Hej brudar!
Amaya: Vi har färgtema med naturfärger nämligen brunt, beiget, vitt osv. Vi ska ha naturinspirerad dekoration såsom sand, vass osv. Detta då vi gifter oss vid havet.
Det är spännande att bygga hus, men också extremt mycket jobb när man gör ALLT själv. Vi har hållit på i 2,5 år och min sambo har varit där i princip varje dag under dessa år. Vi bygger nämligen ett gammalt timmerhus från 1890-talet. Vi har köpt det nedplockat och sedan satt upp det ute vid havet utanför Örnsköldsvik. Men det är enormt roligt när man får sitt drömhus precis som man vill ha det, det är få förunnat.
Planeringskvällen gick jättebra. Vi hade en jättemysig kväll med lite vin och god mat. Sen funderade vi igenom en massa saker och fick riktigt mycket gjort. Har bland annat bestämt oss för vilken musik vi ska ha under vigseln.
När det gäller inbjudningskorten så såg jag att du funderar på vellum. Förstår inte riktigt hur du menar med att du inte hittat rätt storlek. Det finns ju vellum som är nästan lika stora som A4 kan du inte köpa dem och skära till lämpliga storlekar, eller har jag missförstått dig helt? Lycka till i allafall.
Lottentotten: Roligt att börja med inbjudningarna. Jag har gjort ett förslag som jag är nöjd med som vi troligen kommer att köra på. Det var jätteroligt att prova sig fram. Jag kommer lägga ut dessa saker på en hemsida sedan så ni alla kan se, men vi vill berätta om vårt bröllop för våra familjer först innan vi delar med oss av hemsidan. Jag återkommer med detta.
Hur går det för er med planeringen?