• hel_ena

brudar i norrtälje

nån som har lust å fika elle rnått
    när ska ni gifta er?

• Svar på tråden brudar i norrtälje
  • hel_ena

åhhh allt verkar gå så bra än så länge med vår budgett...sambon har vänner inom resturangbranschen..så ahn komme rbara ta betalt för det han köper in varorna för å sen gör han allt gratis 100 per person för maten fick just veta det...är så glad

• romi

Hemlig brud 07.
    Hej, jo jag är uppvuxen i roslagen. Men min blivande är från Oslo. Maj är en superfin månad verkligen...är du från trakterna eller??

/Romi

• Hemlig brud 07

Hej Romi!

Jag är inte uppvuxen i Roslagen flyttade hit när jag var 16 (nu 33) och jag bor i en av de nordligaste delarna av kommunen.

Lycka till med era planer!

• N&N

Hur går det för alla blivande brukar i Norrtälje? Har ni fått ordning på planeringen?

Själv har jag klart mycket och igår beställde vi egenhändigt ritade ringar eftersom en kompis ringde och sa att han hade en vän som äger en juvelsalong och där fick vi 40 % rabatt! Är så glad! Nu ska jag och syrran försöka hitta hennes tärnklänning i cerise - någon som har tips?

• Hemlig brud 07

N&N Å så spännande att rita sin egen ring. Och alltid roligt att få bra pris då också.

Våra planer fortskrider. Rignen är beställd (blev lite special gjord för mig) och jag ska hämta ut den veckan efter nyår. Just nu håller jag på och tittar om det finns någon som kan fota när vi vigs. Det ska ju vara hemligt och ingen ska vara med oss. Känner mer och mer att jag kommer att ångra mig enormt om jag inte har några foton från den dagen. Dagarna går och snart är jag där. Bara 7 veckor kvar nu tror jag.

• Jennybrewitz

Hej alla Norrtälje tjejer! Här är det verkligen tyst, tråkigt tycker jag!
    T
    änkte kolla vad ni har för tips på transport mellan kyrka och lokal?
    Vet ni nån bra firma där man kan hyra når fordon eller nån som har nån kontakt =)

• N&N

Bra initiativ Jenny! Tyvärr vet jag inget om några transporter, är ju inte från Norrtälje. Vi ska gifta oss vid stranden på Engelbrektstunet så vi behöver ingen transport. Helt ok att slippa den kostnaden.

Funderar dock på något bra ställe i Norrtälje att köpa blommor på, har ni tips? Fröken Knopp har jag hört men är hon dyr?

• Hemlig brud 07

Är från Norrtälje trakten , men om transporter vet jag inte så mycket. Jag återkommer om jag kommer på något. Det jag hittade på Eniro var Gottröra Limousine & Taxi. Tror de flesta verkar välja bekanta till bekanta som har fina/gamla bilar. Någon vet jag hade häst och vagn - mycket vackert.

Om blommor så ja Fröken knopp är dyr. Men hon har mycket fina och lite ovanliga/roliga arrangemang. Det finns ju även en Interflora butik och en annan. Interflora har jag inte varit så nöjd med då jag köpt vanliga buketter där. Den tredje blev jag positivt överraskad av kring nyår mycket fina saker. Blomsteraffärn´på Esplanaden heter den tydligen 0176-224480

• Jennybrewitz

N&N:
    Va mysigt att gifta sig vid stranden =)

Blomsterateljen ska va bra och ha hyfsade priser. Har också hört att Fröken Knopp tydligen är jätteduktig men väldigt dyr. Interflora har jag också hört ska va dyrt.

En kompis till mig köpte sina blommor superbilligt på en trädgårds/blomsteraffär på Väddö. Hon hade jämfört med Interflora som tog typ 2000 för hennes bukett medans han på Väddö tog 800:-!!
    Lite skillnad, kan va värt att kolla!

• N&N

Tack för tipsen! Värt att tänka på, ska inte lägga så mycket pengar på blommor.

Har någon av er sett tårtorna på ICA Flygfyren? Tänkte först beställa på En liten smula men det var riktigt dyrt. Nu vill vi ha tårtbuffé med olika tårtor istället.

Svar på tråden brudar i norrtälje