4augusti 2007
hej vi ska gifta oss 4 augusti 2007 i emmaboda är de nån mer som ska gifta sig den dagen och vart i vårt avlånga land???
hej vi ska gifta oss 4 augusti 2007 i emmaboda är de nån mer som ska gifta sig den dagen och vart i vårt avlånga land???
hej på er alla glada blivande fruar
hoppas ni haft en skön sommar, nu är de mindre än ett år kvar...
dags att ta planeringen på allvar snart
kram på er
Igar bokade jag bandet som ska spela pa festen.. Kanner inte till sa manga band runt omkring dar vi bor men har hort ett flertal som anlitat dem och varit riktigt nojda.. 6000:- och da spelar de mellan 22 och 02. :)
Var i kyrkan idag, men prästen och alla gästerna. Vi döpte nämligen sonen idag. När vi gick där i kyrkan fram längt gången hand i hand med våra barn. Gu vilken underbar känsla. Tänkte att om ett år så går vi här igen, samma gäster, samma präst, samma hand i min. Men då för o viga oss. En underbar känsla.
Afrodite
Vad kul, måste ha varit en häftig känsla!! :) Är ni officiella, dvs kunde ni dela känslan med alla gäster, eller är det hemligt än så länge att ni ska gifta er?
Stefans fästmö
vi är officiella. Alla visste (tror jag, kan ha varit någon som inte vet än). Men vi har berättat för närmsta familjen och spridit det lite vidare.
En mysig liten kyrka är det. Hade det så trevligt i kyrkan idag. Hoppas vi lyckas med samma underbara stämning om ett år.
Hej tjejer, vad händer?
Här i tråden står det i allafall still.
Jag mailade och har pratat med smeden nu, så håller på att beställa min vigselring. skall börja titta mera på min blivandes vigselring också. Och försöka komma på vad vi skall skriva i dom. Så svårt. vill ju att det skall stå samma i hans och min, och det kommer inte finnas så mycket plats då jag skall ha en del stenar i ringen.
På söndag ska vi på en sommarkonsert i "vår" kyrka för att lyssna på akustiken. Sen ska vi sätta oss och fundera på vad vi ska ha för musik i kyrkan när det är vår tur.
Har även varit och tittat på ringar. Väljer mellan två... svårt val för de är mycket olika och jag tycker om båda två, men jag har ju lite tid på mig att bestämma mig
patriks brud
Vad roligt.
Aukustiken hörde vi senast när vi för en liten tid sedan döpte vår son. Musiken (in o utmarch känner vi oss säkra på, bar hoppas kantorn kan dom).
Visst är det kul att titta på ringar. Har du några bilder på dom du väljer mellan?
Afrodite_Aug-07
Jag väljer mellan ringarna "Malin" och "Eva" på TvåHjärtan. Måste dock tillägga att ringen Eva är mycket snyggare i verkligheten än på deras bild. Det skiljer ca 4000 i priset mellan dem men även den dyraste kändes inte så fruktansvärt dyrt så jag vill inte låta priset påverka något jag ska bära resten av livet . www.tvahjartan.se/intro.html
patriks brud
Ahh snygga. tidigare innan jag ritade egen så tittade jag på just dom modellerna, fast inte hos två hjärtan. har sett båda live, dom är jättesnygga. Och det finns flera ringar som är identiska i utförandet men har andra storlekar på stenarna. men det kanske du redan vet. Och dom finns till lite bättre priser om du köper via nätet. Men som du säger, man skall inte låta priset avgöra för mycket när det gäller något man skall bära resten av livet.
Men i allafall, här är några länkar till likadana ringar om du vill se flera.
samma model som eva fast 0,35 ct (denna finns även på smycka där den är ett par tusenlappar dyrare)
www.hellkes.se/index.php&cat=17&prod=243
som Malin fst 0,25ct
www.vigselbutiken.se/
(4795 på guldgruvan)
Var jättelänge inne på att köpa den ringen, den är såååååå snyg gi verkligeheten, särskilt i vitt guld såg den helt gudomlig ut när jag provade den med min förlovningsring.
som malin, 0,15ct
www.vigselbutiken.se/
guldgruvan har för övrigt malinringen för 3595
Tack för tipsen! Ska titta och fundera. Jag var inne i butiken och tittade på ringarna och där fanns de också i lite olika bredder och stenstorlekar. Vill gärna ha en som är lika bred/smal som min förlovningsring (3,5) så det begränsar ju i alla fall lite.
Vad kul att designa själv. Hur blev det?
patriks brud
Håller som bäst på och mailar med smeden. Har redan köpt stenarna. så väntar på prisförslag för ringskena och fattningen nu.
Fördelen med att en smed gör den är ju just att man får precis som man vill ha det. Har du funderat på att kolla hos en smed vad dom skulle ta för o göra din ring i den bredd du vill ha den?
Ja nu kan man val saga att vi bestamt oss for hotellet, trots omgivningarna... Det ar tydligen friidrotts SM i Vasteras nasta sommar och det var darfor det var sa manga hotellrum bokade. De var dock tvugna att bestamma sig ang datum nasta helg. Hoppas hoppas att det INTE ar den 4-aug helgen!! Annars ar det ganska lugnt med planeringen just nu. Prel.bokade rum at mina gaster pa ett annat hotell, ringde och utokade med 10 rum nu nar jag vet att det ar SM i krokarna...
Men som sagt, annars ar det ganska lugnt just nu. Har bestamt mig for att skaffa mig en liten katt, ska hamta den nasta fredag sa det ar en massa planerande for ankomsten av den nya familjemedlemmen. =)
Har precis varit på körkonsert i kyrkan. (Första gången vi var inne i kyrkan.) Härligt!!!
Halloj tjejer! Nu börjar det röra lite på sig för min/vår del... Jag var o klippte mig häromdan hos den frisör jag fått rekommenderad o blev mycket nöjd, så bokade tid för uppsättning/brudklädsel. Från 1700 kr, glömde fråga om det är inkl sminkning o skumpa, ska ringa o kolla det snart... Min syster som ska vara tärna sa att hon kunde kolla det med skumpan, för annars skulle hon fixa det... Kul att hon tänker på det! :)
Idag var jag även o fixade naglarna för att testa hur det är, lite ovant att skriva med så långa naglar på alla fingrar! Jag brukar ha några långa i taget, några är alltid korta för att de brutits av, men nu är alla långa, inkl tummarna, känns konstigt... men bra! :D Har inte bokat tid där men tänker göra det rätt snart, har iaf bestämt.
Sen har jag sammanställt de cateringfirmor jag pratat med o räknat på prisskillnader. Vi ska förmodligen anlita en av dem till min examensfest o om de är bra väljer vi nog dem till bröllopet. De andra två som vi väljer bland har restaurang oxå, kanske går dit o äter inkognito för att kolla kvaliteten... ;)
Kul när det händer nåt! :D :D
Stefans fästmö
Vad roligt. Kul när det händer saker. Bara o grattulera till att det går frammåt. Vad skönt att du hittat en bra frisör, jag har inte ens kommit fram till om jag skall göra själv eller ha frisör än *S*