• Nuskadeblibröllop

4augusti 2007

hej vi ska gifta oss 4 augusti 2007 i emmaboda är de nån mer som ska gifta sig den dagen och vart i vårt avlånga land???

• Svar på tråden 4augusti 2007
  • Gudinnan

Afrodite: Hi hi jag far val offra mig da. ;) Hi hi..
    Gifter mig i Jaders kyrka i E-tuna omradet. Festen halls pa Sundbyholms Slott. Kommer att bjuda ca.110-120 personer. 2 tarnor, 1 bestman, 2-3 marsalkar. :) Befinner mig i USA for tillfallet, kommer att jobba har i 10 manader till, langt bort fran min alskade. Han kommer dock hit om 3 dagar!!
    Det som ar fixat ar:
    Lokal
    Kyrka
    Fotograf
    Smink
    Har
    Transport till och fran kyrkan.
    Gastlistan ar nastan klar.
    Fargtemat ar klart - vitt, guld och gron.
    Tarnorna har tackat ja.
    Bestman har tackat ja.
    Marsalkar ar inte tillfragade.
    Prast ar pa gang. :)

• Gudinnan

Jo jag har faktiskt bestallt brollopstartan ocksa. Inte hur den ska se ut eller smaka men har lagt in en prel bestallning.

Har aven prel bokat stolar med stolsoverdrag da jag inte gillade de som fanns pa slottet. :)

Solisterna i kyrkan ar ocksa nastintill bestamda.

• Gudinnan

Ang klanning och ring sa kommer jag nog att forsoka kopa det i USA. Det verkar vara billigare har.

Likasa smasaker till festen med vara namn pa verkar vara ganska sa billigt har borta.

• Afrodite_Aug-07

Gudinnan

tackar, skönt, då känner jag mig inte så ensam :D

Det låter precis som om du och jag skall ha raka motsattsen till varandras bröllop. Tänk vad häftigt hur många olika viljor och känslor som rymms i ett sånt här forum.
    fy vad jobbigt att vara så långt borta från sin älskling, hoppas ni får det riktigt trevligt när han kommer över till dig nu.

Låter som om ni kommit riktigt långt med er planering. en större fest kräver ju sitt i arrangemang också, måste vara skönt att vara ute i go tid då. hellre för tidigt än för sent brukar jag resonera.
    Vi skall ju ha ett pytte litet bröllop jämfört med ert, men jag har o andra sidan två små barn och skola på heltid till hösten, så min tid för o planera och verkligen gräva ner mig i allt vad bröllop heter är nu under loven, så jag passar på att planera lite extra. såhär ligger vi till i vår planering nu.
    min ring- Väntar på min diamant.
    blivandes ring-utvald, skall beställas.
    Brudklänning-klar
    skor-klar
    underkläder-klart
    handväska-klart
    Brudgummens kläder + skor- leta
    hår-ingen aning
    naglar & smink-fixar själv
    Brudbuketten-hittat florist
    Näbbuketter-troligen binder själv
    örhängen-klart
    halsband-klart
    Näbbklänning-klart
    näbbens skor-ingen aning
    näbb 2 kläder + skor- valt ut, men inte inhandlat.
    Fotograf- vet vilken, ska boka
    Bröllopsnatten-bokad
    Vigseln-kyrka o präst bokad
    Vigselmusik-utvald
    Gästbok-klar
    Inbjudningar-klar, skall bara tryckas upp.
    Champagneglas-klart
    Lokal till mottagningen- bokad
    Servetter-klart
    champagne och alkoholfritt bubbel-utvalt
    tilltugg/snittar-utvalda
    Bröllopstårta-stooooort frågetecken
    Båttur-letar med ljus och lykta
    Middag på restaurang- kanske en libanesisk med fördrink, 20 rätters meze + efterätt. skall proväta den 29e.

så ni som orkade läsa igenom hela våran lista. grattis, ni vinner klart ett stort diplom efter den bragden
    även fast vi har ett väldigt litet bröllop med 16 vuxna gäster, + oss så verkar det finnas ett ton med saker att göra. hur man än vrider och vänder på det så blir listan att göra lååååång.
    hur ser era listor ut?

• Afrodite_Aug-07

Gudinnan

smart drag att handla där, det har man ju sett en hel del när man sökt runt på nätet. att just i usa verkar det gå att hitta bra priser. hoppas du gör några riktigt bra fynd.

• Gudinnan

OJ OJ vad duktig du ar!! Du har nastan allt pa plats, maste kannas skont! :)

Kan tanka mig att man maste planera organiserat pa ett helt annat satt nar man har barn och skola.

Hur gor du med diamanten? Har du kopt dem pa ett annat stalle eller hur funkar det? Jag funderar faktiskt pa att kopa diamanten har och lata en guldsmed som vi anlitade for vara forlovningsringar att designa sjalva ringen.

• Desperate2bewife

Hej alla!

Vad långt alla kommit! En liten lista från mig:
    *Prästen bokad
    *Vigselplats bestämd
    *Färgtema klart
    *Gästbok köpt
    *Tärnor o marskalk bestämda
    *Ring bestämd, men inte tillverkad
    *Fotograf, bestämt, ej bokat
    *Cateringleverantör, bestämt, ej bokat
    *Tårtleverantör, bestämt, ej bokat
    *Hår-ingen aning
    *Smink-kanske göra själv
    *Blombukett-stort sett bestämt
    *Vigeslmusik-ingen aning
    *Underhållning-trubadur, ej bestämt

Kommer inte på mer just nu, måste jobba! Ha det fint!

• Afrodite_Aug-07

Gudinnan

Vi har köpt diamanten på www.ridderborg.se
    dom har 25 % rabatt, och för mig som är återvändande kund så fick jag 30% rabatt. så jag fick ett ruggigt bra pris på in sten.
    Jag har tidigare vid två tillfällen köpt rosa hjärtslipade safirer ( 0,20ct) där och varit jättenöjd, så nu vågade jag mig på att köpa en diamant.
    man har ju alltid 2 veckors ångerrätt när man handlar via nätet i sverige, och även på deras hemsida står det att man har två veckors öppet köp. så det känns tryggt och bra.
    jag kommer sedan troligen att köpa en likadan förlovningsring som jag har och sen gjuta in stenen i den ringen. eventuellt skall jag även sätta in några små stenar i ringen, men börjar med att fatta in den stora stenen. bygger ringen bit för bit.
    Har suttit och ritat i photoshop en hel del senaste veckorna, där kan man ju göra riktigt fotorealistiska bilder, känns jättekul att rita och designa sin helt egna ring, och det verkar väldigt förmånligt prismässigt sett.

• Afrodite_Aug-07

Desperate2bewife

bra att det rullar på frammåt. ser ut som om du kommit igång ordentligt, visst är det skönt när flera bitar faller på plats och man kan bocka av dom från sin att göra lista.

• nyförlovade

ska gifta oss i Augusti 2007, men har inte satt exakt datum , håller på att kolla lokal och kyrka, måste boka, brottom brottom

Svar på tråden 4augusti 2007