• Botan

Var friade han/hon till er?

Hej

Jag är lite nyfiken och undrar var han/hon friade till er? Jag menar var det på en strand i söderhavet eller något annat ställe? Jag och min pojkvän skal åka till Maldiverna i vinter så jag HOPPAS att han friar till mig där!!

• Svar på tråden Var friade han/hon till er?
  • Fixit

Han friade i en hängmata på en strand i Thailand.

• Utpala

Vid sängkanten hemma hos oss på morgonen på min födelsedag efter att han först grattat mig på föedelsedagen...

• picachu

När vi stod och målade om sovrummet fick han ett ryck och friade... Skitskumt var det :D 24 september ska vi fira årsdagen av vår förlovning, som ursäkt för att dricka av den goda skumpan vi fick i bröllopspresent :)

• NinaHq

Han gick ned på knä framför en sprakande brasa i en fjällstuga i Ockelbo. Vi hade hyrt stugan på vår sexårsdag, 8 december förra året. Milsvid utsikt utanför fönstren och rejält med snö... Jättevackert!

• Örebroare

På vår första utlandssemester tillsammans. På en sandstrand, vid solnedgången, på den italienska ön Sardinien. Det var helt underbart!

Vi var helt ensamma på stranden, jag hade en vit klänning på mej och han sa dom mest fantastiska sakerna till mej innan han gick ner på knä och friade med en ring som han hade sett ut själv! Vi hade pratat om förlovning tidigare, men jag blev ändå väldigt förvånad, och jätteglad förstås!

• mammen

Han friade i badkaret. :D

Jag skulle iväg och jobba och vi skulle inte ses på 10 dagar. Under dagen hade jag varit hos en väninna och när jag kom hem hade han tappat upp ett bad och tände ljus. När vi suttit och småpratat i badet en stund sa han att eftersom han älskar mig så mycket och vill leva med mig resten av livet så undrade han om jag ville bli hans fru. :)

I handen hade han förlovningsringen. Jag hade gett onom den 3 månader tidigare och sagt att jag ville ha tillbaka den när den betyder något igen. Vi har haft lite problem i förhållandet och det var mitt sätt att markera.

När jag kom till jobbet var det bara en person som såg att jag hade på mig ringen igen. Vi höll det hemligt ett par veckor men sedan kunde vi inte hålla oss utan berättade för alla.

• Engel

Vi satt hos mina föräldrar på påskafton och då friade min sambo och föreslog datum nästa år. Min mor och syster grät floder medan far och systerns sambo tog fram att skåla med!

Två veckor senare fick vi hem våra ringar och då åt vi en underbar middag med gott vin efter att ha satt på ringarna!

• Carma07

Jag friade till min sambo igår när vi låg på sängen och kramades. Jag sa att nästa sommar så firar vi vår 5:e förlovningsdag och undrade om han ville gifta sig med mig då på ett eller annat sätt.

• j+a

Efter att ha varit förlovade i 7 år så friade han plötsligt helt oväntat när jag kom hem från arbetet en helt vanlig torsdag!

När jag öppnar dörren ligger det en utstrött röda rosblad i hela hallen samt i trappan upp till lägenheten. På nedersta steget ligger också en hel ros. När jag kommer upp för vår svängda trapp så står han där på knä, uppklädd i finaste kostymen, men en ros i handen och friar! Sedan sålade vi i champagne och så hade han beställt hem underbar mat med efterrätt.

Jag var helt omtumlad, fattade först efter ca 1 timma ett det verkligen var sant, och då kom tårarna! :)

• j+a

Hrm.. skålade ska det vara såklart!

Svar på tråden Var friade han/hon till er?