Vem betalar ?
Betalar ni bröllopet själva, får hjälp att betala eller får det helt betalt av någon ?? Om någon hjälper till och betalar har de då erbjudit sig själva eller har dom blivit tillfrågade ??
Betalar ni bröllopet själva, får hjälp att betala eller får det helt betalt av någon ?? Om någon hjälper till och betalar har de då erbjudit sig själva eller har dom blivit tillfrågade ??
Vi planerar att betala allt själva (ca 50K) men troligen kan vi få något bidrag eller praktisk hjälp som minskar på kostnaderna. Allt är välkommet inom rimliga gränser, det är vissa saker vi vill betala själva. Min m2b VILL verkligen betala min ring, vilket känns heeeeeelt ok ;)
Vi har tänkt oss att hela bröllopet kommer att gå på ca 50 000kr och vi har tänkt betala det själva. Vi har dock inte berättat nåt för våra föräldrar ännu så jag vet inte om vi kommer att få något bidrag eller inte ännu. Ev bidrag kommer att gå till en bröllopsresa (inte inkl. i summan ovan) eller till att bjuda fler gäster. Jag skulle ganska säkert tro att vi får bidrag från mina föräldrar då de har bra ställt. m2bs familj har det inte så superbra ställt men skulle tro att det kanske kommer ett litet bidrag ändå.
Ni som har föräldrar som betalar hela kalaset eller bröllopsresor. Snacka om snällt, Ni måste ha rika föräldrar.
Våra föräldrar betalar ungefär en tredjedel var och vi en tredjedel. De erbjöd sig, vi hade inte räknat med det när vi la budgeten utan det var bara bonus!
Vi hade inte räknat med hjälp men mina föräldrar ville betala festen (inom rimliga gränser givetvis)... resten står vi för. Supersnälla är de!
Mina föräldrar har erbjudit sig att hjälpa till att betala men jag tycker att man ska inte ha för stort bröllop för det viktigaste är att man kan leva med det efterråt så trots jag vill ha catering etc hoppas jag vi lyckas spara ihop allt själv.. runt 30000kr går det nog på så vi får spara 3000kr/månad
Vi betalade allt själva. Både min mans och mina föräldrar är döda men om de hade levt så tror jag i alla fall att vi hade betalt allt själva.
chihiro : Ja..
Vi är runt 30 båda två och kommer definitivt att betala bröllopet själva. Det skulle kännas konstigt med något annat när det är vi som bestämmer hur vi vill ha det.
Att våra respektive föräldrar ändå hjälper till med vissa detaljer är en helt annan sak och är något som vi ser som extrabonus.
Kan ju tillägga också att även om våra föräldrar betalat allt , tänker ha catering för att hålla kostnaden nere, fast det vet dom inte än =)
Så vi försöker ju dämpa ner det!
Vi betalar den största delen själva. Mina föräldrar sponsrar festen med 50 000 kr. Vi räknar med att allt går på totalt 170 000 kr (inkl ring 10 000 kr, resa 50 000kr). Vi spar ca 10 000kr i månaden nu, så vi räknar med att hinna få ihop allt vi behöver.
Mina föräldrar erbjöd sig att betala en del. Jag skulle aldrig fråga dem!!!
Jag fick en överraskning av min pappa eftersom att han såg hur mycket detta bröllop betyder för mig betalar han det mesta.Jag blev otroligt glad och vet inte om jag någonsin kommer kunna tacka honnom för det. Han är inte rik men otroligt snäll och jag känner en otrolig kärlek till min pappa. Mamma är inte dålig hon heller hon betalar min klänning. Vilka föräldrar jag har!!
redan när min sytster gifte sig så sa mina föräldrar att vi kommer att få lika mycket i bidag som hon fick.
mina sävrföräldrar har också sagt redan innan vi bestämt oss för att gifa oss att vi kommer att få motsvarande summa som min blivandes bror fick.
själva kommer vi att spara ca 100000:- så det täcker upp både bröllop och resa.
själva bröllopet kommer att gå på ca 70000:-.
så våra föräldras pengar kommer vi att lägga till resan så att våra barn kan följa med.
Vi kommer att betala bröllopet själva. Fast vi överraskades av min blivande svärfar som nu sent i planeringen meddelade att han bidrar med 5000:- Bara så där, inte alls något som efterfrågats av oss. Men tacksamt mottaget...
Min blivande svärfar har redan tidigare sagt att de bidrar till sina barn (dvs. hans 3 barn och hans frus 2) bröllop med 10.000. 2 av dessa "barn" har redan fått denna gåva och nu får vi detsamma! när jag sedan berättade detta för min mamma vid något tillfälle ville inte hon vara sämre så nu ger mina föräldrar oss också 10.000!, resten står vi för själva, vilket verkar bli 30-40.000 till. Vilket är en del för oss eftersom jag pluggar...
Då jag är 30år och M2B 36år kändes det inte så aktuellt att be föräldrarna att betala ett bröllop, så vi planerade att betala allt själva. Vi har nu fått lite bidrag trots allt.
Mina svärföräldrar köpte alkoholen i Tyskland och sa att de bjuder på det, när mina föräldrar hörde det sa de "då står vi för maten"! Detta var absolut inget vi räknat med men det är naturligtvis väldigt uppskattat.
Jag har nu bestämt mig för en jätte-häftig tårta som blev betydligt dyrare än beräknat men detta betalar vi givetvis själva!
Vi fick 100 000 kronor av våra föräldrar och vi frågade inte. Utan de kom till oss och sa att vi har ju inte pratat om pengarna, då sa vi att vi skulle betala allt själva, men de insisterade på att ge oss pengarna. Vi ser det som en bröllopspresent från dem och kommer bjuda dem på något om det blir pengar över, så vi tänker inte "susa" iväg för att vi har mycket pengar att röra oss med.
Vi kommer betala själva, men hoppas på lite hjälp av föräldrarna att fixa ihop allt. Skulle kännas konstigt att be om nåt då man är över 30 och tjänar ok med pengar. Kanske man man önska sig bidrag till bröllopsresa?