• sallyb
    Äldre 17 Oct 17:40
    81672 visningar
    44 svar
    44
    81672

    Skillnad mellan bikinivax och brasiliansk vaxning

    Hej!

    Hur mycket hår tas bort vid en vanlig bikinivaxning? Bara framme vid själva bikinilinjen? Är det bara vid brasiliansk vaxning som man tar bort hår på andra ställen?

  • Svar på tråden Skillnad mellan bikinivax och brasiliansk vaxning
  • future mrs B
    Äldre 12 Nov 14:28
    #0

    silverdrake

    ja hon sa att ibland kunde de bli lite for varmt dar nere... om hon har ratt eller fel vet jag inte men jag (peppar peppar) hara haft svamp 1ggn pa 5ar sen dess....

    V I L M A
    jag tror manga kvinnor/tjejer valjer att behalla en liten tuss. men manga vill ha det helt bortvaxat for att de anser att sexet blir battre, inte for att mannen tander pa att man ser ut som en liten flicka. trots allt sa sitter ju "kallhygget" pa en mogen kvinna & da anser jag inte att man kan se ut som en flicka... tur att vi alla ar olika

  • SagaTo­va
    Äldre 12 Nov 18:39
    #0

    Ja jag har hört många reaktioner på att jag vaxar allt. Och den mest irriterande är den om att man ju "inte vill se ut som en liten flicka".

    De är få vuxna kvinnors som ser ut som småflickor oavsett om man har vaxat hela underlivet. Och de avskyvärda antydningarna om att det handlar om att männen gillar det för att de är lite pedofiler över dem, det är bara för mycke.

    Det är helt okej att inte vilja vaxa sig, och det är långt ifrån alltid som jag gör det. Känner mig precis lika snygg med min buske, och blivande maken gillar busken också.

    Men det är variation, dessutom känns sexet lite extra när vi båda är vaxade, en skön känsla. Har inget med peddo varining att göra.

    Egentligen säger det väl mer om personerna som tänker så än den som väljer att vaxa sig.

    Att gå på salong och bli vaxad kan väl kännas utlämnande, men de är ju proffs du har att göra med.
    Sedan beror det ju hur man är som person.

    Är man jätteblyg är det säkert jobbigare än om man inte är det.

  • Starst­ruck
    Äldre 12 Nov 19:36
    #0

    vad ni e modiga....själv e man mörkhårig har könshår som e 10 cm långa(och raka inte krulliga)..har så himla stort komplex...jag har t.o.m lite innanför ytterkanten på min blygdläppar...jag kan inte tänka mig att det går att vaxa där...jag skulle aldrig våga gå o göra nåt...smärtan kanske man kan ta men gud vad pinsamt...jag har a´ldrig heller rakat(föruton bikinilinjen). jag har även en stor och "hög" buske...kan inte raka bort allt då jag har lite fjun på magen så kontrasten skulle bli skum om ni förstår vad jag menar...min älskade älskar allt på mig...men jag känner mig som en hårig apa...böjar gråta bara jag tänkr på det nu...det känns som jag e ensammast i världen om detta och det här e ju inget dirket man pratar om med folk...

    ville bara dela med mig lite...nåt som inte många vet ialla fall...

  • V I L M A
    Äldre 12 Nov 22:28
    #0

    Tack för svar om poängen med "kalhygge". Sorry om jag trampade någon på tårna! Ej min mening...

  • pickol­ina
    Äldre 12 Nov 22:56
    #0

    Starstruck
    Om du inte vill vaxa eller raka men ändå trimma busken lite så skulle jag tipsa dig om att anv en trimmer. Jag anv en hårtrimmer. Numera finns det speciella trimmers för tjejer/intimtrimning. Då kan man välja hur långa man vill att stråna ska vara. Allt från nästan slätrakat till flera centimeter. Jag rakar/vaxar olika mycket men håret som är kvar (om jag lämnar något hår) trimmar jag alltid snygg... :) Jag har oxå långa, raka strån..dock ganska ljusa då jag är blond... Men som sagt, man kan få "stil på busken" om man vill, utan att raka/vaxa.

  • pickol­ina
    Äldre 12 Nov 23:03
    #0

    Starstruck
    Gällande hår på insidan av yttre blygdläpparna (om det var det du menade?) så är det helt normalt och går utmärkt att raka/vaxa även där... :)

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 14 Nov 11:40
    #0

    Startruck

    De går att vaxa bort håret på magen mé. När jag är i farten brukar jag ta allt hår, utom det på huvet.

    Jag är en riktigt lurvig rackare, så de går kanske en hel till en och halv burk vax men de är det alla gånger värt.

    De går alldelesutmärkt att ta bort det som växer på "insidan" också. Med lite vax på fingrarna brukar de gå att "noppa" bort.

    Om du inte vill gå på salong kanske din man vill hjälpa dig? De gör i alla fall min ibland.

    Som sagt, en buske med stil är alldrig fel.

    Men har du tät hårväxt, tycker jag de är väl så snyggt att bara ansa och trimma lite. Mitt är mycke men växer glest så de blir aldrig nått snyggt

  • silver­drake
    Äldre 14 Nov 16:10
    #0

    hur safe är det egentligen att göra en brasse-vaxning hemma?? nån som provat det där Andrea Brazilian wax som finns på Åhlens? när jag vaxar bikinilinjen brukar jag bara köra på Veet cold wax strips, typ billigast, och det funkar, men det är nog inge vidare för hela paketet.

  • Örebro­are
    Äldre 14 Nov 16:28
    #0

    Tänk vilket mode det är att vara rakad! Jag menar, när min mamma växte upp som är 46 nu, så var det ingen som rakade sig! Man kunde gå på badstranden med buskar UNDER ARMARNA och ingen brydde sej!

    Det är verkligen konstigt att det är så viktigt att vara rakad idag... men jag är lika nojig jag...

    Jag har nyss varit på salong och gjort min första IPL-behandling. Det tar ca 6 gånger och sen är det meningen att man ska vara helt av med håren, får se om det funkar. Det var fruktansvärt utlämnande och skitjobbigt, men det blir ju skönt att slippa tänka på att raka sej sen! Det är sjukt dyrt också, vågar inte tänka på hur mycket pengar vi lägger på det...

    Men ni som vaxar er regelbundet på salong, eller ofta iaf, ni måste ocskå göra av med mkt pengar? Ingen av er som funderat på permanent hårreducering?

  • future mrs B
    Äldre 14 Nov 16:52
    #0

    silverdrake

    jag har provat att brassevaxa hemma, skulle inte rekomendera det. forsta ggn gjorde jag det sjalv, svart att dra remsorna-man kan ju inte vika sig hur som helst andra ggn sa hjalpte sambon mig, men det blodde som bara den, det gjorde meran ont ska jag tillagga. det ma vara lite dyrare att ga pa salong men da ver jag att det blir ordentligt gjort & jag kan ta smartan. bada gangerna jag provat hemma sa har man ju varit alldeles svettig & svimfardig..

  • SagaTo­va
    Äldre 14 Nov 17:59
    #0

    Där vi bor finns ingen salong som gör brassevaxning så de är vackert till att göra själv. Eller rättare sagt göra på varandra! Om man inte vet hur det ska göras kan man så klart göra illa sig och börja blöda. Rätta tekniken är viktigt och att öva på benen kan vara bra.

    Vi är rätt så rutinerade vid det här laget, och fått blodsamlingar eller börjat blöda har jag aldrig gjort. Men skulle inte rekomender att göra det helt själv. Vi har ratat Andrea Brazilian wax, och använder Weex varm vax, som vi tycker funkar bäst.

    Att vi i västvärlden lägger mycke tid och enerig på vårat utsende är ju en hel företelse i sig att prata om.
    Läser just nu Bakom spegeln, en intressant bok i ämnet.

  • Starst­ruck
    Äldre 15 Nov 18:27
    #0

    såå...tack alla ni som kommenterade...känner mig lite mer normal nu....

    får se hur jag ska göra framöver...kanske gör nån vaxning ändå..=)

    kramar

  • H27
    Äldre 16 Nov 06:53
    #0

    Jag ska se om jag hittar nat stalle har som gor brasse vaxning, ar sugen pa att testa ....fast nervos ocksa....
    Om det blir av nan gang snart sa lovar jag att meddela har hur det gick.

  • Äldre 21 Nov 02:05
    #44

    Hej

    Förut brukar vaxa men sen jag diplomerad för laser hårbortagning med Diode Laser permanent hårbortagning det nästan smärt fri .

    M.v.h / Amal

Svar på tråden Skillnad mellan bikinivax och brasiliansk vaxning