• hel_ena

    brudar i norrtälje

    nån som har lust å fika elle rnått
    när ska ni gifta er?

  • Svar på tråden brudar i norrtälje
  • Jennybrewitz

    Min svägerska köpte sin bröllopstårta på flygfyren (visserligen var det år 2001) men den var iallafall superfin. Vit marsipan med blåa rosor.
    Dom är jätteduktiga där!

  • Hemlig brud 07

    Flygfyrens tårtor och buffé menyer har ett mycket bra ryckte om sig.

  • Fru JB

    N&N-Jag har ätit en flygfyrentårta, alltså bröllopstårta och den var jättegod och fin. Det ända jag tänkte på var att själva ställningen tårtan stod på var lite sliten. Det var några år sedan så de kanske har en ny.

  • Hemlig brud 07

    Vill tipsa om en catering firma som blivit poppis i Norrtälje. Har själv inte använt dem men vet andra som har. De har även bartenders mm för fester.

    www.culinarkokcatering.se/

  • Hemlig brud 07

    Nu börjar det bli nervöst här. Dagen D närmar sig. 26 dagar kvar. Och jag måste väl snart bestämma mig ang buketten. Men det är svårt. Just nu lutar det åt Germnini röda och så limegröna små astrar. Fudnerar på att bara beställa det så här hemma och sedan linda om med band hemma kvällen innan. Jag vill spara tid i Stockholm den dagen, måste hinna äta innan vigseln. Jag kan inte gärna beställa en brudbukett här, då skulle ryktet sprida sig fortare än jag hinner gå ut ur butiken. :(

    Så måste jag få fason på mina naglar. De har varit så fina sedna i julas, men nu börjar de trasa sig. Fick fila ner dem i helgen rejält, hoppas de hinner växa ut lite till.

    Så måste jag komma ihåg att få in namnändringen på våra söner.

    Funderar också på att ändra i vår bokning på kryssningen. Vore ju kul om det var på mitt nya efternamn - det borde väl inte bli problem, inget pass behövs och mitt leg och "vigsel-beviset" har jag ju med? Vad tror ni?

    Så måste jag försöka få barnvakt nästa helg så vi kan åka in och köpa kläder till vigseln, för det har jag inte hittat något än, inte han heller. Orkar inte ta med en 3 åring som sprigner och gömmer sig och en 7 åring som inget annat vill än gå till Mcdonalds, köpa en leksak och sedan åka hem.

    Det är inte så mycket som ska göras, men jag tänker inte på annat nu.

    Ska försöka hitta något fint halsband idag på nätet med, Gärna något med vita pärlor som jag kan sätta ihop själv. Ungefär som hon timon har på sitt bröllop - så vackert.

  • Jennybrewitz

    Hemlig brud 07
    Vad kul att det närmar sig!! Hoppas allt går bra nu då fram till er stora dag.

    Nån annan från Norrtälje som ska på bröllopsmässan?? Hoppas på lite tips och ideer!

    I torsdags köpte jag min brudklänning! Den är så fin så jag kan inte låta bli att titta på den hela tiden...
    "Bara" 9 månader kvar tills jag får använda den, längtar!!

  • N&N

    Oj bröllop så snart, spännande! Då blir det du Hemligbrud som får titta in till oss här på tråden och ge oss råd :)

    Jenny, kul att du är nöjd med din klänning. Köpte min på rea i oktober och sneglar på den titt som tätt.. värst är det med ringarna, de är så fina så fina och jag vill ha på mig den nu...

    Jag ska också på mässan med min tvillingsyster som är tärna. Ska bli skoj med lite inspiration så här på sluttampen - har ett halvår kvar...

  • Hemlig brud 07

    Nu har jag beställt pärlor till mitt halsband jag vill ha. Det blev två sådana här sett www.pearlshop.se/product_info.php&products_id=1257

    Jag ska inte på bröllopsmässan. Den är nog efter vårt bröllop om jag inte mins helt fel. Vi ska ju inte heller ha något stort. Det blir ju bara vi två och ingen annan som vet eller har en susning om att vi ska göra det. Lite avundsjuk blir jag när jag hör om era stora planer och kläder.

  • romi

    Härligt att det sker lite ting i denna tråd! tack för alla råd!! Det närmar sig för mig med, knappa fyra mån igen...
    /kram Romi

  • S & D

    Vi bor i Haninge men ska gifta oss i Länna kyrka i norrtälje..ska sen ha fest på landstället i bergshamra..
    Funderar på flygfyren ang catering och tårta..vad tror ni? Tänkte om man skulle ha en förrätt som står på tallrikarna vid sittning och sen ha en buffé..känns det tråkigt med buffé på bröllop? Nån som har erfarenhet av flygfyren?

  • Fru JB

    S & D-Jag har bara positiva erfarenheter av catering från flygfyren. Men som jag skrev tidigare kolla att tårtställningen är fin!
    Personligen gillar jag inte buffé på bröllop, men jag vet att många tycker annorlunda. Det viktiga är att man själv är nöjd.

  • Jennybrewitz

    Vi ska ha buffé på vårt bröllop och jag förstår inte vad det är för fel med det, men det beror väl på vilken stil man vill ha.
    Va på två bröllop i somras där båda hade buffe. Supergod mat och enkelt!

  • Fru JB

    Jenny152-Inget fel med buffé, men jag tycker att det blir lite för mycket spring. Som jag skrev tycker alla olika. Och tur är väl det! Om du vill ha buffé så kommer det att bli toppen. Huvudsaken är att brudparet är nöjda. Dessutom kan ju buffé vara praktiskt eftersom folk kan ta det de gillar.
    Får man fråga vad det blir för gott på er buffé?

  • N&N

    Yes, idag har det verkligen flytit på med bröllopet! Våra tillfrågade toastmaster och toastmadame blev jätteglada och vill gärna ställa upp och vill ha en planeringskväll snart, skönt med folk som engagerar sig!

    Min barndomskompis som sjunger gudomligt svarade ja till att sjunga vid vigseln och hade många idéer själv.

    Gästlistan med adresser och telenr (bra att ha till tackkort sen och till de som ev håller i svensexa och möhippa) blev klar ikväll. Sen ringde mina föräldrar och vill ha barnen i helgen så vi har en ledig lördag då vi ska kolla in grejer till önskelistan + kläder till brudgum och bestman. Är så glad att allt går framåt :) Hur går det för er?

Svar på tråden brudar i norrtälje