp lite mer än 2 kilo (LYCKA). En grej som hon rekommenderade mig att sluta med var mitt promenerande eftersom jag är så lätt så det ger ingen som helst positiv träningseffekt för min kropp, förutom njutningen. Hon sa att istället för att utveckla muskler så tär promenader på de fettresurser jag har och gör att jag blir tunnare ändå. Ska vi tunnisar träna ska det vara något som bjuder kroppen lite motstånd tydligen. Ville bara tala om eftersom du verkar ha samma sorts viktproblem som mig. Kram på dig.

• Skivbaren.nu

Miss Cykel
    ja visst är de orättvist ibland, men precis som du säger så jag tycker att de är ganska jobbigt.

snuttungen
    Tack, ja de är ju om inte annat alltid skönt att höra att man inte är helt ensam om de.
    Men ang promenaderna? Min läkare tycker tvärtemot att de är jätte bra att jag är ute och går promenader, så de verkar ju lite olika?
    Kul att du fått gå upp några kilon, Hoppas du kommer upp i 'din' önskevikt :)
    Kram

• Nickolina

Väger också 69 och är 175....Jag ser faktiskt ganska äcklig ut tycker jag...magen väller över och jag är dallrig, cellulitig och otränad. Sedan jag började pendla 1 timme hem från jobbet är jag alltid en död sill på kvällen och det sista jag vill är att träna då...bara äta faktiskt...gud jag måste skärpa mig...jag har ju lovat mig själv att aldrig bli tjock

Svar på tråden Vad väger ni som är 177cm?