• N&N

    brudar i norrtälje

    Hej hej! Jag bor i Sthlm men ska gifta mig i Norrtälje. Ni som kan orten :) hjälp mig snälla med några frågor:

    - var bör jag göra smink och hår, är Hårklipparna bra?
    - vilken vigselförrättare bör vi välja (ska gifta oss vid vattnet)?
    - bästa och mest prisvärda cateringen i N-tälje?

  • N&N

    Kul att denna tråd får liv :)

    Vi ska ha festen och gifta oss på Engelbrektstunet utanför Norrtälje. Datum är 070707.

    Jag har bokat catering från Sthlm som kör upp maten, eftersom jag var osäker på ställena i Norrtälje. Ska dock köpa tårta, blommor och fixa hår & smink i Norrtälje. Tack för tipset om Treat.

    Blommor då? Är Fröken Knopp hemskt dyr? Eller finns något annat ställe?

  • N&N

    Ja just det ja, det blir 070707 för oss båda!

    Var ska du fixa hår och smink och blommor?

    Anade att Fröken Knopp är dyr, tipsa mig gärna om ett annat ställe i Norrtälje! Ska åka och reka efter jul och besöka bl a Hårklipparna, ICA Flygfyren (tårtor), Lugg.

  • N&N

    Jenny! Jag är inte alls hemma i Norrtälje, var ligger Lindgrens och vad är det? Vad kan blomsterbutiken heta?

  • N&N

    Hjälp mig, vi fixar en bra tipslista för oss Norrtäljebrudar, kopiera denna lista och lägg in i ett nytt inlägg och fyll på med era tips!

    Hår & Smink:
    - Hårklipparna
    - Lugg

    Tårtor:
    - ICA Flygfyren

    Catering:
    - Mauds catering
    - Lipps (?)

    Kläder:
    - Ingvors

    Vigselförrättare:
    - Michael Blum

    Blommor:
    - Fröken Knopp

    Logi:

  • N&N

    Jaa visa gärna tårta! Flygfyren fick vi tips om, för jag ringde "En liten smula" (tror jag den heter) och det var riktigt dyrt tyvärr. Berätta gärna vad tårtan kostade också. Suveränt med alla tips!

  • N&N

    Skorpan! Jättefin tårta, är grymt imponerad! Får man fråga om priset och hur många bitar den var?

    Vi har anlitat Michel Blum, mest för att jag inte känner till någon vigselförrättare och han fick jag tips om här på BT. Är de andra förrättarna i Norrtälje billigare? Blum tar som sagt 1000 kr + ersättning för resa.

  • N&N

    Tack för tipsen! Sambon och jag ska på en tur till Norrtälje i början av nästa år för att kolla in alla ställen ni rekommenderar. Toppen!

  • N&N

    Hur går det för alla blivande brukar i Norrtälje? Har ni fått ordning på planeringen?

    Själv har jag klart mycket och igår beställde vi egenhändigt ritade ringar eftersom en kompis ringde och sa att han hade en vän som äger en juvelsalong och där fick vi 40 % rabatt! Är så glad! Nu ska jag och syrran försöka hitta hennes tärnklänning i cerise - någon som har tips?

  • N&N

    Bra initiativ Jenny! Tyvärr vet jag inget om några transporter, är ju inte från Norrtälje. Vi ska gifta oss vid stranden på Engelbrektstunet så vi behöver ingen transport. Helt ok att slippa den kostnaden.

    Funderar dock på något bra ställe i Norrtälje att köpa blommor på, har ni tips? Fröken Knopp har jag hört men är hon dyr?

  • N&N

    Tack för tipsen! Värt att tänka på, ska inte lägga så mycket pengar på blommor.

    Har någon av er sett tårtorna på ICA Flygfyren? Tänkte först beställa på En liten smula men det var riktigt dyrt. Nu vill vi ha tårtbuffé med olika tårtor istället.

  • N&N

    Oj bröllop så snart, spännande! Då blir det du Hemligbrud som får titta in till oss här på tråden och ge oss råd :)

    Jenny, kul att du är nöjd med din klänning. Köpte min på rea i oktober och sneglar på den titt som tätt.. värst är det med ringarna, de är så fina så fina och jag vill ha på mig den nu...

    Jag ska också på mässan med min tvillingsyster som är tärna. Ska bli skoj med lite inspiration så här på sluttampen - har ett halvår kvar...

  • N&N

    Yes, idag har det verkligen flytit på med bröllopet! Våra tillfrågade toastmaster och toastmadame blev jätteglada och vill gärna ställa upp och vill ha en planeringskväll snart, skönt med folk som engagerar sig!

    Min barndomskompis som sjunger gudomligt svarade ja till att sjunga vid vigseln och hade många idéer själv.

    Gästlistan med adresser och telenr (bra att ha till tackkort sen och till de som ev håller i svensexa och möhippa) blev klar ikväll. Sen ringde mina föräldrar och vill ha barnen i helgen så vi har en ledig lördag då vi ska kolla in grejer till önskelistan + kläder till brudgum och bestman. Är så glad att allt går framåt :) Hur går det för er?

Svar på tråden brudar i norrtälje