om jag skulle ta med mig min kille till gynekologen och be dem skaffa diflucan till honom också så är jag 100% säker på att de skulle skratta mig rakt upp i ansiktet.
När det gäller min kroniska svamp så vet jag att det INTE beror på att vi bollar den fram och tillbaka till varandra. Vi har inte sex under tiden jag har svamp och han smörjer sig med canesten varje gång. Men hela grejen börjar kännas riktigt irriterande nu, för som det står överallt så går killarnas svamp över mycket snabbare än tjejen eftersom svamp inte klarar sig i en torr miljö, underlivet är mer gynnsamt för svampen.
Det känns som "bull shit" rent ut sagt ALLT som gynekologerna säger.
Jag känner en massa tjejer som tvättar sina string, sängkläder och handdukar i 40 grader, rakar hela underlivet, smörjer sig aldrig, sover med trosor, har jättetajta byxor, har sex utan kondom osv.. men som kanske bara fått svamp någon enstaka gång. och när de fått svamp så har de inte "smittat sig själva igen" även fast de tvättat sina underkläder i bara 40 grader.
Men kanske är det så att de med svampproblem har mer benägenhet till svamp, inte att de smittar sig själva månad efter månad. år efter år