• 18 Nov 2006

Novemberbrudar?? (2006)

Finns det några fler som gifter sig nu i november?! Börjar ju snart bli dags.... .

Hur långt har ni kommit? Börjar det bli nervöst?

Vi gifter oss den 18:e november (snart bara två månader kvar!!) och har fått klart det mesta. Längtar massor .

• Svar på tråden Novemberbrudar?? (2006)
  • Rosina

Jag ska också gifta mig i nov, den 11.
    Har skickat in alla papper, fixat klänning, ring, håret, tårta, mat gör vi själva.

Kommer även ha vår dotterns dop den dagen så de blir verkligen en dag att minnas.

• 18 Nov 2006

Fick min klänning (som jag beställt från China-ekt) i förrgår, men den passade inte alls .
    Nu jagar jag efter sömmerska som kan sy min klänning med kort varsel. Som tur är så har jag redan fått svar från en, så jag hoppas att det inte blir för dyrt bara!

Igår var vi och tittade på brudbukett/coursage. Vi hittade en bukett som vi båda tyckte var helt underbar så det kommer troligtvis bli den (med vissa ändringar).

Längtar så mycket nu!

• prinsmamma

Heeej!
    Här har ni en novemberbrud till! 11/11 närmare bestämt! I Stadshuset!

Just nu är jag på jakt efter en frisör som skulle kunna göra nåt på dagen D. Nån som har några tips?

Kram på er alla!

• brud 11/11

en 11/11 brud till, jag gifter mig i sälen men kommer från Malmö..
    gjorde bordsplacering o boende lista i går.. nu e det snart dax!! JIPPY!

18 nov, jag kanske kan hjälpa dig med klänningproblemet, hör av dig snarast, har ett bra erbjudande linda_siwerson@hotmail.com

• Majuutschi

Nu är det inte länge kvar.... Klänningen är fortfarande inte riktigt färdig (ska sy i helgen o veckan efter) o blommorna måste jag ringa om för jag hinner inte till ludvika o kolla runt. Undrar om det går att beställa via en annan blomaffär i samma kedja, vet nån?
    Men jag har iaf bokat hotellrum o vi har börjat lite med bordsplaceringen. Tänk att det ska vara så svårt att placera ut folk.. Tror vi tänker för mycket.

• 18 Nov 2006

Ja, nu är det inte långt kvar - börjar bli riktigt nervös .

Min klänning är inte heller klar. Hittade ganska omgående en sömmerska som kunde göra den, men den kommer inte vara klar förrän 4 dagar innan bröllopet. Har beställt blommor (brudbukett, coursage och hårblommor). Hämtade ut vigselringen i veckan som var och i morgon ska vi träffa fotografen. Så det mesta verkar vara under kontroll nu .

• Cat-06

Nu har vi suttit med festprogram och bordsplacering i över en vecka... Fy, vad svårt det är med bordsplaceringen, eller rättare sagt, vad svårt man gör det! Blev iaf hippad i lördags, nu känns det verkligen att det inte är så långt kvar...

• 18 Nov 2006

Har varit hos fotografen och "hälsat på" nu - kändes jätte bra .

I morgon är det bara tre veckor kvar!!

• Majuutschi

Nu är det bara 2 veckor kvar o igår hade jag min lugna lilla möhippa.. O idag är det älsklingen tur.. Så nu kommer jag gå runt o vara orolig hela kvällen.. Hans polare verkar inte var dom snällaste.. Han fick börja med att cykla till konsum o säga till kassörskan att han var stekt. då fick han ett brev o en cykelkarta. Sen ringde han mig för att få veta vart stensture monumentet var (andra sidan stan typ).. Snälla kompisar.. Det är ju iskallt ute. O det var brev 1 av typ 20.....

• Rosina

Låter inte som en rolig svensexa, hoppas att den slutade bra iaf.

Vi slipper förhoppningsvis allt sånt eftersom vi har en liten tös här hemma 2½mån så vi har sagt att vi inte vill ha nåt sånt.

• Majuutschi

jodå, det gick bra tillsist, men förkyld blev han o dom andra oxå. Hoppas alla blir friska till bröllopet bara.. jag oxå.. blev oxå smittad nämligen...

Nu är iaf klänningen i stort sett klar. Ska bara göra en tyllkjol. Så nu börjar det vara dags att göra programmen.. Har köpt papper o så..

• Cat-06

Och jag sitter fortfarande och försöker få ihop festprogrammen... och bordsplaceringen... Imorgon ska vi träffa fotografen, handla det sista. Kvar är att träffa cateringen en sista gång, och stämma av med orkestern.. 10 dagar kvar...

• Rosina

1 vecka kvar!
    Sen får man äntligen heta samma efternamn som sambon och vår dotter.
    Bära ringen med våra namn i.

Oj va jag längtar!

• Majuutschi

Inte många dagar kvar nu.. Har förberett bordsplaceringskorten igårkväll så jag ska limma lite nu innan jobbet. O så har jag finslipat på vigselprogram-layouten o börjat kolla lite mer på programmet. Men klänningen är klar o det mesta är inköpt.. Snart är man fru...

• Rosina

Idag är det dax och det tokregnar ute.
    Men jag tror de blir en bra dag ändå.
    Hört att regn ska ge lycka/tur för förhållandet iaf.

• Rosina

Nu är jag gift!
    Dagen slutade med solsken och lycka!
    Hade en helt underbar dag och önskar resten av Novemberbrudarna lycka till!

Kram Rosina

• Nille

Jaha! Nu börjar jag bli lite smånervös känner jag och måste skriva några rader! Vi ska ha en överraskningsvigsel i samband med vår sons dop på lördag (18:e).

Idag så var jag och hämtade klänningen som varit hos en sömmerska (köpte en jättefin begagnad via bröllopstorget!). Buffén är beställd, festprogrammet klart, bordsplaceringen klar, placeringskorten har vi gjort av fotografier på vår son och min sambo är på jobbet och färdigställer.

Detta med vigseln bestämdes för en månad sen ungefär så ni må tro att det har varit en del att planera. Det var väl inte meningen att det skulle bli så stort från början, men nu är jag glad att det blir som det blir. Det blir ca 70 gäster (varav 20 barn i alla åldrar).

Det som är skönt med att göra det i hemlighet är att man inte har folk som lägger sig i, men samtidigt har man ju inte så många att be om hjälp. Jag hoppas i alla fall att det blir en underbar dag och att allt går bra! Lycka till ni andra i november!!!

• Majuutschi

Nu har man varit fru i 1½ vecka.. Väldigt lyckat bröllop verkligen.. Det regnade på frömiddagen men sen duggade det bara lite när vi skulle in till kyrkan o sen var det uppehåll resten av dagen..

• Cat-06

Samma här... Har börjat landa nu, efter en dag som blev mycket, mycket bättre än vad jag hade trott kvällen innan, med all stress in i det sista! Det var dessutom uppehåll just när vi skulle åka ifrån kyrkan, så vi kunde tom åka nercabbat!! Tycker det är lite synd att man bara (förhoppningsvis) gifter sig en gång....

Svar på tråden Novemberbrudar?? (2006)