• mamsingen

tips på billigt bröllop

Jag och sambon planerar bröllop aug-07. Vi har nyligen köpt en lgh som vi helrenoverar. I mars ska vi bli föräldrar och undrar nu om det är någon som har några tips på hur man kan kommer undan någorlunda billigt? Tack för alla tips.

• Svar på tråden tips på billigt bröllop
  • discodivan

ja , men e för fet för att komma i ngt av det just nu

• Nemo nisi mors

Menade du din bröllopskläning?
    Kan du inte göra ett inlägg när den kommer och skriva hur den passar?

• Meddelande borttaget
  • discodivan

jo men jag har provat en i den stl som jag har nu och den e superläcker, mycket snyggare än på bild, tom så jag skulle kunna vara så här stor när jag gifter mig, för den höll in magen så bra

• discodivan

nemo vad har du för stl?

• Nemo nisi mors

36/38 är lite bredare om gumpen men i en sådan kläning skulle jag nog valt 36. Är väldigt rak i figuren och har liten byst.

• Nemo nisi mors

....Köpte en 50 tals kläning från asos i uk storlek 8. passa bra. 8 är väll en 6 i usa

• discodivan

ok, har en hemma i vitt 42 och så gjorde de min i 40 i ivory så de ska göra om den i vitt, så annars kunde jag bett dom skicka med den i i vory

• Nemo nisi mors

40 blir nog lite stort om jag inte vill tappa kläningen vid altaret. Ska ut och prova lite olika modeller innan jag beställer oxå så jag vet vad som passar bäst.

• discodivan

nä det är bäst jimmysveronica köpte sin av mig och hon tappade ju kjolen så man vet aldrig

• monkey

Bra tips att skippa bröllopsnatten på hotell! Vi kommer att ha festen i en trädgård, bjuda på mixed grill och tillbehör. Vi tänkte också skippa att hyra porslin och istället köpa på loppis. Tallrikar kan kosta 1 kr styck, det är mer än halva priset från att hyra. Fast det funkar ju inte om man vill ha ett tjusigt vitt bröllop. Vi är inte så tjusiga och tänkte oss att det skulle kosta pyttelite, samtidigt som vi vill bjuda många på mycket.

Svar på tråden tips på billigt bröllop