• Botan

Var friade han/hon till er?

Hej

Jag är lite nyfiken och undrar var han/hon friade till er? Jag menar var det på en strand i söderhavet eller något annat ställe? Jag och min pojkvän skal åka till Maldiverna i vinter så jag HOPPAS att han friar till mig där!!

• Svar på tråden Var friade han/hon till er?
  • firren

min kille friade under bar himmel på en pir ute i havet på natten i ett mkt varmt land... det var underbart!

• Rya2007

Han friade på en öde strand i Falkenberg!

• praline

Han friade helt oväntat på våra bästa kompisars bröllopsfest under tiden han höll tal til dem. (han hade frågat dem först om det var ok) Det var jätte romantiskt och alla stod upp och grät.

• SpookysKira

Han friade hemma i koket pa min 25 fodelsedag. Jag kom hem fran plugget och forvantade mig bara att vi skulle ut och ata lunch, men nar jag kom hem var det tanda ljus overallt, och hela koksbordet var fullt med blommor. Han friade med min underbara ring som han inforskaffat i smyg.

Vi gick ut och at romantisk lunch efterat :)

• Botan

Åhh vilka underbara berättelser...Man nästan ryser när man läser. Der låter så roamntiskt.

• Fröken Rosenknopp

Han friade
    ganska oväntat
    i soffan hemma
    då vi hade pizzaost mellan tänderna och en halväten VIKING pizza på bordet och våran valp tuggade oss intensivt i fötterna (han ville också vara delaktig)

Romantiskt?

Kanske inte...
    Men UNDERBART

• tågjäntan

På baksidan av S:t Andrews kapell i Göteborg. Vi gick dit efter en god och trevlig middag. Jag hade tänkt mig lite mer romantiskt ställe för själva frieriet, men det blev lite ont om tid, Domkyrkan hade stängt och det var lite kallt. Men hans frieri/tal var så fint och romantiskt så det slätar över att han inte hade planerat det andra så väl. Det kommer jag minnas hela mitt liv.

• Skidbrud (gift)

Min sambo friade till mig på en klippa vid havet!

Väldigt romantiskt och jag blev så nervös så jag vet inte vad jag svarade riktigt! Men JA lyckades jag klämma fram i alla fall!

• Trancequeen

Vi hade varit på stan i 2 timmar och shoppat kläder. När vi är på väg tillbaka till bilen, som vi hade parkerat utanför stan, så sliter han in mig på skärgårdsbåten som jag såg var på väg att lägga ut. Jag blev helt förvårnad när jag insåg att han hade bokat bord. Det var det underbaraste sättet jag kunde tänka mig. Vi stod på däcket och dansade till "För dig" av Lars Winnerbäck (var dock ett liveband som spelade låten vid detta tillfälle). Han viskade i mitt öra och frågade om jag ville leva med honom resten av mitt liv, och självklart så ville jag det :)

Vi hade fått publik, alla bara stod och log när dom insåg att vi förlovade oss just i detta nu :) Det var så underbart. Solen i ögonen och en underbart skön bris for genom håret. Jag kände mig fri och lycklig.

• Felia

Han kidnappade mig till Prag över nyår (hade lurat i mig att vi skulle åka på ett bröllop i Sigtuna, men väl på Kastrup stod det klart att vi skulle till Prag istället), efter en gelet god 7-rättersmiddag, ståendes på en snötäckt bro i Prag åkte ringen fram....jag kommer ALDRIG att glömma den kvällen...=)

• hemligmia

Min sambo friade i sängen när jag hade magsjuka (han har ett sinne för romantik karln min )Magontet kändes inte längre så outhärdligt och jag låg med ett leende på läpparna hela dagen

• fridolutten

Vi åkte till Vadstena klosterhotell för att vi skulle ta det lungt och ägna oss åt varandra efter en hektiskt tid. Vi hade tidigare pratat om att vi skulle förlova oss och gifta oss men sa att vi skulle vänta med förlovning tills semestern i sommras. Efter en underbar 5 rättersmiddag tar vi oss upp till rummet och tappar upp ett ljuvligt bad. När vi sitter där i bubblorna så tar han fram ringen och frågar om jag vill gifta mig med honom!! Jag blev alldeles chockad då vi tidgare på kvällen hade pratat om att göra det under sommaren, när jag hämtat mig svarade jag såklart JA! Det var ett ögonblick jag aldrig glömmer just därför att jag blev så totalt överraskad. Vi hade visserligen titta på ringar osv men vi skulle ju vänta... 13 maj var detta och den 12 maj 2007 står bröllopet. Jag längtar!!

• Fröken Malm

Hemma i sängen när vi låg och tittade på TV en söndagseftermiddag!
    Fast utan ring, för de gick vi och tittade på gemensamt.

• jo2

Han friade på en strand i Polen. Han hade tagit med ett Kinder ägg i fickan ner till stranden och tyckte att jag skulle äta det. Lite konstigt men jag älskar choklad så det var okej. Han hade suttit hemma och lyckats få in en ring i ägget så jag blev glatt överaskad när jag öppnade det lilla ägget innuti. Jag blev förstås helt lycklig och ville genast tillbaka till hotellet och börja planera, men vi tog en drink vid havet först!

• blablabla

jo2; Hur i hela *** lyckades han få in ringen i det lilla plastägget och sen låta chokladen vara hel!?

• jo2

Vi har inte diskuterat det så ingående, men han köpte hem några stycken ägg och lyckades sen dela ägget i halvor och sedan värmde han det lite vid kanterna så det klibbade ihop. Får fråga honom igen, kommer inte riktigt ihåg hur han sa, tänkte på lite annat den kvällen! =)

• @-}----

Hemma i sovrummet....totalsurprise!

• blablabla

jo2, förstår det! Men det är ändå spännande, vilken kille liksom!

• jo2

blablabla: min kille!!! =) Ja han är en pysslig kille, lite typiskt han! Gillar att göra "omöjliga" grejer! Men oftast går hans projekt åt skogen så det är kul när han lyckas. Nu bygger han en bastu till mig, men han vet egentligen inte hur man gör, men med en ritning kan man göra vad som helst till sin blivande!

• vi_två=sant

Många fina och romantiska historier får man läsa här. Blir nästan lite avundsjuk, men bara lite. Min fästman är inte så romantisk av sig.
    Vi var på landet i vintras och låg och myste i sängen som står framför kakelugnen. Där det sprakade en eld.
    Rätt som det är säger han bara rakt upp och ner: "Skulle du fria nu så skulle jag säga Ja" Romantiskt? Nja, gulligt Ja.
    Jag frågade varför inte han friade själv, då svarade han att han var rädd för att få ett nej.
    Vi pratade inte mer om det utan vi somnade väl till lite. Då vaknar jag till med ett ryck och sätter mig upp. Jag väcker honom och frågar: "Vill du gifta dig med mig?"
    Han tittat på mig med ett leende och säger:"Trodde aldrig du skulle fråga. Självklart vill jag det min smultronpuss."

Så pingstafton for vi till Gotland och förlovade oss. Nästa år på pingstafton gifter vi oss. Längtar såååå!!!!!

Svar på tråden Var friade han/hon till er?