• Lapinette

Maj 2006

Märkte att vår gamla Maj-tråd var avstängd och då jag och några till fortfarande inte kan släppa BT så öppnar jag en ny tråd. Hoppas ni som tittar in här hittar hit och talar om vad som hänt sedan ni gift er.

Självfallet är även nya brudar välkomna att skriva här. Fråga om råd inför er stora dag eller helt enkelt fördriva tiden med några redan gifta kvinnor.

• Svar på tråden Maj 2006
  • Fru Cinderella

Jo ni/du med erfarenhet av maj.
    Vad tror ni om väderförhållandena i maj?
    något i lita på??

• Lapinette

Cinderella - det beror på vart ni ska gifta er? Om det är i Sverige säger jag bara - kan man någonsin lita på vädret här???

De som gifte sig första helgen i maj i år hade typ 25 grader och sol medan vi som gifte oss senare fick det mycket kallare.

Vi gifte oss den 20 maj utanför Stockholm och det regnade hela vägen dit. Sen sken solen, sen kom en skur igen osv. För själva bröllopsdagen var det ok då vi ändå hade det suveränt men för våra långväga gäster var det tris då vädret forsatte vara kallt och regnigt hela veckan efter.

Om du är intresserad och läsa och se bilder från ett majbröllop. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1715352.html

• Mopedvin

Hittat hit...skriver imorgon...

• Mopedvin

Antar att du är i Cannes nu Lapinette och njuter av de sista dagarna. Hur gör ni med flytten, hyr ni möblerat? Eller är det en bostadsrätt ni bor i?
    Livet som gift tilltalar mig väldigt måste jag säga, känslan bara att ha "en Man". Skulle vilja göra om det igen...10 gånger till, älskade verkligen känslan man hade den dagen, eller hur? Svårslaget. Nu tröstar vi oss med långa härliga kvällar på balkongen med svalt vin, lata dagar på västkusten och te i soffan när det åskar.
    Hösten är lite osäker hur den kommer att se ut, jag har sökt in på barnmorskeprogrammet och ligger på reservplatsnr 1! efter 1:a antagningen. Betyder antagligen att jag kommer in men det hade varit skönt att ha kommit in på första försöket. Lata jag kan ändå inte låta bli att knorra lite över att ekonomin kommer att bli sämre...det är ju rätt skönt att jobba och få lön...vara ledig och slippa plugga på helgerna...Men samtidigt känns det lite spännande, ungefär som när man skulle börja ettan, och tänk vad kul med alla nödvändiga prylar jag måste införskaffa samt en helt ny "skolgarderob"
    Hur går det med lägenhet för er? Letar ni eller ska ni bo i din?

• Brud 2006

Lapinette: jag hoppar in lite här i er tråd efter att ha kollat på alla era vackra foton och läst din fina bröllopsberättelse! Bilderna var verkligen helt fantastiska! Vi har ju också bokat Georgios på Orasis och tror att det kommer att bli jättebra! Vi har bara bokat baspaketet men har nu mailat honom och frågat om vi kan uppgradera oss till silverpaketet, dvs. att även fotas under vigseln och brudskål. Var det det paketet ni valt? Hur många timmar blev det totalt (fotograferande alltså), hur lång tid innan respektive efter vigseln!

Era vackra bilder har verkligen övertygat oss om att vi valt rätt fotograf, jag längtar så till den 5 augusti!

Hoppas att du har det skönt i Cannes!

• Therese33

Trevligt initiativ till en ny tråd! Det är som sagt svårt att släppa denna sida helt... Sedan vi gift oss 27 maj så har vi varit på bröllopsresa i 10 dagar, vi var på Aruba i Västindien och det var helt paradislikt! Vita stränder och turkost vatten.
    Det kanske låter konstigt men det känns lite mer vuxet och "riktigt" att vara gift. Jätteskön känsla att när man berättar något så kan man säga "sin man" istället för "sin sambo".
    Annars så jobbar man och sliter, skall ha semester 7 augusti så då hoppas vi att det blir fint väder, tänkte ev gå och titta på friidrotts-em...
    Hur har ni gjort med tackkort förresten? Vi har inte skickat ut några än och funderar om man skall göra egna eller beställa färdiga?

• Lapinette

Brud 2006 - precis, vi valde att få porträttfotografering, vigsel och sedan brudskål. Totalt skulle det vara ca 3 timmar men det blev något mer, säkert närmare 4 timmar. Dessutom var han jättetidigt på plats (typ 2 timmar innan vigseln) för att kolla in omgivningen.

Georgios ville ta porträttfotona efter vigseln men jag tjatade till mig att åtminstone få göra hälften innan och hälften efteråt. Så ca 30 minuter innan vi skulle gå in i kyrkan stod vi uppe på värdshuset och fotograferades medan vi såg gästerna anlända till kyrkan. Det var jättehärligt och avslappnande. Sen tog vi ytterligare några bilder (vi hade tyvärr regn) i en trappa ovanför brudskålen. De bilder vi hann ta utomhus (med bl a slottet i bakgrunden) togs mellan brudskål och middag (vi hade det på 2 olika ställen) för då hade vi äntligen uppehåll.

Hälsa honom från oss (Mariefred den 20 maj). Jag ska efter sommaren beställa en hel drös med foton och göra ett stort bröllopsalbum!

• Lapinette

Brud 2006 - ska kanske tillägga att vi är jätteglada över att vi anlitade honom så pass många timmar ...önskar nästan att vi hade valt att ha honom en stund på middagen också. Har tittat på våra kort om och om igen och lagt upp dem på vår egna hemsida för våra vänner etc.

Therese33 - våra tackkort gick ut i slutet på juni. Det svåraste var att välja ut 1-2 kort av typ 540!!! Jag gjorde alla korten själ enligt samma slags tema som våra inbjudningskort, placeringskort, vigselprogram etc. Satt även och handskrev tack till samtliga gäster dvs "Tack för presentkortet till Utö Värdhus. Vi har bokat in en vistelse där....etc etc". Det tog tid men ville verkligen att det skulle vara personligt.

Eftersom det är min mans företag som flyttar honom till Stockholm så betalar de ett visst antal kubikmeter hos ett flyttföretag. Så det blir att frakta soffa, garderog, säng etc till ett ställe i Stockholm där vi kan magasinera sakerna tills vi hittat en större lägenhet. Jag har en 2:a och den är proppfull! Där kommer vi att bo så länge.

kattkatt - har precis anlänt till Cannes och suttit och läst lite korrektur ute på altanen. Det är 30 grader varmt och de pratar om att det även kommer att vara denna temperatur på nätterna de närmaste veckorna. Tur att vi har det svalt inomhus (aircondition).

Grattis! Om du är första reserv så tycker jag väl nästan att du borde räkna med att du har kommit in. Barnmorska, måste vara härligt att få jobba med något så pass positivt inom vården. Själv insåg jag att jag gått upp 2 kg sedan bröllopet ... hoppas jag är gravid och inte enbart semesterfet...You never know??!!

• 060513

Ja, det är som Therese33 säger, det är svårt att släppa denna sida.. :)
    Vi gifte oss den 13 Maj och har efter det varit på bröllopsresa till Lissabon.

Nu är man åter på jobbet igen. Känns lite konstigt att inte ha nåt att "göra" på kvällarna samt helgerna när vi var lediga tillsammans. Att inte behöva fundera på bordsplaceringar, blommor, festprogram mm. :) Fast nu ska vi försöka välja ut några kort att sätta i album (har ca 500 kort), så vi har väl kanske lite att göra kvar ändå.. :)

Vi gjorde egna tackkort (har gjort alla kort själva) och de är redan skickade.

Therese33 hur var Aruba i maj? Var till Mexico i jan-05 och det var underbart, funderar på att åka till Aruba men när är det bra tid att åka dit? Stämmer det som de säger att det aldrig regnar där?! :)

• Brud 2006

Lapinette: Tack för ditt svar! Ja, jag hoppas verkligen att han inte bokat in något efter oss utan att vi kan fotas en längre stund. Det är ju bara en gång i livet!! Som sagt, ni var jättefina och jag ska komma ihåg att hälsa från er till Georgios! Lycka till med flytten!

Svar på tråden Maj 2006