4augusti 2007
hej vi ska gifta oss 4 augusti 2007 i emmaboda är de nån mer som ska gifta sig den dagen och vart i vårt avlånga land???
hej vi ska gifta oss 4 augusti 2007 i emmaboda är de nån mer som ska gifta sig den dagen och vart i vårt avlånga land???
Hejsan.
Vårt bröllop blir också den 4/8. Vi har dock inte kommit så långt i planeringen.
Kyrkan är bokad, brudtärna och frisör är klart. sedan har vi listor och önskemål men det är lite segt nu på sommaren tycker jag.
annikajönsson
beställa från china ekt för runt 1000 kr eller både mindre och mer finns det många här på sidan som har gjort. Men skall man göra det så råder jag dig att vara ute i god tid. Man kan ju inte garantera att man får helt rätt uppsytt när dom inte kan se dig och ta måtten själva, det är ju trots allt på andra sidan jordklotet.
Jag skickade alla mina mått och fick den färsta uppsydd, jättevacker och välsydd, men den blev för stor. Mailade och visade bilder och fick utan kostnad en andra klänning uppsydd till mig. den här gången med lite nya mått så satt den bättre. MEn jag kommer ändå att låta en sömmerska göra en sissta justering så den sitter helt perfekt. det kommer kosta ca 400-500kr. men kommer ju ändå väldigt bra undan för en så passa vacker klänning. om du är nyfiken och själv vill testa att beställa från china ekt så kan du gå in här och titta om du hittar någon du gillar.
www.1koo.com/wedding/wedding-gowns.asp&catid=129
många är vi som beställt därifrån, en del jättenöjda, en del mindre nöjda. Men tar man med i beräkningarna att det kan bli lite fel pga att du aldrig träffar sömmerskan och är beredd att ta och göra sissta ändringarna här så är det helt klart ett toppenalternativ enligt mig.
Lycka till i jakten.
Fixade två saker till idag.
Vi var på ikea och köpte champagneglas, 24 st bidde det.
Och sen köpte vi nya örhängen som matchade mitt nya halsband från pilgrim idag. så mina smycken är nu helt klara.
sen var vi in och tittade på kaplans på stenar och ringar. såå sugen, men den perfekta stenen fanns inte inne idag tyvär. men den kommer säkert snart.
Afrodite
Gud vilken rolig sida. Många fina klänningar. Visste inte att man kunde få en klänning uppsydd så billigt. Hittade flera stycken som jag tyckte var fina. Får jag fråga vilken modell du har valt? Är ju alltid kul att få nya uppslag. Fantastiskt att du dessutom fick en ny klänning utan extra kostnad! Verkar ju som om man kan lita på dem. Vet du varför vissa inte har varit nöjda? Det var ju lite synd att man inte kunde se baksidan på klänningarna..
Tack för tipset!
Ska din blivande man ha en ring också eller är det "bara" du?
www.1koo.com/wedding/itemdetailc.asp
den har jag beställt, den kräver ganska mycket i passform, den är lite stor, men kommer justeras snart.
det gäller att ha rätt förväntning på en klänning. man kan inte ha samma krav vad gäller passform när man inte ens träffar sömmerskan.
det är ju inte heller så lätt att ta mått själv. men är man bara förberedd på att man kanske kommer behöva göra lite justeringar hos en sömmerska här så tror jag risken är liten att man blir missnöjd.
sen är det ju detta med fäeger. man måste ju förstå att en färgåtergivelse aldrig kan bli exakt på en dator. vill man veta exakt färg så skall man beställa tygprover.
Jag beställde ivory och tycker färgen är jättefin. men läst om dom som beställt röda klänningar och varit missnöjd då dom tycker dom fått fel röd nyans.
men har man inte beställt färgprov så kan man ju inte veta vad som kommer.
när det gäller ringar så skall vi båda ha en till ring. i rött guld blir det. min blivande har hittat sin ring, en i röd guld med ett snett mönster på, 5 mm bred, precis som våra förlovningsringar.
Jag sitter och designar min själv.
har hittat några olika infattningar som jag gillar och har som inspiration, men inte bestämt mig än. dock så beställde jag en princesslipad diamant igår. den är lite mer än 3*3 mm.
den skall sen infattas i en 5 mm bred slät rödguldsring, inte helt säker på infattning än, men skall kolla upp det. troligen får jag hem den på måndag.
Här går det frammåt.
Idag nu på morgonen så bokade vi bröllopssviten. Vi har ju bestämt oss vilken vi vill ha, vill inte riskera att inte få den.
Skönt, en sak mindra att gör apå vår lista.
Oj, nu skrivs det här! Vad skoj! Vi håller fortfarande på o letar den perfekta platsen för festen. Vi har ett ställe preliminärbokat, men det är lite över vår budget. Så vi letar ett ställe där vi kan ha catering o egen "prit". Vi har fått nys om ett ställe nu som kan passa, ska kolla upp det snart. Annars så avvaktar vi med mycket. Men det mesta finns i huvvet redan!
Desperate2bewife
hoppas ni hittar den perfekta platsen.
det där med budget är inte så lätt alla gånger. vi har ju ett litet bröllop, och har därmed kännt också att vi sänkt våra krav på mycket, det känns bra.
det som främst får kosta är ringar, foton och bröllopsnatt.
Här hos oss går det frammåt. Min sten kommer troligen på måndag. var inne hos kaplans igår och frågade lite. så ringdesignen min går frammåt, så kul att kunna få en egen unik ring efter precis hur jag vill ha det, och inte särskilt dyrt heller verkar det bli.
hörni tjejer, känns ju nästan som jag för monolog här nu
kom igen nu, visst måste väl ni ha massor att skriva om ni med *S*
oki jag är kanske plågsamt tidigt ute, men har mina anledningar till det.
Men ni får sympatiskriva lite med mig här så jag inte känner mig ensam