• Lapinette

Maj 2006

Märkte att vår gamla Maj-tråd var avstängd och då jag och några till fortfarande inte kan släppa BT så öppnar jag en ny tråd. Hoppas ni som tittar in här hittar hit och talar om vad som hänt sedan ni gift er.

Självfallet är även nya brudar välkomna att skriva här. Fråga om råd inför er stora dag eller helt enkelt fördriva tiden med några redan gifta kvinnor.

• Svar på tråden Maj 2006
  • Mopedvin

lapinette - jag skulle nog göra två stycken. Ett med fotgrafkorten och ett med de andra. Vi har vårt fina album från fotgrafen, sen tänker vi göra ett med alla andra kort, skulle tro att vi har samlat ihop ca 500 vi med, från familjen. Kommer nog att sätta in korten från vår lilla smekmånad i paris i det också.

Sen kanske det blir ett scrapalbum också om jag kommer ha tid och lust.

• Lapinette

Ja, det blir en hel del att göra i vinter...samtidigt som vi går på visningar och budar på lägenheter/hus.

• Mopedvin

Å vad spännande...vad tror du det blir? Lägenhet eller hus? Bostadsrätt eller hyres?
    Vi bor i en 3:a i ett gammalt hus från 1898. Lägenheten är väldigt charmig men inte ett dugg modern, vilket inte gör mig något. Vi tapetserade och målade alla rum utom köket när vi flyttade in. "Vita" väggar överallt är suveränt tycker jag. Ibland blir jag sugen på en snygg fondvägg men tycker om rena väggar och exprimenterar sedan med färger på tyger. Är lite allergisk mot för mycket ek och blandar ganska många träslag, älskar antikbutiker.

• Lapinette

Bor i hyresrätt och söker bostadsrätt. Har ingen aning om det blir hus eller lägenhet utan söker tills vi finner det vi vill ha. Vi är nog mer ute efter något modernt, ljust och öppet och helst så lite renovering att göra som möjligt. Eftersom det blir vår första ägda hus/lägenhet så vet vi inte hur pass händiga vi är...mer än att jag är en jäkel på att måla.

När vi väl har hittat det rätta stället och budat högst så blir det att inreda. Allt detta kommer ju att ta en massa tid så det där med att känna sig osysselsatt efter bröllopet lär vi nog inte känna av. Ni då, några framtidsprojekt?

• Mopedvin

Framtidsplaner... Barnverkstan är i full gång, händer inget ännu bara efter mitt missfall i mars. Sen ska jag ju plugga i 1,5 år så jag blir barnmorska. Vi flyttade till denna lägenheten för ca ett år sedan med siktet inställt på att kunna få ett barn och bo kvar ett tag efter det också. Hus hägrar väl också i framtiden men jag älskar verkligen vår lägenhet! Vi har vår lilla balkong där vi spenderar mycket tid, vi har båt som åker ut med och badar när det är fint väder och på vintrarna är det ju perfekt med lägenhet i stan. Vi har prioriterat bort mycket som våra vänner har, fin bil, hus etc för att kunna resa. Vi har de senaste 4 åren rest på minst en långresa per år och minst en liten europaresa. Men nu blir vi nog hemma ett tag, men visst suger res-tarmen! Blir nog en weekend till "vår stad" prag till våren i alla fall. I höst har vi Hasseludden/Yasuragi spa att se fram emot.

• Lapinette

kattkatt - låter ju utmärkt! Jag har lagt mina p-piller på hyllan sen bröllopsresan och tyvärr har folk redan börjat fråga. Bland annat min svärmor så pass att min man skrek åt henne i telefonen att om hon inte slutade fråga så skulle han aldrig ringa henne igen! Jag tror att budskapet gick fram. Vad tror folk egentligen? Om jag vore gravid så skulle jag inte ens själv veta om det. Har hunnit haft en "normal" menstration sen jag slutade med pillren.

När vi köper lägenhet så önskar vi helst en 4:a. Ett sovrum, ett rum som förhoppningsvis ska bli barnkammare och ett rum som arbetsrum/gästrum. Vi måste ju tänka på släkten i Frankrike emellanåt kommer upp och hälsar på och det ät tröttsamt att ha dem sovandes i vardagsrummet.

Fram tills dess (barn) så fortsätter våra liv i njutningens tecken med massor av god mat, gott vin och resor. Hädanefter blir det ju inga resor till varandra utan förhoppningsvis med varandra.

• Mopedvin

Tjena alla gamla majbrudar, ville bara säga att jag är gravid...Känns bra än så länge

• Lapinette

Ett stort GRATTIS!!!! Håller tummarna för dig. Själva så försöker vi men hittills (vad vi vet) har inget hänt. Fast å andra sidan vi har precis bara börjat.

• Mopedvin

Lapinette - tack, det känns ganska bra, lite orolig för missfall igen bara. Och för er del, lycka till! Hur har sommaren varit? Är flytten från Cannes avklarad?

• Lapinette

Flytten från Cannes är nu avklarad. Kom upp med bilen full av vin och kläder i lördags eftermiddag. Kartonger och möbler flyttas av en flyttfirma. Möblerna ska magasineras till vi hittar något större och kartongerna ska hem till oss. Det kommer att bli lagerlokal när de kommer (om några veckor).

I söndags var vi och tittade på hus och igår ville vi buda på en villa i Älvsjö men ägarna ville ha en snabb affär och hade redan antagit ett bud och skrev papper igår. Trist för huset var verkligen fint och låg avskiljt men ändå centralt och näst intill grannar till en av mina bästa väninnor. Vi fortsätter vårt letande.

Som sagt, hus/lägenhet är det nya projektet nu efter bröllopet.

• Maja-bruden

Kattkatt! Grattis! Jag är också gravid, i v.14, och det resultatet ska ha lyckats slinka igenom skyddsnätet ett par veckor efter bröllopet! Himla läckert att få barn sådär direkt 9½ månader efter bröllopet, även om det inte var planerat för vår del! Hoppas det sprider sig så vi blir lika tjocka och fina alla majbrudar som önskar!

• Lapinette

Grattis! Själv fick jag min mens till helgen. Jag som ville ha ett maj-barn... men det är bara att hoppas att det blir ett juni-barn istället.

Svar på tråden Maj 2006