• mamsingen

tips på billigt bröllop

Jag och sambon planerar bröllop aug-07. Vi har nyligen köpt en lgh som vi helrenoverar. I mars ska vi bli föräldrar och undrar nu om det är någon som har några tips på hur man kan kommer undan någorlunda billigt? Tack för alla tips.

• Svar på tråden tips på billigt bröllop
  • 26maj2007

discodivan

är du från helsingborg?

• Mycket långt kvar

Discodivan, hur mycket går ert bröllop på totalt sett? Är du nöjd med den summan?

Det låter jättebilligt med att köpa saker på ebay, men min erfarenhet är att man dels får betala en massa frakt och eventuell tull och sen inte blir nöjd med sakerna i alla fall (eftersom man inte sett dem på riktigt) och därför får köpa nytt. Så för mig har ebay ofta blivit dyrare än att köpa här i Sverige direkt. Har inte handlat bröllopssaker där, men ändå.

Jag läste någonstans att du blivit blåst ett par gånger också- på rätt mycket pengar- så jag undrar bara om det verkligen blivit billigare i slutändan! Jag är kanske inget ebayproffs iofs, så det kan vara därför det inte riktigt funkat för mig.

• discodivan

30 000 totalt för 40 pers, lokal torsdag-söndag, buffe sprit tårta, löshår, frisör, make-up, manikyr, underkläder, skor, fotograf, lyxiga kinasydda klänningar (har några att välja på), märkesklänning till tärnan, kompletta frackar till brudgum och bestman, kopletta kostymer till 4 killar, klänning till näbb, inbjudningar, festprogram, dekorationer

• discodivan

det jag har blivit blåst på har inte med bröllopet att göra - och förhoppningsvis får vi tillbaka de pengarna av VISA

jo just det ringarna är inräknade oxå i de 30 000

• Mycket långt kvar

Jättebra pris! Ja, då har du ju verkligen lyckats superbra. Tänkte bara på att jag har för mig att du tidigare sagt att smyckesförsäljningen skulle hjälpa till att finansiera bröllopet.

• discodivan

ja det var väl förhoppningen... men vi la ner den biten

• Nemo nisi mors

discodivan

Sydde du kläningen själv eller?

Svar på tråden tips på billigt bröllop