• 18 Nov 2006

Novemberbrudar?? (2006)

Finns det några fler som gifter sig nu i november?! Börjar ju snart bli dags.... .

Hur långt har ni kommit? Börjar det bli nervöst?

Vi gifter oss den 18:e november (snart bara två månader kvar!!) och har fått klart det mesta. Längtar massor .

• Svar på tråden Novemberbrudar?? (2006)
  • brallis

vi gifter oss den 20 November. Har ännu inte hittat min ring, så just nu är det det som stressar mig mest.

• 18 Nov 2006

Ah, så ni gifter er på en måndag?! Har ni litet eller stort bröllop?

Vi gifter oss i Statshuset utan några gäster, men i övrigt så ser det ut ungefär som en "traditionell" bröllopsdag .

Beställde min vigselring nu i veckan, så den ska vara klar i början av november .

• Blivande fru Snäll

Vi gifter oss också 18 novebmer! Det mesta börjar vara klart och jag längtar mer och mer...

Hur kommer det sig att ni gifter er i november? Vi bor i Norrland och ville ha det mörkt ute och därför blev det november. Det känns jättebra med ett höst/vinterbröllop och ser fram mot att tända ljus överallt.

• 18 Nov 2006

Ah, vad kul med en till .

Vi valde den 18 november för att det är "vår" dag. Vi kommer alltså att gifta oss på vår 8-års dag . Precis som du/ni tycker jag/vi att det är jätte mysigt med mörker och tända ljus!

Kommer ni att fotograferas inomhus eller utomhus?
    Vi har inte bestämt oss ännu....

• Cat-06

Vi gifter oss också i november, den 11:e. Att det blev just då hängde ihop med massa andra saker runt omkring, det var november som "blev över"... Börjar få panik nu, men min klänning är fixad, barnens klänningar också, lokal, kyrka, musik under kvällen, fotograf, ska träffas ang maten/serveringen imorgon kväll...

• Blivande snäll fru

Vi ville helst ha fotograferingen från vigseln i kyrkan, men ska fota lite innan också för säkerhets skull, om fotograferingen från kyrkan blir för mörka och gryniga. Än har vi inte bestämt detaljerna kring fotograferingen, vi litar blint på fotografen;)

Hur gör ni efter vigseln? Blir det kramar och risgryn utanför kyrkan, som det brukar vara under sommaren? Eller tar ni kramkalaset inomhus?

• 18 Nov 2006

Cat-06:
    ta det lugnt bara så ordnar det sig nog. Är ju nästan två månader kvar .

Blivande snäll fru:
    vi gifter oss inte i kyrkan och har inga gäster så det blir inget kramkalas eller riskastande. Eller kramkalas blir det väl iofs - fast bara mellan mig och maken .
    Vi har bokat fotografering till kl. 13 så det är tillräckligt ljust för att fotograferas ute. Men samtidigt känner jag att det är så fruktansvärt kallt i mitten av november, och tänk om det regnar *hm*. Vill inte heller köpa någon cape eller pälsjacka, utan vill "bara" han min klänning på bilderna.

Vad ska ni ha för klänningar?

• Majuutschi

Här är e till som ska gifta sig i november.. 11/11.. Bara 7 veckor kvar!!! Vi skrev på hindersprövningen o efternamns-ändringen igår, men har inte riktigt bestämt vilket efternamn vi ska ta men det lutar mot mitt. Annars så har jag lite panik ver kläningen o håret. Jag ska sy klänningen o har haft noll tid till det den senaste månaden så jag har bara sytt en prov-klänning. Men nästa vecka ska jag börja på allvar. O håret jhar jag ingen aning om hur jag ska ha...

• Cat-06

Har börjat titta på bordsplaceringen nu, vi var i lokalen där vi ska vara i torsdags, och bestämde hur vi ska ha borden. Istället för E-bord ska vi sätta ihop 2 rektangulära bord till fyrkantiga. Men, bordsplaceringen.... Kräver en hel del eftertanke...
    Sen måste jag hitta skor, så att vi vet hur mycket brudklänningen behöver sys upp. Har varit och tittat på ring också - och kan inte bestämma mig - finns ju så många fina...

Svar på tråden Novemberbrudar?? (2006)