• sallyb
    Äldre 17 Oct 17:40
    81904 visningar
    44 svar
    44
    81904

    Skillnad mellan bikinivax och brasiliansk vaxning

    Hej!

    Hur mycket hår tas bort vid en vanlig bikinivaxning? Bara framme vid själva bikinilinjen? Är det bara vid brasiliansk vaxning som man tar bort hår på andra ställen?

  • Svar på tråden Skillnad mellan bikinivax och brasiliansk vaxning
  • H27
    Äldre 24 Oct 00:16
    #0

    Jag tankte mest pa inflammerade harsackar och dylikt antar jag. Svaminfektion har jag oxa haft forut utan att raka el vaxa.
    Har hort hemska historier om tjejer som fatt stora "bolder" o liknande efter att ha helvaxat/helrakat sig.
    Om ingen hort nagot sadan ar det ju super :)

  • SagaTo­va
    Äldre 11 Nov 11:09
    #0

    Jag har en kompis som har poblem med innåtväxande hårstrån vilket ger bölder. Men de blir så även när hon rakar sig. Vaxningen går bättre för henne i alla fall.

  • ninnis
    Äldre 11 Nov 11:26
    #0

    Jag har också funderat på att vaxa mig innan bröllopet. Men hur många dagar innan bröllopet ska man vaxa?
    Jag har också hört att man måste ha ganska långt hår för att få bra resultat. Är inte så sugen på att gå runt med en buske hela sommaren eftersom jag gifter den 28/7 :)

  • Felice
    Äldre 11 Nov 12:03
    #0

    Brasiliansk vaxning innebär att allt ryker. Då menar jag allt därframme och även mellan skinkorna om man har lite där.

    Ska man gifta sig är det br att göra det några dagar innan så att röda märken hinner försvinna.

  • future mrs B
    Äldre 11 Nov 14:36
    #0

    bikinivax= de har som sitter i/utanfor tros kanten-narmare ljumsken

    brasiliansk= allt vaxas av-men manga valjer att ha en liten tuffs dar framme.

    for att motverka harsacks inlf & dylkit kan man rugga m en frottehandduk bade innan & efter. gor man det dessutom pa salong sa brukar de ha ngn olja/kram som "kyler" ner huden & motverkar de flesta hud reaktioner. vad det galler svampinf sa var det min gyn som rekomenderade vaxning da jag alltid hade inf, min "lady garden" andades liksom inte riktigt... men nu star hon i full blom...

  • silver­drake
    Äldre 11 Nov 22:53
    #0

    future mrs B

    vadå, menade din gyn att det var bra att vaxa om man hade tendens till svamp????!

    har alltid hört att det är bra att ha rejäl buske när man får svamp lätt.

  • V I L M A
    Äldre 11 Nov 23:03
    #0

    Personligen fattar jag inte riktigt poängen med att raka/vaxa bort allt. Jag menar, vem vill se ut som en liten flicka...? Jag får lite obehagliga vibbar av män som tänder på helrakat.

  • Blivan­de fru petter­sson
    Äldre 11 Nov 23:48
    #0

    Hejsan!

    Jag gjorde nyss min allra första brazilian. Valde att lämna kvar en liten "tuss" hår (fast väldigt vältrimmat), då jag inte själv kan tänka mig att vara helt bar nertill. Jag fick en del röda prickar, men fick tipset att smörja på Inotyol (mot röda barnskärtar) och prickarna försvann på en gång. Så nu är det bara fint och lent där... :) Är oerhört nöjd, trots den något plågsamma upplevelsen.

  • Äldre 12 Nov 14:17
    #0

    Jag har vaxat brasilianskt länge och gör det för att det känns skönt. Inte för att få min man att tända eller så. (Det behövs verkligen inte!) Mannen jämför mig inte med unga flickor och får inga 'peddo-vibbar' (som vår tonårsdotter kallar det).

  • Randis
    Äldre 12 Nov 14:27
    #0

    Jag funderar på att göra en brasiliansk vaxning. Mest för att få bort håret mellan skinkorna och där det är svåråtkomligt med rakhyveln. Jag brukar gå och vaxa vanligt och jag tycker inte att det gör så fasligt ont.

    Jag undrar dock om man inte känner sig extremt utelämnad när man blir vaxad på dessa ställen? Måste man inte bända och vända på sig något väldigt för att de ska komma åt och göra detta?

Svar på tråden Skillnad mellan bikinivax och brasiliansk vaxning