• Maria_

8 september 2007

Hejsan!
    Startade en tråd för oss som gifer oss den 8 september nästa år, men den är nu avstängd för svar så jag öppnar en ny. Var inte så många som nappade förra gången men nu kanske det är fler som bokat in just detta datum. Vore roligt att följas åt det året som är kvar.

Hoppas vi hörs!

• Svar på tråden 8 september 2007
  • Maria_

Hej allesammans!
    Har inte varit så aktiv här på ett tag, mycket annat att stå i men bröllopet finns ju hela tiden i huvudet.

När det gäller bröllopsresa så funderar vi också mycket kring det. Jag vet så lite om de resmål som finns och det beror helt på vem man frågar vilka tips man får. Dessutom finns det inte så mycket att välja på den årstid vi gifter oss. Jag vill gärna åka direkt efter bröllopet men då är det regnperiod på många ställen osv. Men Maldiverna har vi inte funderat på. Ska kolla upp det igen.

Vad spännande att prova klänningar. Tänker ni köpa er såhär tidigt? Jag vill gå ner en hel del i vikt och har tänkt att köpa min till sommaren, är det alldeles för sent tror ni?

Hur går det för er i övrigt med planeringen?

Själv har vi inte varit så aktiva i vårt planerande men man funderar lite då och då. Fotograf väntar vi på offert från. Han var villig att ta på sig uppdraget och det känns jättebra. Han är fotograf på vår tidning här i Övik och jag har sett jättefina bilder som han tagit på brudpar. Lite annorlunda bilder och inte så tillgjorda om ni förstår vad jag menar. Gillar när det är lite roligare, mer avslappnade bilder.

Lycka till allesammans!

• lottentotten

Maria_
    Jag skulle eg vilja köpa min klänning betydligt senare men eftersom jag inte kommer att vara i närheten av några brudklänningsaffärer på sex månader (och inga andra kul affärer heller för den delen *S*) så känns det som jag måste bestämma mig nu innan jag åker iväg! Kan bli tajt annars...
    Fast köper jag den redan nu så fixar jag alla ändringar på den till sommaren, när man vet hur man ser ut
    Sitter just nu och lyssnar på en av låtarna som vi ska ha i kyrkan Ial om jag får bestämma *S*

• lottentotten

Var på färgaffären idag också och kollade in tapeter till inbjudningarna, tur att man inte ska tapetsera ett helt rum, de är betydligt dyrare än vad jag kom ihåg från sista jag tapetserade!
    Plockade massa färgprover också så nu kanske vi kan enas om vilka färger vi ska ha som tema...

• Snart Fru!!!

Hej alla 8 sep brudar =)

Vi ska också gifta oss då! Vi har bokat kyrka och festlokal.I lördags var vi iväg och kolla lite löst på kläder, min m2b hittade,jag tar det lite lungt, eftersom jag kör stenhårt med Viktväktarna =) Hur långt har ni kommmit allihopa? PS: En bra tråd Maria_

• Amaya

Snart Fru!!!: Välkommen Var gifter ni er?

Maria_:Tror jag kommer att vänta till våren innan jag beger mig in i klänningsdjungeln. Men jag vet nog ungefär hur jag vill att klänningen ska se ut redan. Vill ha en ganska så enkel klänning och inte hellång.

lottentotten: Vilka färger funderar ni på till färgtema? Vi har valt orange, rött & guld.

• Snart Fru!!!

Hej Amaya

Tack =)

Vi ska gifta oss i Huddinge Kyrka, där vi bor, söder om stockholm.. Vart ska ni gifta er? Du skrev slottsbröllop, var är det?

• lottentotten

Amaya: Vi har inte bestämt oss än, det är så svårt. Är inne på rött, gult och orange. Eller det som ligger framför mig på bordet just nu som är något åt plommonlila, lite ljusare lila och en lite mörkare röd nyans. Fast egentligen har jag ingen aning. Är inne på de färgerna som ni har valt också, svårt det här!

• Maria_

Hej allesammans!

Lottentotten; Då förstår jag varför du måste vara ute i god tid med klänningen. Jo det är inte billigt med tapeter, det vet jag, vi håller nämligen på att bygga hus just nu och då går det en del tapeter, och inte är det billigt direkt.

Snart fru; Välkommen hit

Själv har vi bestämt att fredag ska bli vår planerarkväll. Jag och min sambo har ännu inte suttit ner tillsammans för att planera eftersom han är fullt upptagen med husbyggandet. Han ville därför att jag skulle fundera lite kring hur jag vill ha det och sedan gå igenom det med honom så att han får tycka till. Är riktigt roligt att han vill engagera sig för annars brukar han inte vara så sugen på att planera sådana här saker.

Men det är ju ssssååå mycket roligare när han vill vara med och planera och bestämma också. Det är ju trots allt VÅR dag.

Lycka till ni andra!

• Amaya

Snart Fru!!!: Vi ska gifta oss på Teleborgs slott i Växjö www.teleborgsslott.com Ett jättefint ganska litet slott. Vi var där på slottsfika för något år sedan och min sambo blev väldigt förtjust i stället. Alla andra förslag på festlokal jag kommit med har inte riktigt varit lika bra som Teleborg så vi fick ju välja det till slut

lottentotten: Det är svårt med färgtema. Lila och guld tycker jag är jättefint, och lila och orange hade varit en häftig kombination. Jag hade en massa förslag som jag tyckte var jättefina och så lät jag min sambo välja bland dem. För jag hade inte kunnat bestämma mig. Sen hittade jag ett par örhängen i orange/rött/guld som jag älskar så det blev ju hur bra som helst att han valde just det

Har ni andra något färgtema? Eller något annat tema?

Maria_: Spännande att bygga hus! Vi funderar också på att flytta till hus snart. Men det får nog bli efter bröllopet...

• lottentotten

Sådär, nu har vi varit på Panduro och Inex och spenderat massa pengar på pysselsaker *S* Har nog gått ifrån vår första plan med att göra inbjudningskorten i tapet. Har istället gått mot enfärgat papper med lite dekorväv och embossinpulver. Ska testa och se om det går att få ihop något fint av det vi köpt.
    Fick ju tom m2b att bli helt inne i inbjudningskortsplanerandet

Svar på tråden 8 september 2007