• 18 Nov 2006

Novemberbrudar?? (2006)

Finns det några fler som gifter sig nu i november?! Börjar ju snart bli dags.... .

Hur långt har ni kommit? Börjar det bli nervöst?

Vi gifter oss den 18:e november (snart bara två månader kvar!!) och har fått klart det mesta. Längtar massor .

• Svar på tråden Novemberbrudar?? (2006)
  • bertha

Här är en till - gifter mig första helgen i november Klänning, ring, håruppsättning, morgongåva, skor, gästlista, toastmaster etc är fixat, mest frågor kring maten och vinet kvar då vi ska fixa det mesta själva. Men det känns ganska OK ändå Det ska bli så roligt - och bara sju veckor kvar!!!

• 18 Nov 2006

Ah, ännu fler - vad kul .

Jovisst börjar man känna att det närmar sig nu! Jag har inte fixat med något till bröllopet på länge, så nu börjar jag fundera på om jag glömt något , men jag tror att det mesta är under kontroll. Nästa helg ska vi gå och titta på brudbuketter - ska bli spännande! Väntar även att min klänning ska komma (beställt från china ekt).

• 18 Nov 2006

Oj, blev lite slarvigt . Men tror ni förstår ändå .

• Liz71

Den 4:e November, smäller det för oss.
    Jag har varit rätt så lugn - fram tills NU då jag läser alla inläggen om att det "bara är några veckor kvar"! *hjälp* Det är det ju faktiskt! Massor kvar att göra.
    Har inte träffat prästen än, gjort alla festprogrammen, vigselprogrammen, sy om bröllopsklänningen, fixa tärnklänning osv osv. Pust, blir nästan utbränd av bara tanken...bäst att sätta fart då!

• Tima

Hej alla
    Jag funderar på att gifta mig nu i november med. Skulle egentligen varit gift den 15 september, min pappa dog i bilolycka 1 augusti o jag tappade all motivation inför ett bröllop. mkt var redan planerat men la jag la ner allt... trode aldrig jag skulle orka dra i trådarna igen. Med all stöd från familj o vänner känns det nu som att jag vill bli den vackra bruden i vitt. Har alltid önskat mig ett sommarbröllop men nu får ja väl se framemot och bröllop.
    Undrar om ngn kan ge mig tips om vad som är fint extra fint vid ett höstbröllop, ngt jag borde tänka på TACKSAM FÖR SVAR

• 18 Nov 2006

Tima:
    jag beklagar verkligen sorgen!
    Men vad roligt att du börjar hitta tillbaka och vill fortsätta planera bröllop .

Lite tips på vad som är fint på hösten:

* Levande ljus + mysig belysning fraåt eftermiddagen/kvällen. Om ni gifter er i kyrkan kan ni ju satsa på att ha mycket levande ljus även där (kanske i fina små dekorerade lyktor).

* Fackor är väldigt fint. Men det kanske är mer vinterbröllop...?!

* Färgtemat kan gå i varma höstfärger t ex. rött, brunt, gult, grönt, orange. Alltifrån buketten, mannens slips/plastrong till bordsdekorationerna och inbjudningskorten.

* Dekorera med ljung, mossa, fina kottar (som man målar eller fixar till) och sätt ihop tillsammans med blommor i ett fint arrangemang.

* Höstig mat som t ex. vilt, kantareller, mustig soppa, kraftig efterrätt med hjortron eller något annat höstigt bär.

Jag tycker hösten är bästa årstiden att gifta sig på .

• 18 Nov 2006

Jag vet inte vad "fackor" är . Facklor ska det vara

• Majuutschi

Nu har jag sytt lite o allt känns så mycket bättre.. Har sytt ett nytt "prov-liv" o provat "prov-kjolen" som jag sydde för någon månad sedan. Kjolen ska jag nog ta o göra 2 storlekar mindre (tur jag inte sytt klänningen tidigare) o provlivet gjorde jag efter mina ändringar på första provlivet o det blev riktigt bra.. O så har jag gått omkring lite i mina skor oxå.

Igår hade min älskling skrivit i mitt efternamn på efternamnsblanketten, så nu var det bestämt.. O så har jag begärt ledigt från jobbet dagarna runt bröllopet oxå o det var inga problem..

Igår var vi även hos min tärna o kollade på en klänning hon tänkt kunde passa o den funkade jättebra så nu är det fixat. Känns som allt börjar falla i plats. Ska bara beställa ringen ännu så kommer det kännas riktigt lugnt..

• 18 Nov 2006

Majuutschi:
    vad kul att du syr din egen brudklänning . Hoppas att du lägger ut bilder sedan så att vi får se!
    Min blivande man kommer också att ta mitt efternamn. Han tränar för fullt på namnteckningen här hemma .

I morgon ska jag åka till guldsmeden och hämta min förlovningsring. Har inte kunnat använda den på några månader då den har varit för stor. Men nu är den förminskad och kommer förhoppningsvis att passa! Kommer ju knappt kunna vänta på vigselringen (den ska inte hämtas förrän 5 november).

• Majuutschi

För mig har det varit en självklarhet att jag ska sy min egen klänning själv.. Nu har jag iaf prov-sytt klart o nästa vecka ska jag börja med sidentyget.. Ska bli kul att se hur det hela blir. O håret har jag ett hum om hur det ska vara nu.

Svar på tråden Novemberbrudar?? (2006)