• bröllops häxan

Vad väger ni som är 177cm?

Vad väger ni som är ca 177cm? Hur ser era matvanor ut och hur mycket motion ägnar ni er åt i veckan? Undrar ochså hur ni ser på eran kropp. Är ni nöjd med er själva (kroppsligt)eller vill ni bli större/ mindre, ha mer muskler...tja hur trivs ni i almänhet? Hoppas det är bra *L*

Nyfiken:)

• Svar på tråden Vad väger ni som är 177cm?
  • Maggies

Är nog ungefär så lång, väger 72 kg. Inte nöjd, vill ner, men vet inte hur. Motionerar inte speciellt regelbundet. En halvtimme om dagen blir det som mest när jag rör mig. Äter dock inte speciellt mycket heller. Kanske är det balansen som saknas. Men jag kämpar

Själv?

• bröllops häxan

Jag har precis gått ner 15 kg (tre månader sen) Lyckades jätte bra till bröloppet men fick avbryta för att inte kläningen som var köpt skulle bli för stor :D

Nu, i dag kör jag igång igen med att försöka gå ner yterligare 15 kg. Då skulle jag väga 68 när jag "är i mål". Men om jag slutar på 72 så är jag hel nöjd *L*

Tror att jag är nöjd med att gå ner till ca 70. Väger just nu runt min trivselvikt(82kg) men ska nu komma i mål i min "jagvillköpavilkakläderjagvill" vikt :D st 44-46 vell inte så kul. I allafall inte för mig.

Jag försöker att gå på gymmet två gånger i veckan och ska börja med spining nästa vecka. Ska bli kul nu när man orkar mer.

Har altid ätit vettigt i hela mitt liv (gillar inte hamburgare och dyligt) Kanske äter fyra pizzor om året. hihi, och jag älskar sk "nyttig mat. Men jag bara älskar godis. Det är liksom boven i dramat.

nå´n mer?

• Mimsan81

Jag är 180 cm och väger 68 kg. Trivs jättebra med det! Lyckades gå ner 6 kg i våras med regelbunden stavgång (helst innan frukost). Rör mig också mycket i jobbet, vilket är skönt. Känner dock att det är lätt att gå upp nu hösten/vintern när man sitter inne mer och ofta äter mer gott.. Men men jag får väl väga lite mer på vintern och lite mindre på våren/sommaren helt enkelt!

• _koko_

Jag är 176 och väger 69kg. Trivs bäst när vågen säger 65-66, men försöker intala mig själv att det är muskler jag lagt på mig och inte fett...

Tyvärr är det inte sant ens... ;)

Försöker träna 2 gånger i veckan (den senaste månaden har dock varit katastrofal) och äter helt ok. Dricker läsk max 1-2 gånger i veckan och inga mängder då heller. Äter godis på helger och sällan skräpmat (förutom pizza lite för ofta).

• Maggies

Jag gick upp tio kilo under ett år, beroende på att jag började träna mer, mer muskler och så. Men det sätter sig ändå psykiskt det där att man har gått upp. Väger iofs inte för mycket, men vill gärna ha en "fastare" kropp. Inte mycket mer att göra än träna, träna, träna. Plus äta bra såklart.

Har ni några tips? Är det regelbundenheten som är nyckeln? Hur fort ser man förändring? Jag har dragit ner på sötsaker drastiskt, men känner ingen större förändring eftersom jag inte rör mig tillräckligt. Okej, ska försöka att inte klaga så mycket mer nu Det är bara att ge sig den på att göra det man måste!

• bröllops häxan

Jag tror att regelbundenhet är bra. Man käkar på något så när exakta tider, får in motion två-tre gånger i veckan på samma dagar och tider. Kliver upp samma tid på morgonen och lägger sig lika så. Okej, något kontrollfreak är inte jag och jag lever inte som jag lär här *L*.

Men det är nog skönt att allt går på rutin i dessa saker, lite "mekaniskt" så där så att man kan lägga mer energi på annat. Förstår nå´n vad jag menar eller lät det för flummigt?

• vioola

Hej

Är 174,5 cm och brukar pendla mellan 60-63. Äter oregelbundet och rätt mycket skräpmat tvärr. Rör på mig en del då jag har hund dock. Men jag tränar inte.

Tog tag i rökningen först, nu är det väl dags för kost och träning antar jag ;).

Kramis

• bröllops häxan

vioola: Jätte bra att du slutat röka :D:D:D

Jätte grattis !!*L*

• silverdrake

men jösses!!! vilken skillnad från mig :(
    jag trodde jag låg någorlunda normalt, jag är 1.78 väger runt 80 (lite över kanske:o)
    känner mig inte så tjock, min man tycker jag ser normalbygd ut, jag tränar iofs inte så jag kunde ju bli lite fastare...är jag kraftigare generellt så tyngden inte syns?? eller är ni mycket smala (hm, konstig fråga kasnke det där är ju så individuellt vad man räknar som smalt :)) när jag gick i gymnasiet var jag sjuk (magbesvär) och gick ner till typ 70 kg och jag såg helt utmärglad ut när man tittar på kort från den tiden (iofs var jag ju sjuk så jag var ju allmänt blek också)

jag är mkt nöjd med min kropp (tom så att jag klarar av att visaupp den, jobbar ibland som krokimodell) kunde iofs var lite mer vältränad, tränar inte alls nu förutom längre promenader med hunden. ska börja träna mer när jag har råd att köpa gymkort.
    äter kanske lite mer än jag borde men alltid (nästan iallafall) vällagad mat, inte pizza och sånt *usch*
    har gått upp det senaste året, efter jag träffade min man rättare sagt, blev lite många resturangbesök :D men faktiskt så sitter de kilona bättre än förra gången jag gick upp då det mestadels berodde på glass som jag tröståt för jag var olycklig...därför tror jag nånstans att vällagad njutningsmat är bättre för en,eller så kanske lägger man på sig annorlunda om man har ångest?? tror det hänger ihop iallafall...

• Maggies

Fru Tusse ( fd Mon Chi-Chi )
    Jodå, jag hänger med Det där med att stiga upp och lägga sig på bestämda tider är riktigt bra. Det funkar när man går skola, men annars blir det svårt.

silverdrake
    Det är sant att det är myckt individuellt. Typ benstommens kraftighet och sådär (skulle jag tro). Jag tror nog att om man bara ser sig själv så som man vill vara och mår bra så ska man inte hänga upp sig så mycket på vikten. Maten spelar nog in otroligt mycket också, och hur man känner sig för tillfället.

Svar på tråden Vad väger ni som är 177cm?