• mamsingen

tips på billigt bröllop

Jag och sambon planerar bröllop aug-07. Vi har nyligen köpt en lgh som vi helrenoverar. I mars ska vi bli föräldrar och undrar nu om det är någon som har några tips på hur man kan kommer undan någorlunda billigt? Tack för alla tips.

• Svar på tråden tips på billigt bröllop
  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Kyrkbröllop eller borgligt spelar ju ingen roll iaf,eftersom det inte kostar ngt att gifta sig.
    Det som kostar är ju i så fall,ringar era kläder och ev bjudning.
    Det kan ju bli jättebra även om det är billigt;)
    Man kan ju för ex bjuda på champagne eller "fuskbubbel" och smörgåstårta efter eller lättare buffé,eller "bara"kaffe och tårta.

Valet är erat och fritt;)

• aase

*Hyr en billig idrottslokal.
    *Hyr allt du kan egentligen, klänning etc. *Se om du kan få företag att sponsra ditt bröllop (ex med blommor mot att de får printa sin loggo på inbjudan).
    *Be vänner/föräldrar laga maten.
    *Bjud bara de absolut närmsta.
    *Köp en vanlig slät guldring och sätt i diamenter allt eftersom (tex en för varje bröllopsdag - riktigt gulligt tycker jag)
    *Hoppa över bröllopsresa eller spendera den hemma

• MrsS

När ni beställer tex blombukett och tårta, säg för guds skull inte att det är till bröllop. Då saltar dom notan.

De har gjort undersökningar där de beställde exakt likadan bukett på samma ställen, i hälften av gångerna sa de att det var till bröllop i hälften sa de att det var till typ ett dop eller begravning eller vad det var.

Samma bukett blev dubbelt så dyr på ställena där dom sa att det var till bröllop. Så håll inne med att det är till ett bröllop tills dom har sagt vilket pris dom vill ha, det är mitt tips.

• mamsingen

Oj, tack för tipset. Ska då absolut hålla tyst om att det är bröllop.

• junilejon

Hej...
    Vad roligt att ni ska gifta er...det är en dag du kommer att minnas resten av ditt liv...och det är världens underbaraste dag! Vad ska ni gifta er? Jag menar vad bor ni?

Kramar om...

• Fru Cinderella

* Köp klänning från kina (uppsydd kopia)
    * Gör så mycket som möjligt själv, trycksaker, frisyr, smink, blombukett etc
    * Rota igenom massa trådar här på BT, bara kryllar av tips...

Lyckta till!

• mamsingen

vi ska gifta oss i helsingborg

• discodivan

tänker köpa vanlig tårta och bukett, säga att det är till ett 30-års kalas, och garnera tårtan själv

• discodivan

köpt allas kläder och smycken på ebay, gör buffén själva, tar en billig fotograf, en kontakt till frissa, fixat inbjudningar och festprogram själv i word och skrivit ut, köpt alla dekorationer på ebay,
    lokal där vi kan fixa allt i god tid och alla kan sova över och gifter oss på samma ställe - inga transportkostnader, egen sprit

• NinaHq

Tillbringa bröllopsnatten hemma m. tända ljus, nya lakan och frukost m. nybakta scones + spännande marmelader i sängen. Sconsen kan tex svärmor leverera utanför dörren och sedan diskret avlägsna sig. Lycka till!

Svar på tråden tips på billigt bröllop