• bröllops häxan

Vad väger ni som är 177cm?

Vad väger ni som är ca 177cm? Hur ser era matvanor ut och hur mycket motion ägnar ni er åt i veckan? Undrar ochså hur ni ser på eran kropp. Är ni nöjd med er själva (kroppsligt)eller vill ni bli större/ mindre, ha mer muskler...tja hur trivs ni i almänhet? Hoppas det är bra *L*

Nyfiken:)

• Svar på tråden Vad väger ni som är 177cm?
  • Lins

Jag är 174cm lång och väger 72,5kg, är inte riktigt nöjd med det. Sen jag blev sambo igen för 2 år sen har kilona smugit sig på och nu sitter dom fast som berg! När jag träffade min sambo så vägde jag 68,5kg och trivdes bra i den vikten. När jag separerade från min fd sambo för några år sen så rasade jag ner till 63kg och det var inte snyggt. Var som ett benrangel och såg sjuk ut. Skulle vilja gå ner mellan 3 och 5 kg, men det är supersvårt! Jag tränar regelbundet, men är tyvärr svag för godis och god mat......
    Finns en tråd med minus 5kg om någon vill hänga på där.

• _koko_

silverdrake - vill bara säga grattis till dig som är nöjd med hur din kropp ser ut! Börja inte stirra på vågen eller spegeln nu bara för att du läst om några andra som väger mindre!!! Jag har t ex lite löst fett runt magen som inte ser snyggt ut, och därför vill jag bli av med det. Det har egentligen inget med vikten att göra, mer att jag relaterar till när jag vägde ca 66 och inte hade något sånt fett runt magen...

Tycker personligen att det är mycket snyggare att vara kraftigt byggd överlag och väga mer än att vara smal men ha det här extrafettet, för det syns så mycket mer... Tycker jag alltså. :)

• basilikan

Halloj!
    Jag är 178 cm och väger väl runt 61-62 kg...har inget emot vikten, men skulle nog kunna tänka mig att bli lite mer vältränad och fast i kroppen. Försöker pallra mig till Friskis ett par-tre ggr i veckan, men varit dåligt med det på sistone... Verkar vara ett gemensamt symptom att lägga på sig några kilo när man skaffar pojkvän/sambo? :D Jaja, man ska ju vara mjuk att krama antar jag!

• Miss Cykel

Själv är jag 175 cm och väger 69kg. Det är jag INTE nöjd med. Försöker promenera flera dagar i veckan, men vet inte om det ger något.

Mitt problem är att jag är smal på vissa ställen på kroppen, medan det väller över på andra. *hata*

Mitt mål är att bli fastare, dvs gå ned 5kg fett och lägga på mig lite muskler till mitt bröllop nästa sommar. Undrar om det går. Känner mig uppgiven just nu...

• burken

Hmm, jag håller på att gå ner i vikt. Har nu gått ner 15 kg. Får hjälp på ett motions och viktminskningsföretag. Med enligt världshälsoorganisationens mått är det normalt att väga 85-90 kg om man är 1,78 cm som jag. Skall bli spännande att se hur man kommer att se ut. Har precis kommit ner på tvåsiffrigt och det vet jag inte när jag var senast, säkert 10 år sedan. Så jag måste komma på nån kul belöning! (Spanar järnet på klänningar men det är ju ingen ide att börja prova än)

• Nemo nisi mors

Jag är 176 och väger 62 kg. trivdes dock bäst när jag låg mellan 55 och 58 kg, men tror det mest beror på att jag då tränade. Jag mår bra av träning och det avgör hur vida jag känner mig tjock eller smal. Är helre hälsosam och väger mycket än smal och full me skit! Men tycker inte ni att det är svårt att jämföra sig i vikt, vi har ju alla olika mängd bröstmassa och mina är inte stora och bör då inte väga så mycket.

• bröllops häxan

silverdrake: Tror mycket på vilken kroppsbygnad man har. På mig så är det en enorm skilnad på 80kg och 83kg :)

Sen så har jag en överkropp som drar s(40 ibland) och en underkropp som just nu är st 44-46. Skitsvårt att hitta kläder. Skulle nog inte bry mig så mycket om det var jämnare fördelat. Annars så är 80kg det "magiska" talet (hehe) för mig, där jag vet att jag mår bra. Tycker inte nu heller att jag är tjock (83kg). Men nu så är jag ganska otränad och skulle lätt kunna byta ut 10kg fett mot 10kg muskler utan att egentligen inte ändra nå´t på vågen och vara nöjd med det.

Kram alla

• vioola

Tack så mycket tusse, är rätt stolt faktiskt hihi.
    Kramis

• brudkronan

Jag är 176 cm och väger lite drygt 83 kilo nu. Som finast är jag när jag väger 75 kilo, ligger jag under 72 har jag ingen rumpa, inga bröst och dessutom syns alla revben, min urringning ser helt utmärglad ut och mitt huvud ser för stort ut i förhållande till resten av mig. Uppenbarligen skall man verkligen inte titta på kilona på vågen...

• bröllops häxan

"En överkropp som drar st38"
    ska det stå...

;)

Svar på tråden Vad väger ni som är 177cm?