Skivbaren:
Jag har samma problem som du, men jag är 170 cm och vägde för 3 månader sedan 49,5 kg (suck). Jag har också tappat i vikt efter graviditeter, mer för varje, och sedan inte lyckats gå upp igen. Jag har varit hos en nutritionist (kostrådgivare) som ställde mig på en våg som visar fördelningen av muskler, skelett och fett osv i kroppen, och jag hade toklite fett, långt under minimivärdet. Hon lade upp en kostplan åt mig, inget komplicerat, bara vanlig mat men visade vilka mängder jag behövde för att min kropp skulle "gå runt" och fungera som bäst. Nu, 3 månader senare har jag lyckats gå upp lite mer än 2 kilo (LYCKA). En grej som hon rekommenderade mig att sluta med var mitt promenerande eftersom jag är så lätt så det ger ingen som helst positiv träningseffekt för min kropp, förutom njutningen. Hon sa att istället för att utveckla muskler så tär promenader på de fettresurser jag har och gör att jag blir tunnare ändå. Ska vi tunnisar träna ska det vara något som bjuder kroppen lite motstånd tydligen. Ville bara tala om eftersom du verkar ha samma sorts viktproblem som mig. Kram på dig.