• Maria_

8 september 2007

Hejsan!
    Startade en tråd för oss som gifer oss den 8 september nästa år, men den är nu avstängd för svar så jag öppnar en ny. Var inte så många som nappade förra gången men nu kanske det är fler som bokat in just detta datum. Vore roligt att följas åt det året som är kvar.

Hoppas vi hörs!

• Svar på tråden 8 september 2007
  • TigerLinn

nu har jag läst alla inlägg

vi har bokat kyrka och festlokal till den 8/9-07
    vi har frågat tärna och inhandlat marerial till inbjudnings korten..
    jag har börjat på vår hemsida.
    och vi har gjort gästlista ( de till kommer namn hela tiden) sedan har vi kollat lite på vart vi ska ta maten ifrån..

klänning har jag kollat på.. å den 3 januari ska jag å tärnan fara å prova och beställa klänningar.. de känns bra...

• Maria_

Hej TigerLinn och välkommen till vår tråd.

Roligt med fler som gifter sig 8/9 2007. Var gifter ni er? Borgerligt eller i kyrkan? Berätta gärna lite mer.

/Maria

• TigerLinn

Maria_ : ja klart jag berättar all du vill veta.. vi har bokat vännäs kyrka i vännäsby.. har bokat vännäs läger som festlokal.. :)

• Maria_

Tigerlinn
    Då är vi inte så långt ifrån varandra kan jag tänka. Jag bor i Örnsköldsvik själv. Vet inte om det kanske framgår av tråden, minns inte riktigt vad man delat med sig tidigare :)

Roligt att du hittat hit iallafall.

Själv har vi idag fått klart med vigselförrättare. Det blir vårt önskemål nämligen vårt kommunalråd. Känns jätteroligt. Helst eftersom hon har anknytning till den ö vi ska gifta oss på.

Vi hörs alla brudar!

• TigerLinn

Maria_ : jo vi e närar varandra vi finns i umeå..

• TigerLinn

dött de livit här då.. har ni andra 8/9 brudar gått i ide

vad har hänt i eran planering??? nyfiken..

• Rikardsbrud

Hej hej. Här är en till som blir Fru den 8 september. Härligt pirrigt. Vigseln blir i Råda kyrka,utanför Gbg. Det är så långt vi kommit i planeringen. Letar just nu en bra lokal för festen. Vi blir ca 70 pers. Någon som har nåt bra tips?

• lottentotten

Rikardsbrud: Har inte Råda Säteri lokaler? Har kompisar som var där men jag vet tyvärr inget om pris och antal.

Här är det lite stiljte i planeringen. Har bokat fotograf och fått alla papper så nu är det bara att börja vika och klippa, men det går lite trögt...
    Vöäntar på en lugn vecka i träning och jobb så jag har lite tid över, då ska jag ta tag i det *s* Tur att det är ett tag kvar!

• Rikardsbrud

Jag vet inte om de har andra lokaler än restaurangen att hyra ut på Råda Säteri. Kan ju vara värt att kolla upp. Säteriet blir lite dyrt för oss. Vi har tänkt att ordna mat och bar själva. Vi ska titta på Kolmaden i Delsjön idag. De tar 80 pers och kostar bara 1500 kr. Fast jag har ingen aning hur fint där är.

• TigerLinn

nu tjejer snart kommer min tärna å hämtar mig då ska vi fara å i alla fall bestämma och prova klänningar till oss.. och jag har sagt att vi lämnar inte butiken för än hon å jag kmmit överrens om en klänning å färg till henne hehe ska bli kul kram

• Cornellia

Hej hej allihopa ! nu har vi oxå bokat in ett datum, 8 september givetvis!

Vi gifter oss i Böna Kapell utanför Gävle, vart vi ska ha festen sedan är än så länge lite osäkert, det finns inte så mycket bra lokaler här om kring.

Den mesta planeringen är gjord, i mitt huvud! Så nu är det bara se till att förverkliga den!

hörs...

• TigerLinn

Cornellia
    välkommen hit..

Svar på tråden 8 september 2007