Vem betalar ?
Betalar ni bröllopet själva, får hjälp att betala eller får det helt betalt av någon ?? Om någon hjälper till och betalar har de då erbjudit sig själva eller har dom blivit tillfrågade ??
Betalar ni bröllopet själva, får hjälp att betala eller får det helt betalt av någon ?? Om någon hjälper till och betalar har de då erbjudit sig själva eller har dom blivit tillfrågade ??
Vi skulle betala allt själva. Nu blir det dock så att våra føräldrapar bidrar med ca. 16.000kr var.
Vi har tackat nej, nej, nej flera gånger men pengarna kommer in på kontot hur vi än gør säger iaf mina føräldrar. De är underbara!
vi står för bröllopet själva. cirka 80 000 blir det i slutändan. vi har sagt till våra föräldrar att de gärna får hjälpa till om de kan, men ännu är planen att vi betalar.
gulligt nog står dock min pappa för 2 hotellnätter efter bröllopet. gulligt! och mina svärföräldrar är festvärdar och ger oss ovärdelig hjälp med arrangemangen och det är fantastiskt!
Gerda-
Du kan ge dina föräldrar MITT kontonummer istället...
Vi finsansierar vårt bröllop med att min M2B åker till Holland och jobbar i 6 månader, from 17 juli...Hoppas han får komma hem till den 16 december, då det är bröllop... Han kommer att tjäna bra, och som "kompensation" för att han lämnar mig och katterna hemma, så får han lägga en stor del av sin lön på bröllopet... Sedan blir väl min del att sköta planeringen... men å andra sidan är det väl mest "mitt bröllop"...
Mina föräldrar står för all dricka och svärföräldrarna för maten. DEt var deras idé och vi tyckte det var en bra deal.
här är en länk som handlar om samma sak och skrevs för någon dag sen;)
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1727337.html
Min M2Bs foraldrar ville hjalpa till och gav oss $2000. Mycket for dem men som $ ligger nu ar det gankska lite. Tyvarr bara lite mer an 14000.
mina betalade 4000:- kr m2b:s föräldrar 2000:- vardera (skilda) resten=20000kr arbetar vi ihop. vill inte "få" mitt bröllop!
frågade om "bidrag" och de fick vi
vi betalar själva
Vi betalar allt själva
Med risk för påhopp:
Vi betalar nästan inget själva - ringarna då, men dom VILL vi betala själva! Mamma mumlade ngt om min pappas farmors ring, så vi får se.. En ära att få bära hennes ring!, VI har TUR, ngt man ska ta vara på.
Älskar min föräldrar
& sambons tycker jag om